معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ایستگاه‌های خط BRT شهر قزوین خریداری شده و به زودی در مکان‌های در نظر گرفته شده نصب می‌شود.
کد خبر: ۴۸۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 27 August 2017
به گزارش تابناک از قزوین، وهاب میزانی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به راه‌اندازی خط BRT در شهر قزوین اظهار داشت: اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های BRT خریداری شده و عملیات اجرایی نصب ایستگاه‌های آن را در دستور کار داریم که به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: با اجرای پروژه BRT سعی داریم سیستمی را اجرایی کنیم که مردم برای ترددهای درون‌شهری خود به جای استفاده از خودروی شخصی از این سیستم حمل و نقل بهره‌مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: حجم بالای ترافیک عبوری در معابر هسته مرکزی شهری که در حال حاضر مشاهده می‌شود به دلیل بالا بودن میزان تردد خودروهای شخصی در این محدوده از شهر قزوین است.

میزانی با بیان اینکه برای کاهش بار ترافیکی معابر فرهنگ‌سازی به تنهایی جوابگو نیست، ادامه داد: در کنار فرهنگ‌سازی و حتی قبل از آن باید سیستمی را طراحی و اجرا کنیم که مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی از خدمات آن سیستم جدید حمل و نقل بهره‌مند شوند.

این مسؤول عنوان کرد: اگر فقط فرهنگ‌سازی کنیم اما سیستم حمل و نقل جایگزین برای خودروی شخصی نداشته باشیم اقدامات ما به نتیجه مطلوب منجر نمی‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: اگر قرار بود بر اساس اولویت‌بندی حجم مسافر، مسیر احداث سیستم BRT را تقسیم‌بندی کنیم قطع به یقین باید در ابتدای امر این سیستم را در محور بازار قزوین اجرا می‌کردیم.

میزانی گفت: دلیل امر آن است حجم مسافران عبوری در محور بازار قزوین بسیار بالا بوده و ابعاد خیابان آن محدوده از شهر قزوین جوابگوی اجرای طرح حمل و نقل BRT نیست.

وی خاطرنشان کرد: این امر موجب شد که اجرای طرح مذکور را از خیابان نوروزیان آغاز کنیم زیرا با وجود اینکه مسافر کمتری نسبت به محدوده بازار قزوین دارد اما از ظرفیت لازم برای اجرای طرح حمل و نقلBRT  برخوردار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین مطرح کرد: وقتی سیستم حمل و نقل BRT اجرا شده و مردم با مفهوم و خدمات آن آشنا شوند بی‌شک این مردم هستند که برای اجرای این طرح در سایر محدوده‌های شهر اعلام آمادگی می‌کنند.

میزانی افزود: با توجه به اینکه سیستم حمل و نقل BRT یک طرح جدید در شهر قزوین به شمار می‌رود باید جوانب احتیاط را رعایت کنیم تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

این مسؤول یادآور شد: در اجرای سیستم BRT افق کوتاه‌مدت ما سال 95 بود که اقدامات در نظر گرفته برای این افق را در سال جاری به صورت کامل محقق می‌‎کنیم و افق میان‌مدت طرح مذکور برای سال 1400 و بلندمدت هم برای سال 1410 برنامه‌ریزی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار