فرسودگی اتوبوس های شهری
کلان شهر ارومیه از جمله شهرهای بزرگ کشور می باشد که به دلیل حجم بالای خودروهای فرسوده و عمر بالای ناوگان مسافری دارای هوایی ناسالم می باشد . مسئله آلودگی هوا و ترافیک طاقت فرسای کلان شهر ارومیه یکی از حاد ترین مشکلاتی است که در چند سال اخیر گریبان گیر شهروندان ارومیه شده است . […]
کد خبر: ۴۸۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 28 August 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

کلان شهر ارومیه از جمله شهرهای بزرگ کشور می باشد که به دلیل حجم بالای خودروهای فرسوده و عمر بالای ناوگان مسافری دارای هوایی ناسالم می باشد .

مسئله آلودگی هوا و ترافیک طاقت فرسای کلان شهر ارومیه یکی از حاد ترین مشکلاتی است که در چند سال اخیر گریبان گیر شهروندان ارومیه شده است .

شاید گزینه های دیگری نیز در تشدید آلودگی هوای ارومیه تاثیر گزار باشند اما خودروهای فرسوده ناوگان مسافربری عمومی نقش عمده و به سزایی را در پدیدار شدن این معضل از خود ایفا می کند.

دود سیاه رنگ اگزوز اتوبوس های دیزلی فرسوده با تردد در خیابانهای ارومیه هوای آلوده و سمی را وارد ریه های شهر می کند تا آسمان ارومیه هر روز غبار آلودتر از گذشته شود.

چالش جدی و مهمی که ارومیه این روزها با آن دست به قریبان می باشد  ترافیک و حجم بالای خودروهای سواری و دیزلی فرسوده در سیستم حمل و نقل مسافری می باشد که باعث کندی بیش از حد تردد در مسیرهای بین شهری شده است.

هر چند در سالهای اخیر شهرداری کلان شهر ارومیه اقدامات خوب و مناسبی را در جهت کاهش آلودگی هوا و حل معضل ترافیک  ارومیه صورت داده است اما متاسفانه اقدامات انجام شده تاثیر زیادی در حل این مشکل نداشته است زیرا برای دست یافتن به شهری زیبا با آسمانی پاک همت و اراده همه شهروندان را می طلبد.

از رده خارج کردن اتوبوس های مسافری فرسوده  نه تنها بخش عظیم و قابل توجی از آلودگی هوای ارومیه را حل خواهد کرد بلکه  از خسارت ها و بیماریهای احتمالی آلودگی هوا به طور چشم گیری کاهش خواهد یافت.

مسئولین محترم می توانند با هموار تر ساختن شرایط جایگزینی خودروهای فرسوده و حمایت لازم از شرکت های اتوبوس رانی در جهت نو سازی ناوگان مسافربری تاثیر به سزایی را در کاهش آلودگی هوای ارومیه داشته باشند.

امید است در شهر زیبای ارومیه نیز همچون سایر شهرهای بزرگ کشور مسئله نوسازی ناوگان مسافری فرسوده به صورت جدی مورد برسی قرار بگیرد تا شاید در آینده کمتر شاهد وقوع بیماریهای تنفسی و ریوی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار