عضو حزب ندا گفت: ما به شدت نیازمند تغییر در ساختار شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هستیم.
کد خبر: ۴۸۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 28 August 2017
به گزارش تابناک : سجاد سالک عضو حزب ندای ایرانیان درباره صحبت برخی چهره‌های اصلاح طلب مبنی بر در خطر قرار گرفتن جریان اصلاحات و ضرورت تغییر در ساز و کار این جریان اظهار داشت: هوشمندی و هشیاری سیاسی حکم می کند اصلاح طلبان با آسیب شناسی عملکرد خود رو به آینده حرکت کنند. به عنوان مثال برخی از مسائلی که اصلاح طلبان باید مورد توجه قرار دهند ترمیم ساختار احزاب و بخش دیگر آن شاکله ائتلاف جبهه‌ای آنان است.

وی افزود: در شرایط فعلی اصلاح طلبان به صورت جدی نیازمند این هستند که تشکل‌های خود را فعال کنند و با جدی گرفتن کار حزبی روند فعالیت خود را از حالت گعده‌ای خارج سازند. از طرفی تشکل‌ها در جریان اصلاحات نیازمند اعتماد بیشتری از سوی حاکمیت کشور هستند و این انتظار وجود دارد که از سوی نهادهای مختلف نگاه مهربانانه تری به احزاب را شاهد باشیم.

سوء ظن و بی‌اعتمادی نسبت به عملکرد احزاب وجود دارد

سالک با اشاره به وجود سوء ظن و بی‌اعتمادی نسبت به عملکرد احزاب تصریح کرد: در انتخابات مجلس گذشته شاهد این امر بودیم که نمایندگان شاخص احزاب اصلاح طلب رد صلاحیت شدند و در مقابل چهره‌های گمنام توانستند به مجلس راه یابند. در حالی که این اتفاق از سوی شورای نگهبان، هم احزاب سیاسی را تضعیف می کند، هم به ادامه فعالیت‌های محفلی و غیرشناسنامه‌دار دامن خواهد زد و هم سطح و شأن مجلس را پایین می آورد.

عضو حزب ندای ایرانیان بیان داشت: تقویت احزاب و اعتماد حاکمیت دو روی سکه هستند که باید توأمان به آن توجه کرد. از سوی دیگر ما به شدت نیازمند تغییر در ساختار شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هستیم چرا که این شورا علی رغم کسب توفیق‌های فراوان در دو انتخابات گذشته از مشکلاتی نیز رنج می‌برد. به عنوان مثال احزابی در این شورا وجود دارند که فاقد قدرت تشکیلاتی بالا هستند، از برگزاری یک کنگره عاجز بوده و حتی در استان‌های مختلف دفتری ندارند اما وزنی به اندازه احزاب تاثیرگذار اصلاح طلب دارند.

وی ادامه داد: قابل پذیرش نیست احزابی که در طول سال رد و نشانی از خود بر جا نمی گذارند در هیئت رئیسه شورای عالی حضور داشته باشند، برای دیگر احزاب تصمیم بگیرند و در تعیین لیست نهایی انتخابات نقش پررنگی داشته باشند.

شورای عالی سیاست گذاری باید ترمیم و بازسازی شود

سالک با اشاره به لزوم تقویت احزاب اصلاح طلب افزود:‌ شورای عالی سیاست گذاری باید به ترمیم و بازسازی خود پرداخته و با درس گرفتن از تجربه سال های گذشته، ضعف های خود را برطرف کند.

عضو حزب ندای ایرانیان تأکید کرد:‌ نمی توان کتمان کرد یکی از دلایلی که سد راه ایجاد انگیزه برای تقویت احزاب اصلاح طلب می‌شود وزن برابر همه تشکل ها هنگام رای گیری در شورای عالی سیاست گذاری است. به عنوان مثال وقتی احزاب کوچک، منفعل و بدون تشکیلاتی منسجم، به اندازه احزاب قوی، گسترده و پرتحرک در تصمیم گیری ها یک رای دارند دلیلی ندارد به سمت تقویت کار حزبی گام بردارند و طبیعی است تا این وضع وجود دارد انگیزه‌ای برای تقویت و ارتقای خود نخواهند داشت.

وی گفت: از سوی دیگر باید توجه کرد که نسلی از چهره‌های قدیمی اصلاح طلب در سال‌های گذشته از کادرسازی و تربیت نسل جدید ناتوان بوده‌اند. البته چهره‌های شاخص اصلاح طلب نسبت به این مسئله دغدغه‌ای جدی دارند اما با وجود شعار جوانگرایی در سال های اخیر، در عمل اتفاقی رخ نداده است.

 تنها فراجناحی بودن کابینه ارزش تلقی نمی‌شود

سالک در پاسخ به این سوال که آیا کابینه دولت دوازدهم فراجناحی بوده و روحانی چقدر در تحقق فراجناحی بودن کابینه دوازدهم توفیق داشته است، اظهار داشت: کابینه فراجناحی تعریف دقیقی ندارد در نتیجه باید دید که رئیس جمهور چه معیاری را برای کابینه فراجناحی در ذهن داشته است اما آن چه می‌توان با قاطعیت به‌ آن اشاره کرد این است که کابینه دولت فعلی اختصاص به حزب خاصی ندارد. هیئت دولت باید کارآمد باشد و با هرترکیبی از هرجناحی بتواند گام موثری برای کاهش دغدغه های مردم بردارد.

عضو حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: لزوما فراجناحی بودن کابینه ارزش تلقی نمی‌شود و نکته مهم این است که در دو سال آینده اثر رفع مشکلات در زندگی مردم احساس شود و تنها هدف دولتمردان نیز باید همین باشد.





منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار