با پیروزی برابر روسیه در دیدار نهایی:
تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در میان تشویق پرشور تماشاگران بحرینی موفق شد با پیروزی سه بر یک برابر روسیه در دیدار نهایی به مقام قهرمانی مسابقات جهانی نوجوانان جهان دست یابد.
کد خبر: ۴۸۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲ 28 August 2017

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در میان تشویق پرشور تماشاگران بحرینی موفق شد با پیروزی سه بر یک برابر روسیه در دیدار نهایی به مقام قهرمانی مسابقات جهانی نوجوانان جهان دست یابد.

به گزارش تابناک، تیم ملی نوجوانان کشورمان امشب و در آخرین روز این مسابقات که در بحرین در جریان بود موفق شد با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ در ست‌های اول، دوم و چهارم پیروز شود و تنها ست سوم را ۲۱ بر ۲۵ واگذار کرد تا در نهایت با پیروزی سه بر یک به مقام قهرمانی جهان دست یابد و خبر از ظهور نسل جدیدی در والیبال کشورمان بدهد.

ظهور نسل جدید والیبال ایران / نوجوانان والیبالیست ایرانی قهرمان جهان شدند

محمد وکیلی سرمربی تیم ایران در این بازی از ترکیب مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) استفاده کرد.

در ست نخست این مسابقه تیم ایران کاملا برتر از حریف خود ظاهر شد و با در توپگیری، سرویس و دفاع کاملا منسجم نشان داد. تیم روسیه که تحت تاثیر تیم کشورمان قرار داشت نتوانست بر بازی مسلط شود و ست نخست را ۲۵ بر ۲۰ واگذار کرد.

ست دوم نیز با بازی خوب تیم ایران همراه شد و شاگردان وکیلی تا میانه های این ست از حریف خود پیش بودند. روسیه از اواسط این ست به تیم ایران رسید و دو امتیاز نیز پیش افتاد اما با دفاع خوب روی تور و استفاده از توپ های برگشتی، تیم ایران ورق را به سود خود برگرداند و این ست را نیز ۲۵ بر ۲۳ برنده شد.

روسیه که چیزی برای از دست دادن نداشت در ست سوم با دفاع منسجم روی تور شرایط را به سود خود تغییر داد و در طول این ست برتر از تیم ایران ظاهر شد. در این ست وکیلی از تایم اوت ها استفاده کرد اما روسیه در نهایت این ست را ۲۵د بر ۲۱ برنده شد.

تیم روسیه در ست چهارم هم روی دفاع روی تور تمرکز کرده بود و تا امتیاز ۱۰ از ایران پیش افتاد با این حال ایران هم به سرویس های هدفمند روی آورد و دریافت اول حریف را مختل کرد. در این ست دو تیم در امتیاز ۱۷ برابر شدند و در حالی که روسیه یک امتیاز پیش افتاده بود تیم ایران به بازی برگشت و با سرویس های خوب خود برتری ۲۵ بر ۲۰ را رقم زد.

ظهور نسل جدید والیبال ایران / نوجوانان والیبالیست ایرانی قهرمان جهان شدند

والیبال ایران در رده نوجوانان برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ و در تیخوآنای مکزیک و با مربیگری ستکوویچ قهرمان جهان شدند و اینک ده سال بعد نسل طلایی دیگری موفق شدند دومین قهرمانی ایران را کسب کنند. تیم ایران در مجموع رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۷ شکستی نداشت و تنها سه ست در تمامی دیدارهایش به حریفان واگذار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :