مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: هم اکنون 671 بیمار خاص در استان زیر پوشش خدمات این اداره کل قرار دارند.
کد خبر: ۴۸۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ 27 August 2017
به گزارش تابناک قزوین دکتر قاسم بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 46 بیمار مبتلا به تالاسمی، 46بیمار هموفیلی،301بیمار ام اس، 149بیمار دیالیزی و 129بیمار پیوند کلیه در استان از خدمات و مزایای این اداره کل بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: اداره کل بیمه سلامت هم اکنون 529هزار نفر از جمعیت استان قزوین شامل317هزار روستایی، 68هزار کارمند،17هزار تن از سایر اقشار، 127هزار نفر در قالب بیمه سلامت رایگان و 671 بیمار خاص را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.
بهرامی ادامه داد: این اداره کل هم اکنون با تمام مراکز و موسسات بیمارستانی شامل 17 بیمارستان دولتی و خصوصی و با بیش از 90درصد مراکز درمانی و پاراکلینیکی قرارداد دارد.
وی در ادامه از پوشش بیمه سلامت اتباع خارجی با همکاری کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای اتباعی که در کشور اقامت دارند و دارای کارت هویت ویژه اتباع هستند،خبر داد و گفت: افراد آسیب پذیر، غیر آسیب پذیر و بیماران خاص در بین اتباع خارجی از خدمات و مزایای این اداره کل بهره مند می شوند.
این مسئول همچنین افزود: این اتباع برای دریافت کارت بستری و دفترچه بیمه سلامت می توانند به نمایندگی ها و دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان مراجعه کنند.
بهرامی خاطرنشان کرد: از شهریور ماه سال 90 با راه اندازی میز خدمت در طبقه همکف این اداره کل تمام امور بیمه گری، پذیرش و پرداخت خسارات متفرقه بدون تردد و رفت و آمد بیمه شدگان و در راستای ارتقای سطح رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع در حال انجام است.
وی در ادامه ارتقای کیفیت ویزیت بیماران در بیمارستان های مشمول طرح از طریق اصلاح تعرفه و افزایش زمان ویزیت بیماران، اجرای برنامه پزشک مقیم در بیمارستان های مشمول طرح، ارتقای بسته خدمتی روستائیان و شهروندان شهرهای زیر 20 هزار نفر، عقد قرارداد با تمام مراکز بهداشتی و درمانی روستایی به تعداد 66 مرکز، کاهش فرانشیزهای پرداختی بیماران بستری از 10به 6و 3 درصد و بیماران سرپائی از 30 به 15 و 20درصد را تنها بخشی از دستاوردهای بیمه سلامت در دولت یازدهم عنوان کرد.
وی، تصدی گری خدمات به بخش خصوصی را یکی از سازوکارهای مهم در این سازمان دانست و ادامه داد: در این راستا تاکنون با 20دفتر پیشخوان خدمات دولت برای واگذاری خدمات بیمه گری و چاپ دفترچه عقد قرارداد شده است.
بهرامی افزود:در راستای افزایش رضایت بیمه شدگان و تکریم ارباب رجوع و کاهش تردد آنها از شهرستان به اداره کل در شهرستان های بوئین زهرا و البرز اداره بیمه سلامت افتتاح شده اند و خدماتی چون امور بیمه گری، تائید نسخ ، پذیرش اسناد را به بیمه شدگان ارائه می دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به صدور دفترچه بیمه سلامت برای حدود 130 هزار تن از شهروندان شهرهای بالای بیست هزارجمعیت که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند،افزود: متقاضیان دفترچه بیمه سلامت می توانند به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا به نشانی اینترنتی http://isc.bime salamat.ir.isc مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار