دبیر دوم شورای پنجم شهر اردبیل، تعامل با شورا، پاک دستی و احترام به مردم را از جمله ملاک های شورای جدید شهر اردبیل برای انتخاب شهردار جدید برشمرد.
کد خبر: ۴۸۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ 27 August 2017

به گزارش تابناک اردبیل، یعقوب هاشمی دبیر دوم شورای پنجم شهر اردبیل، تعامل با شورا، پاک دستی و احترام به مردم را از جمله ملاک های شورای جدید شهر اردبیل برای انتخاب شهردار جدید عنوان کرد و افزود: شهرداری انتخاب خواهیم کرد که متخصص امور شهری باشد نه متخصص مسایل حاشیه ای و سیاسی.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد یکی از گزینه‌های شورا لطف اللهیان باشد، گفت: لطف اللهیان کیه؟! منظورتون از لطف اللهیان همون آقایی هست که شهر را به جنجال کشیده؟ به کسی شهردار می گویند که شهر را هدایت کند نه اینکه به تشنج بکشد؛ کسی که به خاطر یک پست، شهر را متشنج کند لایق شهرداری نیست.

وی گفت: آگهی خواهیم زد و پس از ارایه برنامه‌های گزینه‌های شهرداری و پالایش برنامه ها، شهردار جدید انتخاب خواهد شد.

در انتخاب شهردار به کسی وعده‌ای نداده‌ایم

حبیب فتحی، سخنگوی شورای اسلامی پنجم شهر اردبیل، در خصوص ملاک‌های شورای جدید برای انتخاب شهردار جدید، اظهار کرد: شخصا دنبال شهردار برنامه‌محور هستم، شهرداری که توسعه عمرانی و اقتصادی در الویت برنامه‌هایش باشد.
وی با بیان اینکه اکثر اعضای شورای پنجم شهر اردبیل، از برنامه‌های دکتر لطف‌اللهیان شهردار سابق اردبیل برای چهار سال پیش رو اطلاع کافی نداشته‌اند، بیان کرد: دقت و ارزیابی در گزینه‌ها و برنامه‌ها، برای انتخاب شهردار اردبیل حق طبیعی و قانونی اعضای شورای شهر است.
فتحی با بیان اینکه در صورت انتخاب دکتر لطف‌اللهیان بعنوان سرپرست شهرداری اردبیل، این شائبه به وجود می‌آمد که وی به عنوان سرپرست انتخاب شده‌ و در ادامه ابقاء خواهند شد، افزود: در این صورت دریافت رزومه و برنامه از دیگر گزینه‌های شهرداری، فرمالیته تلقی می‌شد.
سخنگوی شورای اسلامی پنجم شهر اردبیل بیان کرد: برای جلوگیری از چنین شائبه هایی، رای من در انتخاب سرپرست شهرداری اردبیل به مدت محدود جناب آقای سیفی بود و دلیل این انتخاب، ایجاد فضایی باز جهت استفاده از دیدگاه کسانی که احساس می‌کنند، می‌توانند سکاندار کلان شهر اردبیل باشند.
وی تصریح کرد: هرکسی که صاحب «ایده نو» برای ادامه حیات شهر اردبیل باشد صاحب کرسی شهرداری اردبیل خواهد شد.
فتحی ادامه داد: دریافت برنامه و رزومه از کسانی که مدعی سکانداری کلان شهر اردبیل هستند، برای اعضای شورای شهر اردبیل خیلی اهمیت دارد تا علاوه بر احترام به دموکراسی و شایسته سالاری، فضا برای سایر گرینه‌ها و دکتر لطف‌اللهیان به صورت مساوی تقسیم ‌شود.
وی گفت: در انتخاب شهردار به کسی وعده ای داده نشده است.

جو متشنج است و مصاحبه نمی کنم

علیرضا غریبی دیگر عضو شورای شهر اردبیل هم این تعبیر را به کار برد که "جو متشنج است و مصاحبه نمی کنم".

افسانه عضو دیگر شورای شهر هم در پاسخ به پرسش خبرنگار ما برای ارزیابی معیارهای انتخاب شهردار جدید، گفت: فعلاً که اتفاقی نیفتاده ما پاسخگو باشیم از سخنگو و رییس شورا بپرسید.

علیرضا پوستی رئیس شورای شهر اردبیل نیز در تماس تلفنی به خبرنگار ما، گفت: الان در مطب هستم بعداز ظهر تماس بگیرید.

رحیم آقازاده دیگر عضو شورای شهر هم در تماس اول خبرنگار ما، انجام مصاحبه را به ساعتی مشخص موکول کرد اما در وعده مقرر حاضر به پاسخ نشد.

رویا کنعانی عضو دیگر شورای شهر هم در خصوص پرسش خبرنگار ما درباره ارزیابی معیارهای انتخاب شهردار جدید، گفت: الان وقت مصاحبه ندارم قطعا در این باره در حضور خبرنگاران شفاف سازی می شود؛ معیارها و ملاک ها برای انتخاب شهردار اردبیل دسته بندی شده که از روی آن شهردار انتخاب خواهد شد.منبع:دانا
 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
شهروند اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
یک سوال از آقای مهندس هاشمی آیا آنچه می گویی واقعا خود هستی؟؟؟

در زمان مدیریت شهرسازی و معاونت واقعا شهر را هدایت می کردی از جمله هدایتگری شما این بود در یک کوچه به یک ملک مجوز احداث 5 طبقه و به ملکی دیگر در همسایگی آن مجوزاحداث بیش از 3 طبقه نمی دادین و می گفتین به هیچ وجه امکان افزایش طبقه وجود ندارد !!!!
و....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
عجب آدمهایی برای شورای شهر اردبیل انتخاب شده اند یکی با استفاده از ... انتخاب شده آن یکی با .....خداوند خودش به خیر کند. کسی می گوید که شهردار شهر را بشناسند و برنامه برای شهر داشته باشد که خودش شهر را با ح جیمی می نویسد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
دکتر شهرسازی را از شهرداری اردبیل برکنار کردند . ,و مهندس حمل و نقل را شهردار کردند . چون اردبیل ده ای است بزرگ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
آقای مهندس هاشمی نمی شناسید !!

ایشون همونی هستند که شما را از معاونت شهرداری عزل کردند.
شهروند اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
با سلام .خوشبختانه الان نیروهای متخصص در جامعه بسیار زیاد است . لذا باید شهردار نیز کسی باشذ که مدرک شهرسازی داشته باشد . اینکه دوباره به عقب برگردیم . و شهردار را کسی انتخاب کنند که تناسبی با مدرکش نداشته باشد . باز اردبیل دوباره از نظر شهر سازی بافت روستایی را بخود خواهد گرفت.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
دکتر شهرسازی؟؟؟؟ مهندس ؟؟؟ معمار ؟ هرچی میکشیم از دست این مهندسین شهرسازی و عمران هستش. شهر یک مدیر توانمند و آگاه و قاطع میخواد. یه مهندس کشاورزی یا یه فوق دیپلم ادبیات توانمند و با عرضه خیلی خیلی بهتر از این دکترها و مهندسین شهرسازی و معماری قلابی و شهر خراب کن هستن....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار