پزشکان، ضامن سلامت جامعه، امنیت روحی بیماران و فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می دهند.
کد خبر: ۴۸۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 27 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»،یکی از بزرگان این عرصه گفته 'اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خودت نیستی و اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی'.
پزشکان، بیماران را درمان میکنند، درد آنها را تسکین میدهند اما آنها همیشه به بیماران آرامش هم می بخشند.
پزشک، سزاوار تکریم و قدر است چرا که تمام عمر خود را وقف سلامتی دیگران می کند و گاهی از وقت خانواده خود کم می کند تا وقت بیشتری را به بیماران اختصاص دهد.
تو ای پزشک بدان زمانی که تلخی زندگی دیگران را شیرین می کنی و لبخند رضایت بر لبان آنها می نشانی در حقیقت خدا را از خود خشنود ساخته ای.
آنها با بیماران مختلفی از طیف های گوناگون از هر گوشه ایران روبرو هستند، بیمارانی که در میانشان همه جور فردی می‌توان یافت؛ از بی‌سواد تا افراد با تحصیلات عالی؛ از مقیم یزد تا اهالی شهرستان‌های دور و نزدیک‌‌ که تازه از راه رسیده و با ساک و بارو بنه انتظار می‌کشد.
هر چند وجوه متمایز کننده زیاد دارند اما همه در یک چیز مشترک هستند و آن بیماری است.
همه بیمارند و همه برای رهایی از دردی که به آن مبتلایند، راه گریز را در سفر و رفتن به نزد پزشکان حاذق دیده‌اند.
استان یزد از جمله قطب های اصلی پزشکی در کشور است که همه روز از اقصی نقاط کشور و بویژه مناطق جنوب، پذیرای خیل بیماران است.
وجود درمانگاههای پیشرفته فوق تخصصی و حضور پزشکان حاذق و ماهری که همه آنها یزدی الاصل هستند دلیلی بر حضور هموطنان بیمار دیگر استانها در این خطه است، بیمارانی که گفته شده حدود 50 درصد مراجعه کنندگان را تشکیل می دهند و بقیه متعلق به خود یزدی هاست.
همه این پزشکان هم یزدی هستند که خدمت به هم استانی های خود را برگزیدند و در سرزمین مادری خود باقی ماندند.
استان یزد، مجموعه ای از بهترین پزشکان کشور را در دل خود جای داده و این نعمت بزرگی است که فقط چند استان کشور از آن بهره مند هستند.
طبیبانی متبحر و حاذق اما بی ادعا که شبانه روز خود را وقف بهبودی و درمان هموطنان خود کرده اند.
در این استان متخصصان و فوق تخصصان زیادی مشغول طبابت هستند که نمونه آنها در کشور بسیار کم نظیر است.
این عده، علم طبابت را با حس مسوولیت، تعهد و وجدان کاری در هم آمیخته اند و استان یزد را به یکی از مراکز اصلی بهداشت و درمان در کشور تبدیل کرده اند.
تقریبا هیچ متخصص یا فوق تخصصی نیست که استان یزد از آن بی بهره باشد، مردم قدرشناس استان هم به حضور فرزندان حاذق و پنجه طلای پزشکی استان خود افتخار می کنند.
یزد از وجود پزشکانی برخوردار است که خیلی از ایرانی ها مسافت های طولانی را طی و رنج راه را تحمل می کنند تا خود را به آنان برسانند.
*چشم پزشک:
وجود تعداد زیادی متخصص و فوق تخصص حاذق چشم در استان یزد، مردم این خطه را در این عرصه بی نیاز کرده است.
در میان این دسته از پزشکان، دو فوق تخصص شبکیه چشم حضور دارند که یزدی ها و غیر یزدی ها از وجود آنها بهره می برند،
دکتر میر آتشی و دکتر معنویت بعنوان فوق تخصص شبکیه در طول سال پذیرای بیماران این بخش هستند که در این میان، دکتر معنویت، تنها جراح ثابت استان در بخش شبکیه است که خوشبختانه حضور وی در سالهای متمادی موجب شده تا یزدی ها در این زمینه، آسوده خاطر باشند.
*قلب و عروق
استان یزد در بخش قلب و عروق هم از وجود پزشکانی ماهر و حاذق برخوردار است که با دستان توانمند خود معجزه می کنند که از جمله می توان به دکتر پدر زاده و دکتر میرحسینی اشاره کرد. خیلی از بیماران استانی و کشوری، تپش دوباره قلب خود را مدیون این دسته از پزشکان یزدی هستند.
*متخصصان داخلی و تیروئید
در بخش بیماریهای داخلی، تیروئید و غدد هم استان یزد حرف های زیاد برای گفتن دارد و پزشکان ماهر و دلسوز زیادی در این بخش فعالیت می کنند.
دکترها آنتیک چی(گوارش)، محمدی و رحمانیان از جمله پزشکان شناخته شده این بخش هستند که همه روزه با خیل بیماران سر و کار دارند.
*زنان و زایمان
یزد از وجود متخصصان زنان و زایمان خبره نیز بی نصیب نیست و مجموعه ای از بهترین پزشکان در این شهر فعالیت می کنند.
خانمهای دکتر، دهقانی فیروز ابادی، طباطبایی، ادریسی و کریمی از جمله پزشکان شناخته شده در این بخش هستند که همه روزه در طول هفته پذیرای بیماران بوده و عمل جراحی نیز از برنامه های روزانه آنهاست.
* جراحی
تعداد پزشکان بخش جراحی در استان شاید مانند بخش های دیگر نباشد و انگشت شمار باشند اما همین تعداد اندک، بار جراحی های استان را به دوش می کشند و این مایه افتخار یزد و یزدی است.
دکترها کارگر و شیریزدی، دو پزشک شهیر و زبردست این بخش در استان هستند.
*طب نازایی
کسی که در زمینه طب نازایی، حرف اول را نه در استان یزد و کشور بلکه در سطح جهان می زند پروفسور افلاطونیان است که دستان معجزه گرش زبانزد خاص و عام است.
این پزشک شهیر و مردمی با اندیشه عالی و دستان توانمند خود خانواده های زیادی را شادمان و دعاگوی خود کرده بطوریکه از هر 10 مراجعه کننده به وی و همکارانش، چهار نفر خوشحال باز می گردند و درمان بقیه افراد هم تا حصور نتیجه ادامه می یابد.
* خون و سرطان
بخش خون و سرطان از جمله بخش هایی است که مراجعه کنندگان زیادی دارد که بسیاری از آنها از نقاط جنوبی کشور به یزد سفر می کنند.
در این بخش خانم دکتر هاشمی بعنوان محقق و متخصص فعالیت می کند و دکترها فرات و واحدیان هم از پزشکان حاذق و معروف یزد هستند که در این بخش فعالیت دارند.
* روانپزشک و متخصص اعصاب و روان
در بخش اعصاب و روان هم پزشکانی در یزد هستند که بسیار ماهر و در کار خود خبره هستند و یزد را در این زمینه هم بی نیاز کرده اند.
دکترها دستجردی، نادی، رفیعیان، صادقیه از جمله این پزشکان هستند که در استان پذیرای بیماران این بخش می باشند.
* مغز و اعصاب
خوشبختانه استان یزد در بخش مغز و اعصاب، همانند دیگر رشته ها حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
در استان یزد دکتر مهربانیان و دکتر جوانی به نام حبوباتی توانسته اند نظر بسیاری از بیماران را به خود جلب کنند و عمل های جراحی آنها زبانزد خاص و عام است.
* کلیه و مجرای اداری
تعداد پزشکان بخش کلیه و مجرای ادراری در استان یزد زیاد نیست اما با این وجود دکترها امیر محمد عرفا و صمد زارع از جمله متخصصان ماهر و جراحان قابلی هستند که مراجعه کنندگان زیادی از سراسر کشور دارند .
*تغذیه
پزشکان بخش تغذیه استان یزد نیز هر چند به ظاهر بطور مستقیم با درمان سرو کار ندارند اما از اهمیت زیادی برخوردار است و دکتر مظفری از جمله پزشکان حاذقی است که در این بخش فعالیت می کند و ضمن درمان، مراجعه کنندگان از وی بهره مند می شوند.
*دهان و دندان
تعداد دندانپزشکان استان یزد زیاد است اما تعداد متخصصان بیماری های دهان و دندان اندک است .
دکترها نواب اعظم و رضا ملا دو پزشک معروف و شناخته شده ای هستند که در بخش دهان و بیماری های لثه در استان فعالیت دارند و در کار خود بسیار ماهر و زبانزد هستند.
*** ذکر نام برخی از پزشکان به این معنا نیست که بقیه پزشکان گرامی در کار خود خبره و ماهر نیستند، تمام پزشکان و جراحان یزدی از جمله برترین های کشور هستند که یزد و یزدی و جامعه پزشکی ایران به آنها می بالد و افتخار می کند و پزشکانی که نام آنها برده شد فقط نمونه ای از این پزشکان متبحر و حاذق هستند.
زنده یاد دکتر مجیبیان نمونه ای از پزشکان مردمی و نیکنامی بود که پس از 92 سال عمر با برکت و خدمت بی منت به هموطنان خود، به دیار باقی شتافت اما نام نیکش همچنان جاودانه خواهد بود.
دکتر مرتاض نیز از جمله یادگاران نسل گذشته جامعه پزشکی است که هم اکنون در بیمارستان خود به بیماران خدمت می کند و در نزد مردم از جایگاه خاصی برخوردار است.
افزون بر 2 هزار گروه پزشکی شامل پزشک عمومی ، متخصص ، فوق تخصص ، ماما و غیره از سازمان نظام پزشکی یزد پروانه مطب دریافت کرده اند.
از این تعداد یکهزار و 70 پزشک عمومی ، 332 دندانپزشک و یکهزار و 252نفر متخصص و فوق تخصص هستند.
همچنین262 نفر شامل کارشناس گفتار درمان ، متخصص تغذیه، بینایی سنج، شنوایی سنج و کار درمان، پروانه دفتر کار از سازمان نظام پزشکی استان دریافت کرده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار