مدیر‌کل بنیاد مسکن استان کرمان با اشاره به اینکه طرح توسعه پایدار نظام روستایی در استان کرمان اجرایی می‌شود گفت: دولت به توسعه روستایی اهمیت می‌دهد و روستای "ده‌زیار" به‌عنوان روستای پایلوت اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغال خانگی موفق عمل کرده است.
کد خبر: ۴۸۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 28 August 2017
علی‌اکبر سلطانی‌نژاد شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان در نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان کرمان اظهار‌داشت: در همه نقاط روستایی استان کرمان بحث مسکن را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه پایدار نظام روستایی در استان کرمان اجرایی می‌شود گفت: این طرح مورد حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قرار گرفته است.

مدیر‌کل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه در یکسال گذشته طرح هادی حدود 300 روستا در سراسر استان کرمان تهیه شده است افزود: در هفته دولت امسال 120 طرح هادی روستایی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به‌طور متوسط سالی چهار هزار واحد مسکونی روستایی در استان کرمان تکمیل می‌شود خاطر‌نشان کرد: در بحث خانه‌های سیل‌زده شهرستان رابر تاکنون 600 واحد مسکونی احداث و تکمیل شده است.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه در بحث اشتغال روستایی نیز وارد شده‌ایم گفت: برای ایجاد حدود سه هزار شغل روستایی در استان کرمان کمک می‌کنیم و دولت به توسعه روستایی بسیار اهمیت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه به‌عنوان مثال روستای "ده‌زیار" از روستاهای پایلوت اقتصاد مقاومتی استان در حوزه اشتغال خانگی موفق عمل کرده است افزود: با اقدامات انجام شده در روستاها برگشت‌پذری به روستاها را شاهد هستیم.

مدیر‌کل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه زیرساخت‌های اجرای مسکن اجتماعی در استان کرمان فراهم است تصریح کرد: آئین‌نامه این طرح در حال نهایی شدن است و به نظر می‌رسد امسال مسکن اجتماعی در کشور و استان کرمان قطعی شود.

وی با بیان اینکه بد‌مسکنی در استان کرمان نیز وجود دارد گفت: بد‌مسکنی به مسکنی گفته می‌شود که همه نیازهای یک خانواده را تامین نکند و نبود فضای کافی برای زندگی و همچنین نبود امکانات رفاهی از نشانه‌های بد‌مسکنی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار