وزیر ارتباطات خبر داد:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تعرفه های اینترنت، گفت: در مدل فروش اینترنت، حرکت به سوی مدل غیرحجمی در عرصه خانگی است.
کد خبر: ۴۸۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 27 August 2017
به گزارش تابناک تهران، "محمد جواد آذری جهرمی" امروز (یکشنبه 5 شهریورماه) در حاشیه نخستین همایش فناوری کوانتومی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت فیلترینگ کانال های تلگرامی که محتوای غیراخلاقی دارند، اظهارکرد: ملاحظات فرهنگی و حاکمیتی بر عرصه فضای مجازی برای ما اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: کشاندن این موضوع ها در عرصه رسانه و فضای مجازی و گفتن این مطلب که چه تعداد کانال باز و چه تعداد بسته است، مشکلی را حل نمی کند بنابراین به جای دعوا کردن در عرصه رسانه باید هماهنگی های لازم را انجام دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در اصول در این زمینه اختلافی بین مدیران کشور از جمله مدیران دستگاه های اجرایی و قضایی وجود ندارد و تلاش ما این است که در راستای صیانت از فرهنگ کشور اقدامات لازم را انجام دهیم.
آذری جهرمی یادآور شد: لیستی از سوی دادستان برای ما ارسال شده است که در آن بیان شده بود هشت هزار کانال تلگرامی وجود دارد که باید با آن برخورد شود که بررسی های لازم را انجام دادیم البته لیست تعدادی از آنان تا قبل از این به ما اعلام نشده بود.
وی اضافه کرد: تعدادی از اسامی این کانال ها نیز از طریق سامانه آنلاین به ما اعلام شد که بخشی از آنها مشمول مسایل غیراخلاقی و اسلامی بودند که این کانال ها مسدود شدند و ما آن را به دادستانی اعلام کردیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: البته تلاش ما ساماندهی این حوزه است و از قوه قضاییه هم می خواهیم به ما کمک های لازم را داشته باشند.
آذری جهرمی در پاسخ به سوال دیگری درباره اختلاف نظر قوه قضاییه و وزارت ارتباطات در موضوع فیلترینگ گفت: فیلترینگ از سوی قانون مشخص شده است و اختلاف نظری هم وجود ندارد.
وی افزود: فیلترینگ نیازمند حکم مستقیم قاضی یا مصوبه کارگروه تعیین مصادیق است بنابراین در این مورد اختلافی وجود ندارد و تنها در بعضی موارد همچون رای گیری آنلاین که در واقع آن هم اقتضای خود را دارد اختلاف وجود دارد که در نشست های آتی این مشکل را حل می کنیم.
وی درباره ابلیکیشن های اپل و بررسی آن در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: وقتی که کشور حرکتی رو به رشد و توسعه را آغاز می کند و این موضوع تبدیل به نقطه قوت می شود دشمن به سمت منع کردن ما از خدمات حرکت می کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: اقدام اخیر دولت آمریکا با فشار بر شرکت اپل مبنی بر حذف اپلیکیشن های ایرانی از این شرکت با توجه به مقررات آن که درست هم نبود به نوعی مقابل با حرکت ایران در فناوری و ایجاد خدمات است و از این رو بنده و دکتر ظریف پیگیر این موضوع هستیم.
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: ما به مقررات بین المللی پایبندیم و امیدواریم شرکت های خارجی هم به آن پایبند باشند، طبیعی است اگر این تعامل صورت نگیرد دست دولت و بویژه وزارت ارتباطات در این زمینه خالی نیست.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مدل فروش اینترنت، گفت: ما به تازگی این موضوع را اعلام کرده ایم ودر یک ماه آینده این موضوع حل می شود.
وی تصریح کرد: هدف ما در مدل فروش اینترنت حرکت به سوی مدل غیرحجمی در عرصه خانگی است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار