معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از رشد 19 درصدی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در سال زراعی 96-95 نسبت به برنامه مصوب اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: استان ایلام رتبه اول کشور در برنامه مصوب اقتصاد مقاومتی برای خرید گندم را از آن خود کرد.
کد خبر: ۴۸۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 27 August 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛مهندس محمدعلی اقدسی اظهار کرد: هر ساله در فصل خرید گندم در برنامه اقتصاد مقاومتی سهمیه‌ای برای هر استان در نظر گرفته می‌شود که در سال زراعی 96-95 برای استان ایلام 189 هزار تن در برنامه مصوب شده بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به اینکه میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی جاری در استان 224 هزار و 861 تن بوده است، افزود: این میزان گندم خریداری شده نسبت به 189 هزار تن مصوب برنامه اقتصاد مقاومتی با رشد 19 درصدی همراه بوده است.

اقدسی با بیان اینکه در سال زراعی 96-95 بیشترین میزان خرید گندم مربوط به شهرستان دهلران با 102 هزار تن و کمترین میزان مربوط به شهرستان ملکشاهی با 135 تن بوده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه مصوب اقتصاد مقاومتی برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، استان ایلام توانست در سال جاری رتبه اول کشوری را از آن خود کند.

یادآور می‌شود که استان‌های خوزستان با 4 درصد و تهران با 3 درصد رشد در رتبه‌های دوم و سوم خرید گندم بر اساس برنامه مصوب اقتصاد مقاومتی هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار