با حضور استاندار قزوین صورت گرفت
طی مراسمی و با حضور فریدون همتی استاندار قزوین از تندیس سرلشکر شهید خلبان ایرج عیوضی رونمایی شد.
کد خبر: ۴۸۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 27 August 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، طی مراسمی و با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، بهنام ملکی مشاور استاندار قزوین و جمعی از مسؤولان شهرستان آبیک از تندیس سرلشکر شهید خلبان ایرج عیوضی از شهدای شهرستان آبیک واقع در میدان آزادگان شهر آبیک رونمایی شد.

نصب این تندیس و ماکت بالگرد مستقر در میدان آزادگان شهر آبیک با مشارکت پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی و شهرداری آبیک صورت گرفته است.

به گزارش فارس، خلبان شهید سرلشکر ایرج عیوضی در سال 1332 در روستای ناصرآباد از توابع شهرستان آبیک قزوین به دنیا آمد.

شهید ایرج عیوضی از شهدای هوانیروز در بیست و سوم تیر ماه 1361 مصادف با 21 رمضان (عملیات رمضان) در هوای گرم 55 درجه جنوب، هلیکوپتر کبری وی مورد اصابت موشک مالیوتکای مزدوران متجاوز قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مرحومه ملکی مادر شهید سال‌ها چشم انتظار دیدار فرزندش بود و بعد از 17 سال پلاک، مشتی استخوان و تربت مطهر این شهید والامقام را تحویل گرفت.

پیکر مطهر این شهید در شرق بصره کشف و پس از تشییع در قزوین و آبیک در زادگاهش روستای ناصرآباد آرام گرفت.

همچنین با حضور استاندار قزوین از تندیس امام خمینی(ره) واقع در بلوار امام در شهر آبیک رونمایی شد که با 300 میلیون ریال اعتبار احداث و نصب شده و دارای 3.5 متر ارتفاع است.

همچنین استاندار قزوین به همراه دیگر مسؤولان در گلزار شهدای شهر آبیک حضور یافت و با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار