معاون فرمانداری اردکان بدون اشاره به آمار و ارقام گفت: بودجه سال 96 دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.
کد خبر: ۴۸۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲ 28 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»،مصطفی پور دهقان در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان با موضوع توزیع اعتبار تملک دارایی سرمایه ای فزود: سعی شده در این حوزه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و ارتباط و تعامل با مدیران کل و مدیران شهرستان، بهترین تصمیم در خصوص توزیع اتخاذ شود.
وی با بیان این‌که در بحث اعتبارات الزامات قانونی غیرقابل تغییر و تکلیف‌هایی معین شده است؛ افزود: بیش از 70 درصد اعتبارات، سرفصل‌های مصرح در قانون را داراست و امکان تغییر و جابه‌جایی آن‌ها وجود ندارد.
معاون فرمانداری اردکان این حوزه‌ها را شامل آب، آموزش و پرورش، راه، کشاورزی، ورزش و ... برشمرد و گفت: پروژه‌های زیرساختی در این حوزه‌ها، از پروژه‌های اولویت‌دار هستند که به‌درستی در قانون بر آن‌ها تأکید شده است.
پوردهقان با ابراز خرسندی از توجه ویژه دولت به مناطق محروم گفت: اعتبارات مناطق محروم از 2 درصد نفت و گاز در سال‌های گذشته به 3 درصد افزایش یافت و علاوه بر آن، بنا به تصریح قانون و برای توجه بیشتر به روستاها، در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای بودجه روستاهای فاقد دهیاری نیز برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خواهد شد.
این مسئول با قدردانی از محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری تصویب و وصول حق انتفاع معادن و تبصره 3 بند 55 قانون بودجه، بخش عمده اعتبارات شهرستان را از این محل عنوان کرد و گفت: بخش اعظم پروژه‌های زیرساختی نظیر آغاز مطالعات عملیات گازرسانی به خرانق، تکمیل استخر دانش‌آموزی و کارگری، آب‌رسانی روستایی، تکمیل مخزن هوایی و احداث مخزن زمینی آب و ... از این بند قانونی تأمین اعتبار شده است.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد نیز در این نشست گفت: اعتبار شهرستان‌ها در شورای برنامه‌ریزی استان تعیین و به کمیته‌های شهرستانی اعلام می‌شود.
محمدرضا نبی میبدی، الزامات کلی توزیع اعتبارات را شامل یک درصد بسیج٬ حوزه‌های علمیه و 8-5 درصد برای طرح‌های هادی و بهسازی روستایی٬ فصل ورزش و تفریحات و توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: از محل اعتبارات 3 درصد نفت شهرستان اردکان 59 درصد به بخش خرانق و 40.9 به دهستان عقدا اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: اعتبارات استانی سال‌جاری از 160 میلیارد ریال به 480 میلیارد ریال افزایش یافته و در این میان، اعتبارات حوزه گردشگری افزایش چشم‌گیری داشته است.
وی تصریح کرد: اولویت توزیع اعتبارات، با پروژه‌هایی است که پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته‌اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار