مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای به روش «بابلر» در سطح باغات مثمر این شهرستان خبر داد .
کد خبر: ۴۸۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 27 August 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛مهندس طیار فیلی اظهار کرد: سیستم نوین آبیاری تحت فشار قطره‌ای به روش بابلر در سطح حدود ۵ هکتار از باغات مثمر این شهرستان در حال اجراست .

وی با اشاره به اینکه در اجرای این سیستم آبیاری که به روش بابلرو بصورت رایگان در باغات مثمر این شهرستان نصب شده، خوشبختانه مورد استقبال تعداد زیادی از باغداران قرار گرفته است، افزود: به طور میانگین تعداد ٢۵٠ بابلر در هر هکتار بسته به نوع و رقم و سن باغ مورد استفاده قرار گرفته که در مجموع این میزان به ١٣٠٠ بابلر می‌رسد .

فیلی با اشاره به بحران آب در شهرستان دره‌شهر اضافه کرد: امروزه مصرف آب در کشاورزی بسیار زیاد بوده و در این شرایط بحرانی باید با حمایت‌های دولت و بکار گیری روش‌های نوین آبیاری از افزایش بی رویه مصرف آب جلوگیری شود .

مدیر جهادکشاورزی دره‌شهر از جمله مزایای این سیستم را کنترل بهتر علف‌های هرز، مصرف بهینه آب باغات، صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش راندمان آب کشاورزی و تسریع در روند آبیاری باغات عنوان کرد و گفت: با کاربرد روش‌های آبیاری تحت فشار، مقدار آب مورد نیاز درخت در زمان مناسب و با کمترین مقدار تلفات در اختیار آنها قرار داده می‌شود و این امر موجب افزایش عملکرد و بهبود رشد رویشی درخت نسبت به روش آبیاری سطحی می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه سطح کل باغات مثمر شهرستان دره‌شهر ٣۶٠ هکتار است، تصریح کرد: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای برای کل باغات این شهرستان در دستور کار قرار دارد که با حمایت‌های ویژه دولت این امر محقق خواھد شد

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار