رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:
رئیس جهاد کشاورزی قم گفت: کسانی که در نیزار مرغداری ایجاد کرده‌اند از ژاپن نیامده‌اند، همه از اهالی نیزار هستند، این مرغداری‌ها از ۲۰ سال پیش فعال شده‌اند، چگونه است که تا مدتی پیش اهالی مشکلی نداشتند و به یکباره وجود بو و مگس‌ها آزار دهنده شده است؟
کد خبر: ۴۸۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ 27 August 2017
به گزارش تابناک قم، محمدرضا طلایی در واکنش به اعتراضات اهالی روستاهای نیزار درباره آلودگی‌ها و مزاحمت‌های زیست محیطی واحدهای مرغداری این منطقه اظهار داشت: همه آن‌هایی که اعتراض کردند هیچ‌کدام روستایی نبودند و همه ویلانشین بوده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه روستاهای سمت نیزار روستاهایی با زیرساخت کشاورزی نیستند و از زمانی که آب رودخانه کم شد کشاورزی هم تعطیل شده است افزود: کسانی که در نیزار مرغداری ایجاد کرده‌اند از ژاپن نیامده‌اند، همه آن‌ها از اهالی نیزار هستند، این مرغداری‌ها از 20 سال پیش فعال شده‌اند چگونه است که تا مدتی پیش اهالی مشکلی نداشتند و به یکباره وجود بوی نامطبوع و مگس‌ها آزار دهنده شده است؟

وی با تاکید براینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی افراد را تحریک می‌کند تصریح کرد: وقتی اراضی کشاورزی تغییر کاربری می‌دهند به ویلا تبدیل می‌شود طبیعی است که وجود مگس‌ها و بوی مرغداری‌ها برای آن‌ها ناخوشایند می‌شود و اعتراض می‌کنند چون ارزش ملک کاهش می‌یابد.

طلایی با انتقاد از اینکه مشکل گاهی وجود دارد گاهی هم مشکل درست کرده‌اند گفت: ما این ایراد را قبول داریم که بگوییم این مرغداری بهداشتی شود  اما مرغداری که 5 میلیارد سرمایه‌گذاری کرده و واحد تولیدی است قبلا با روستا 1500 متر فاصله داشته و با توسعه روستا فاصله به 500 متر رسیده است که نمی‌شود تعطیل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه تعطیلی واحد تولیدی منطق ندارد خاطرنشان کرد: از طرفی هم نمی‌توان واحد مرغداری را اجبار کرد که مکانیزه کند. با توجه به اینکه فرهنگ روستا‌نشینی عوض شده و عمده افرادی که در روستا هستند آخر هفته‌ها برای تعطیلات به روستا مراجعت می‌کنند طبیعی است که سختی‌های روستا را نمی‌توانند تحمل کنند این اعتراض‌ها برای اینکه به تعطیلی واحد بینجامد قشنگ نیست.

طلایی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود مجوز ایجاد واحد جوجه‌کشی به یکی از مرغداری‌ها داده شد اظهار داشت: مجوز مرغداری مرغ تخم‌گذار 8 سال پیش اعطا شده که ما جلوی آن را گرفتیم، از آنجا که جوجه‌کشی در فضای بسته است هم از نظر زیست محیطی مشکلی ندارد و تنها قرار است مرغداری را به جوجه‌کشی تبدیل کنیم.

به گفته وی، با مرغداران صحبت کرده‌ایم که با اصلاح روند و مکانیزه کردن سیستم با مردم همراهی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید براینکه خواسته‌ها باید به‌حق باشد تا استان هم همراهی کند، عنوان کرد: جهاد کشاورزی بر این باور است که در مباحثی که متولی هستیم باید پاسخگو باشیم و اگر هم اشتباه کرده‌ایم عذرخواهی می‌کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار