رئیس دفتر جدید رئیس جمهور معتقد است این دفتر باید چشم و گوش رئیس جمهور باشد تا پیش از بیشتر شدن اختلاف سلیقه ها به آنها رسیدگی در اختلاف نظرها رئیس جمهور را برای اتخاذ تصمیم نهایی وارد کند.
کد خبر: ۴۸۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 28 August 2017
به گزارش تابناک : محمود واعظی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر ابراز امیدواری کرد مسئولان کشور روش این دو شهید را سر لوحه کارهای خود قرار دهند.

وی درباره چارچوب انتخاب کابینه از طرف رئیس جمهور برای دولت دوازدهم گفت: رئیس جمهور کسانی را که می خواهند به اهدافش کمک و وعده های وی را محقق کنند انتخاب کردند و در این چارچوب تشخیص دادند بنده در مسئولیت رئیس دفتری رئیس جمهور مؤثرتر از وزارت ارتباطات هستم.

واعظی­ افزود: وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات از معاونان این وزارتخانه بوده اند و انتظار دارم آقای جهرمی روش بکارگیری خرد جمعی را ادامه دهد.

وی گفت: زمانی که من در وزارت ارتباطات بودم گروهی کار کردم و به کار کردن انفرادی در همه مسئولیتهایم اعتقادی نداشتم.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: اگر در وزارت ارتباطات پیشرفتی ایجاد شده محصول کار جمعی به ویژه بخش خصوصی بوده است که از آنها قدردانی می کنم.

واعظی گفت: با توجه به حمایت از بخش خصوصی، میان وزارت ارتباطات و این بخش اعتماد و کار هماهنگ و خوبی ایجاد شد.

وی افزود: رئیس جمهور بسیار به نظر کارشناسان اهمیت می دهد و اهل مشورت است و اجازه می دهد نظرات مخالف و موافق ارائه شود سپس آنها را جمع بندی می کند.

واعظی تفاوت مسئولیت رئیس دفتر رئیس جمهور با دیگر اعضای دولت را در مأموریت های این سمت دانست و گفت: رئیس دفتری رئیس جمهور کار خطیر و حساسی است و تلاش می کنیم رئیس جمهور در ارتباط نزدیکی با دستگاه ها، احزاب، گروه ها، نهادها و مردم داشته باشد.

وی افزود: تلاش می کنیم در دولت دوازدهم بازتر عمل کنیم و نظرات مردم بیشتر شنیده شود زیرا اگر نظرات مردم را دریافت کنیم می توانیم تصمیم های بهتری بگیریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: هماهنگی ستادی که دفتر رئیس جمهور مسئول آن است به این معناست که هم پوشانی دستگاه ها در کارها را به سرعت حل و فصل کند و در اختلاف نظرها رئیس جمهور را برای اتخاذ تصمیم نهایی وارد کند.

واعظی افزود: دفتر رئیس جمهور باید چشم و گوش وی باشد تا پیش از بیشتر شدن اختلاف سلیقه ها به آنها رسیدگی و رفع کند.

وی گفت: درباره چینش کابینه دوازدهم رئیس جمهور مشورت های بسیاری با کارشناسان ازجمله نمایندگان مجلس انجام داده اند و پیشنهادهای بسیاری برای وی ارسال شد.

واعظی افزود: رئیس جمهور بر اساس اصول مهم انسجام در تفکر و اندیشه و داشتن مشی اعتدالی، هماهنگی در عمل، خدمت و کارآمدی و اعتقاد به یک چارچوب کابینه را تشکیل داد.

وی گفت: البته اعتقاد به منویات مقام معظم رهبری، قانون اساسی و خدمت به مردم مبانی اصلی رئیس جمهور برای انتخاب اعضای کابینه بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: تلاش شده است کابینه دوازدهم قوت های دولت یازدهم را داشته باشد و ضعف های دولت یازدهم در دولت دوازدهم به قوت تبدیل شود.

واعظی گفت: توانایی و هماهنگی در کابینه دوازدهم بیش از دولت یازدهم است زیرا رئیس جمهور از همه اعضای دولت شناخت و با آنها ارتباط کاری داشت.

وی افزود: در کابینه یازدهم این ارتباط ها و شناخت ها در مقایسه با اعضای دولت دوازدهم کمتر بود.

واعظی گفت: برای دولت؛ سیاست ها، خط مشی ها و نوع مدیریت رئیس جمهور مشخص است و با هر کدام از اعضای کابینه درباره مأموریتش پیش از معرفی وی به مجلس شورای اسلامی صحبت شده است.

وی افزود: کلیت و اعضای کابینه دوازدهم می دانند اولویت های این دولت چیست و چگونه باید خود را برای رسیدن به اهداف آن تجهیز کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در زمان انتخابات بارها گفت دولت من جوانتر می شود و دولت فقط کسانی نیستند که دور میز می نشینند بلکه معاونان وزرا، مدیران کل و رؤسای شرکت های دولتی نیز اعضای دولت اند.

واعظی افزود: رئیس جمهور از وزرا خواسته است که به جوانان برای بدست گرفتن مسئولیت های دولتی فرصت دهند.

وی گفت: در دولت یازدهم در بکارگیری بانوان به صورت نسبی کار خوبی انجام شد و رئیس جمهور تأکید کرده است که بکارگیری زنان در دولت دوازدهم نیز قوت بیشتری بگیرد.

واعظی افزود: دولت دوازدهم به طور قطع جوان خواهد شد و نمونه آن بکارگیری وزیری است که پس از انقلاب اسلامی متولد شده است.

وی گفت: وزیر جدید ارتباطات علامتی به بقیه وزراست که می توانند از جوانان استفاده کنند و اگر این وزیر موفق شود به دولت های آینده نیز امکان بکارگیری وزرای جوان بیشتری را می دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم متعلق به هیچ جناحی نبوده است، افزود: رئیس جمهور اعتقاد دارد دولت باید فراجناحی و با مشی اعتدالی باشد و از هر تفکر در آن حضور داشته باشد.

واعظی گفت: برای تشکیل دولت دوازدهم سهمی که از این جناح، این تعداد و از آن جناح آن تعداد در دولت حضور داشته باشند تعیین نشد و این روش در بدنه دولت نیز گسترش یافته است.

وی افزود: دولت دوازدهم دولت همه مردم ایران با هر تفکری است.

واعظی گفت: دولت اعتقاد دارد حقوق کسانی که به روحانی رأی داده اند یا نداده اند یا در انتخابات شرکت نکرده اند یکسان است.

وی افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردانی می کنم زیرا به طور واقعی ابعاد مختلف بررسی صلاحیت وزرا را در فراکسیون ها و کمیسیون های مجلس بررسی و مطالب خود را با صراحت و ادب کامل بیان کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: این موضوع موجب شد که وزرا برنامه های خود را کاملتر کنند.

واعظی افزود: جلسات مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نشان دهنده مجلسی آزاد و دموکراسی است که دولت باید به مجلس و نظر مردم احترام بگذارد.

وی گفت: وظیفه خود می دانیم این تعامل را با قوه قضائیه و مقننه و نهادهای دیگر حفظ کنیم زیرا به جز این روش نمی توانیم به اهداف خود دست یابیم.

واعظی افزود: مسائل و آسیب های اجتماعی، سیاست خارجی، نقش آفرینی در بازارهای صادراتی، مسائل فرهنگی، باورهای فرهنگی مردم و­امنیت کشور جزو موضوعات مهم این دولت است اما مسائل­اقتصادی در بخش های تولید و اشتغال و معیشت مردم و رونق اقتصادی؛ اولویت بیشتری دارد.

وی گفت: سال گذشته 630 هزار شغل خالص ایجاد شد و تلاش می کنیم امسال 12 درصد در مقایسه با سال گذشته میزان شغل افزایش یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه اشتغال نیازمند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است افزود: اگر بخواهیم به 900 هزار شغل بر اساس برنامه ششم دست یابیم باید 775 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم و این نیازمند کسب اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

واعظی گفت: بر اساس بودجه و ظرفیت های دولت فقط 10 تا 12 درصد می توانیم به 630 هزار شغلی که در سال گذشته ایجاد کردیم اضافه کنیم اما اشتغال بیشتر نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی مانند قرارداد اخیر شرکت نفت یا مذاکره با کشورهای اروپایی برای استفاده از خط اعتباری یا هشت میلیارد دلاری است که با کره جنوبی امضا شد.

وی افزود: اکنون نگاه ها به سمت ایران جلب شده است و باید از این فرصت برای جذب سرمایه گذاری استفاده شود.

واعظی با بیان اینکه رشد اقتصادی هشت درصدی در سند چشم انداز مشخص شده است گفت: در سال 95 از این رقم بالاتر رفتیم اما باید این عدد را ثابت نگه داریم که تا پایان سال 1400 رشد هشت درصدی اقتصاد ثابت بماند.

وی افزود: رئیس جمهور در دوره انتخابات کتاب برنامه ای را ارائه کرد و در مناظره ها و سخنرانی ها­ به مردم وعده هایی داد که قرار نیست این وعده ها فراموش شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: بر این اساس، رئیس جمهور برای وزرا پیوست های احکامی را ارسال کرد که وزرا بر اساس وعده های رئیس جمهور و بدون توجه به سلایق خود کار کنند.

واعظی افزود: وعده ها و کتاب انتخابات رئیس جمهور را برای بخش های گوناگون تنظیم کرده و آنها را موظف کرده ایم فعالیت های خود را بر این اساس طراحی کنند.

وی گفت: رئیس جمهور انتظاراتی از وزرا دارد که این انتظارات به عنوان پیوست حکم به آنها ارائه شده است و هر سه ماه یک بار گروهی در ریاست جمهوری عملکرد آنها را ارزیابی می کنند.

واعظی ارزیابی و نظارت را جزو کارهای اساسی دولت اعلام و اضافه کرد: دولت اعتقاد دارد تا جایی که امکان دارد باید تصدی گری را کم کند و امور را در اختیار مردم قرار دهد.

وی گفت: اگر قرار باشد دولت و بخش خصوصی هر دو تصدی گری کنند، بخش خصوصی شکست می خورد و نمی تواند رقابت کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: دولت می خواهد نقش سیاست گذاری، نظارت و حمایت از بخش خصوصی را داشته باشد.

واعظی گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، آنچه که اکنون وجود دارد باید واگذار شود اما واگذاری های گذشته درست نبوده است.

وی افزود: در گذشته شرکت هایی را از وزارتخانه هایی گرفته و به شبه دولتی ها داده ایم که مدیر آن دولتی بوده است.

واعظی گفت: خصوصی سازی به معنای واگذاری حقیقی به مردم است و نهادها و ارگان هایی که تصدی گری می کنند رقیب مردم هستند.

وی افزود: خصوصی سازی واقعی باید انجام شود و بنای جدی دولت بر این اساس است.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در این زمینه رئیس جمهور از وزیر اقتصاد آماده کردن طرحی را در این زمینه خواسته است و یکی از موضوعاتی که در برنامه صد روزه رئیس جمهور به آن پرداخته می شود بحث خصوصی سازی است.

واعظی افزود: بنا داریم اصلاحاتی را در بخش های مختلف دولت برای اشتغال و توسعه آن، بهبود نظام بانکی و نظام بودجه ریزی انجام دهیم. 

وی گفت: اگر نظام بانکی اصلاح شود، فعالیت بخش خصوصی و وضع اقتصادی بهبود می یابد.

واعظی افزود: برنامه بودجه سال 97 نیز کامل متفاوت از برنامه بودجه های سال های گذشته است.

وی گفت: توسعه اقتصاد انرژی، حمل و نقل به ویژه ریلی، کشاورزی پایدار، توسعه صادرات غیرنفتی، جذب سرمایه گذاری خارجی، بهبود فعالیت مدارس برای مهارت پروری، اصلاح مدیریت آب، مقابله با فرسایش خاک، مقابله با آلودگی هوا، محیط زیست، بهداشت و سلامت، آسیب های اجتماعی و اصلاح صندوق های بازنشستگی از مهمترین برنامه های دولت است.

واعظی افزود: اینکه رئیس جمهور، معاونت و دستیار اقتصادی انتخاب کرده است به معنای بزرگتر شدن دولت نیست بلکه نشان دهنده توجه و اولویت رئیس جمهور برای حل مسائل اقتصادی است.

وی گفت: معاونت و دستیار اقتصادی رئیس جمهور ابزاری برای دنبال کردن جدی اهداف اقتصادی دولت بر اساس محور اقتصاد مقاومتی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: امیدواریم با کمک مردم و حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم.

کارهای رئیس جمهور آمریکا با هیچ اصولی مطابقت ندارد

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به سخنان رئیس جمهور امریکا درباره برجام گفت: کارهای ترامپ با هیچ اصول و چارچوبی مطابقت ندارد.

محمود واعظی افزود: برجام برای ما هدف نیست بلکه زمینه ای است که باید از آن حفاظت و بیشترین استفاده را ببریم.

وی گفت: برای برجام کار بسیار بزرگی انجام شده است و اگر حمایت ها و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مدیریت لحظه ای رئیس جمهور و حمایت های مردم نبود این موفقیت بزرگ بدست نمی آمد.

واعظی برجام را توفیق ملی خواند و افزود: امریکایی ها به ویژه ترامپ که به جای سیاستمدار بودن بازرگان و تاجر است بارها و بارها به صراحت اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران در برجام سر ما را کلاه گذاشته است.

وی با بیان اینکه باید از آنچه که بدست آورده ایم حفاظت کنیم گفت: در این که امریکایی ها در برجام بدعهدی می کنند تردیدی نیست اما این به معنای همه چیز بودن آمریکا در برجام نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امریکا در رفتار خود با برجام خود را منزوی می کند زیرا برجام تفاهمی بود که مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: امریکایی ها درمانده اند که با برجام چگونه برخورد کنند و هر چه که می گذرد ترامپ با سخنان تند گذشته خود علیه این توافق فاصله می گیرد.

وی گفت: باید نشان دهیم جمهوری اسلامی ایران آنچه را که امضا می کند تا زمانی که دیگران به آن متعهد هستند ایران نیز پای امضای خود ایستاده است.

واعظی افزود: امریکا یا می خواهد از طریق سنگ اندازی برجام را بر هم بزند یا خودش از این توافق بیرون رود که در هر صورت در مقابل اروپا و دیگر کشورها قرار می گیرد.

وی گفت: نگران بدعهدی های امریکایی ها درباره برجام نیستیم زیرا اروپایی ها با توجه به فشارهای امریکا بطور جد پای برجام ایستاده اند و اعتقاد دارند این کار بین المللی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود:­ اگر دولت منطقی نیز در امریکا سر کار بود پای برجام می ماند.

واعظی گفت: بحث همکاری ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی و برجام کامل شفاف است و بارها و بارها به آژانس اعلام کرده ایم ایران آنچه را که با امنیت ملی خود مغایر باشد به هیچ وجه نمی پذیرد و اکنون نیز سیاست همان سیاست است.

وی درباره بازرسی هایی که امریکایی ها از اماکن نظامی ایران درخواست کرده اند،­افزود: در برجام چارچوب همکاری ها و ساز و کارها ­کامل مشخص است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

واعظی گفت: در گذشته و حال اجازه داده نشده است کسی به­آنچه مربوط به امنیت ملی و بخش نظامی کشور است وارد شود.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار