در هفته دولت
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین گفت: در اواخر هفته دولت نمایشگاه حیات وحش را در استان برگزار و یک کتاب در حوزه محیط‌زیست هم در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 27 August 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیاوش شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برنامه‌های هفته دولت اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان اظهار داشت: دولت یازدهم از زمانی که استقرار پیدا کرد، رئیس‌ جمهور دولت خود را دولت محیط‌ زیست اعلام کرده و تاکنون هم اتفاقات مبارک بسیاری در این حوزه رخ داده است.

وی افزود: چالش‌های محیط‌ زیست کشور چالش‌های عمیقی بود که با اقدامات انجام شده در دولت یازدهم در حال حاضر رو به التیام است و اتفاقاتی که در دریاچه ارومیه و برخی از تالاب‌های کشور رخ داد را باید به فال نیک بگیریم.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قزوین عنوان کرد: ارتقا سطح مناطق محیط‌ زیست استان از 1.5 درصد موجود به هشت تا 9 درصد یکی از برنامه‌هایی بوده که  با اضافه شدن مناطق الموت و طارم به مناطق حفاظت شده در استان قزوین محقق شده است.

شمسی‌پور تصریح کرد: هدف اصلی در هفته دولت سال جاری، تبیین دستاوردهای دولت در حوزه محیط‌ زیست است و چند طرح زیست‌محیطی در حوزه پسماند و مناطق حفاظت شده افتتاح می‌شود که با حضور مسؤولان استان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در اواخر هفته دولت هم نمایشگاه حیات وحش را در استان برگزار و یک کتاب در حوزه محیط‌زیست هم در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قزوین مطرح کرد: برای حفاظت از محیط‌ زیست تمام ارگان‌‎ها و مردم جامعه باید با این اداره‌کل همکاری لازم را داشته باشند زیرا محیط‌ زیست نیازمند یاری تمام اقشار جامعه است.

شمسی‌پور افزود: مدیران و کارکنان محیط‌ زیست با مشارکت مردم و حمایت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی دولتی محافظت شده و به آیندگان تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان در راستای حفاظت از محیط‌ زیست برداشته شود، افزایش آگاهی اقشار مختلف مردم جامعه در حوزه محیط‌ زیست است زیرا این امر موجب می‌شود شناخت آنان از ویژگی‌ها و ماهیت محیط‌ زیست بیشتر شده و با این آگاهی که کسب می‌کنند از محیط‌ زیست اطراف خود محافظت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان قزوین یادآور شد: قطع به یقین حفاظت از محیط‌ زیست پیرامون ما بدون مشارکت اقشار مختلف مردم جامعه میسر نمی‌شود بنابراین از تمام مردم می‌خواهیم در این مهم با اداره‌کل محیط زیست همکاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار