معاون استاندار خراسان‌رضوی:
معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: نابسامانی‌هایی که در چند سال اخیر در استان خراسان‌رضوی اتفاق افتاده بود، برطرف شده و این موضوع سبب شده تا رغبت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در خراسان‌رضوی افزایش یابد.
کد خبر: ۴۸۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲ 27 August 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از  روابط عمومی دومين نمایشگاه بين‌المللي بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه گذاری مشهدمقدس، محمدمهدی مروج الشریعه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه برای جذب و اطمینان‌بخشی سرمایه‌گذاران باید در ابتدا نابسامانی‌های ایجاد شده در مشهد را برطرف می‌کردیم، اظهار داشت: برطرف‌کردن مشکلات ایجاد شده توسط موسسات مالی و اعتباری و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مشهد که اعتماد سرمایه‌گذار را از این شهر سلب کرده بود زمان زیادی از ما گرفت اما خوشبختانه ساماندهی صورت گرفت و این موضوع سبب شد تا در کشور نیز نظم مالی ایجاد شود.
معاون استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: البته هنور به پایان این مباحث نرسیده‌ایم و باید شرایطی در کل کشور ایجاد شود تا همه موسسات مالی و اعتباری در سایه بانک مرکزی قانونمند و شفاف عمل کنند و خوشبختانه این جراحی تا حد زیادی صورت گرفته و امروز برای سرمایه‌گذار، تضمین مالی و اطمینان‌بخشی حاصل شده که شهر مشهد و این عرصه جغرافیایی نه تنها ناامن نیست بلکه مزایای بسیاری نیز دارد. 
مروج‌الشریعه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی دوباره رغبت سرمایه‌گذاری در استان خراسان‌رضوی را پیدا کرده‌اند، گفت: البته در این سال‌ها سرمایه‌گذارانی هم بودند که از سرمایه خود را از استان خارج و در سایر استان‌ها فعالیت کرده‌‌اند که این موضوع از قبل نیز وجود داشته است.
وی، یکی از نقاط قوت جذب سرمایه‌گذاری در استان را تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری دانست و افزود: پنجره واحد سرمایه‌گذاری به نظم‌بخشی برای جذب سرمایه‌گذار و ارائه خدمات سریع به آنها فعالیت می‌کند البته هنوز در ابتدای راه قرار دارد و نیازمند عزم جدی‌تر دستگاه‌های دولتی برای شکل‌گیری جدی‌تر ساز و کارهای آن‌ها هستیم.
معاون استاندار خراسان‌رضوی در ارتباط با برنامه‌های خاص استانداری برای جذب سرمایه‌گذاران نیز اظهار داشت: دفتر جذب سرمایه‌گذاری استانداری برنامه‌های بسیار خوبی در این حوزه داشته از جمله اینکه سیستم‌های جدید اطلاع‌رسانی ایجاد کرده که تا اندازه‌ای خلا موجودی که برای عدم حضور نماینده حاکمیت در جهت جذب سرمایه‌گذار وجود داشت را پوشانده و باید توجه داشت که ما در یک فرآیند پیشرفت صفر تا صد هستیم و هنوز با فرآیندی که سرمایه‌گذار بتواند در سریعترین زمان ممکن به اطلاعات دسترسی پیدا کند فاصله داریم و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.
مروج‌الشریعه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا برگزاری نمایشگاه‌ها نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کند؟ عنوان کرد: قطعا کمک بزرگی خواهد بود به‌طوری که مشاهده می‌کنید در دور قبل برگزاری این نمایشگاه 17 غرفه وجود داشت اما در این دور تعداد غرفه‌ها رشد صد درصدی داشته و توانسته از شرکت‌های خارج استان نیز جذب داشته باشد و ما به تلاش این جوانان امیدواریم چون از دستگاه‌ها نمی‌توان خیلی انتظار داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار