استاندار قم:
استاندار قم گفت: پیگیری های زیادی برای راه اندازی کامل تالار مرکزی شهر انجام شده که با برطرف شدن موانع، راه اندازی کامل تالار مرکزی شهر به زودی انجام می شود.
کد خبر: ۴۸۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴ 27 August 2017
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی با برشمردن دلایل تاخیر در راه اندازی کامل تالار مرکزی شهر افزود: ملی بودن پروژه تالار مرکزی شهر، در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودن و امتناع پیمانکار برای انجام تعهد و تکمیل تالار مرکزی شهر قم موجب شد تا روند راه اندازی کامل این پروژه مهم فرهنگی با تاخیر طولانی مواجه شود.

وی با تاکید بر رفع موانع پیش روی این پروژه گفت: اقداماتی برای واگذاری این پروژه به بهره بردار غیر دولتی صورت گرفته چرا که عقیده داریم این پروژه را دولت نمی تواند اداره کند و باید به بخش خصوصی واگذار کند.

استاندار قم، شهرداری قم را یکی از گزینه های واگذاری تالار مرکزی شهر عنوان کرد و ادامه داد: شرط واگذاری راه اندازی کامل تالار مرکزی شهر به بخش غیردولتی، برطرف کردن تمام نیازهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

صادقی اظهار داشت: هم اکنون استفاده های متفرقه از تالار مرکزی شهر در حال انجام است ولی راه اندازی کامل این مجموعه فرهنگی نیازمند عزم جدی تر مسئولان استان برای پیگیری از وزارتخانه فرهنگ و ارشاد است.

وی با اشاره به کمبود زیرساخت های فرهنگی در قم، گفت: اداراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم باید به گونه ای عمل کند تا تمام هنرمندان فعال در سطح استان از ظرفیت های فرنگی موجود استفاده منطقی داشته باشند.

تالار مرکزی شهر قم که کار ساخت آن از سال 1389 آغاز شده بود، در بهمن ماه سال 1394 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، علی جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. 

با وجود گذشت بیش از 18 ماه از افتتاح این مجموعه، تالار مرکزی شهر تا کنون به طور کامل راه اندازی نشده و این امر موجب انتقاد بسیاری از هنرمندان و فعالان حوزه هنری در قم شده است.

تالار مرکزی شهر قم طرح به مساحت زمین 5 هزار و 800 متر مربع و زیر بنای 10 هزار و 500 متر مربع در 4 طبقه احداث شده است و علاوه بر سالن‌ها، دارای فضاهای آموزشی و اداری، فضای کارگاهی و انبار است.

سالن 435 نفره تخصصی اجرای تئا‌تر، سالن 150 نفره چند منظوره، سالن تعزیه روباز و سالن تئا‌تر چهار سویه 150 نفره از دیگر بخش‌های این تالار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار