معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در بحث ترافیک فقط فرهنگ‌سازی جوابگو نبوده و باید زیرساخت‌های لازم، سیاست‌های انضباطی و تنبیهی را در کنار سیاست‌های تشویقی دنبال کنیم تا به اهداف مدنظر دست یابیم.
کد خبر: ۴۸۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 27 August 2017
به گزارش تابناک از قزوین، وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به بحث فرهنگ‌سازی به منظور کاهش بار ترافیکی معابر اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای که باشد قطع به یقین در بازه زمانی کوتاه جواب نمی‌دهد.

وی افزود: در بحث ترافیک فقط فرهنگ‌سازی جوابگو نبوده و باید زیرساخت‌های لازم، سیاست‌های انضباطی و تنبیهی را در کنار سیاست‌های تشویقی دنبال کنیم تا به اهداف مدنظر دست یابیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین  اضافه کرد: قیمت سوخت در کشور، نسبت به سایر کشورهای جهان بسیار پایین بوده و خودرو برای هیچ‌کس پرهزینه نیست که این امر با هیچ جای دنیا مطابقت ندارد.

میزانی ادامه داد: همچنین خدمات پارکینگ با هزینه بسیار کمی به مردم ارائه می‌شود بنابراین همین مسائل کافی است که مردم برای ترددهای درون شهری خود از خودروی شخصی استفاده کنند.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای استفاده از خودروی شخصی در بیشتر کشورهای جهان عنوان کرد: این در حالی است که در  دنیا نهادینه شده خودروی شخصی وسیله‌ای پرهزینه است که داشتن آن به صرفه نیست زیرا در بیشتر کشورهای دنیا هزینه سوخت، پارکینگ و بیمه به حدی بالا بوده که استفاده زیاد از خودرو برای مردم صرفه اقتصادی ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین تصریح کرد: سعی داریم مسائل فرهنگی حوزه ترافیک را در جامعه نهادینه کنیم و برای تحقق این مهم از هیچ کار فرهنگی در این زمینه دریغ نمی‌کنیم.

میزانی گفت: امید است در شهر قزوین به روزی نرسیم که مجبور باشیم طرح زوج و فرد یا محدودیت طرح ترافیک را اجرا کنیم زیرا این طرح‌ها در حقیقت پاک کردن صورت مسئله است و تأثیر ریشه‌ای در رفع مشکل ندارد.

این مسؤول بیان کرد: انتظار می‌رود با فرهنگ‌سازی و استفاده از سیستم‌های حمل و نقل جایگزین همانند BRT بتوانیم بحث استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را در بین شهروندان نهادینه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین به طرح تغییر جهت خیابان خیام اشاره کرد و افزود: طرح تغییر جهت خیابان خیام کمک فراوانی به کاهش بار ترافیکی این محدوده از شهر کرده و موجب شده مردم بیش از پیش در این محدوده از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

میزانی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری ادامه داد: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری که تأثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی معابر دارد، نقش مهمی ایفا می‌کنند و امید است از این پس هم بتوانیم با همکاری رسانه‌ها در این مهم عملکرد موفق‌‎تری داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف که موجب کاهش بار ترافیکی معابر می‌شود، یادآور شد: اجرای طرح BRT و سرویس مدارس هم هر یک به سهم خود در کاهش بار ترافیکی معابر اثرگذار بوده و می‌تواند از بسیاری مشکلات ترافیکی سطح شهر بکاهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار