مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم ‌و فناوری یزد با اشاره به فعالیت سه شرکت دانش‌بنیان استان در حوزه نانو، از ثبت تاکنون 32 اختراع مرتبط با تکنولوژی نانو در استان خبر داد .
کد خبر: ۴۸۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 27 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»،«سیدحسین ‌میرجلیلی» با اشاره به این‌ که در سال 82 ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف توسعه این فناوری تشکیل شد، اظهار کرد: کشور ایران در زمینه تولید علم نانو، جزو شش کشور برتر دنیاست و روندی رو به رشد دارد .

وی با بیان این‌ که براساس آمارهای ستاد توسعه فناوری، استان یزد در زمینه فناوری نانو جایگاه قابل توجهی دارد، افزود: از میان شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری یزد، در حال حاضر سه شرکت در این زمینه فعالیت می‌کند .

میرجلیلی با اشاره به این‌ که فناوری نانو یکی از فناوری‌های نوظهور و کاربردی به شمار می‌رود، خاطرنشان‌کرد: از ابتدای شروع فعالیت‌های نانویی در پارک علم ‌و فناوری یزد تاکنون، 32 اختراع به ثبت رسیده که بیشترین آن در زمینه نانو پزشکی بوده است .

وی با بیان این ‌که استان یزد از جمله استان‌هایی است که به شدت با کمبود آب مواجه است و نباید بیشتر از این به سمت صنایع پرآب‌ خواه سوق یابد، تصریح کرد: در چنین شرایطی می‌توانیم با روی آوردن به سمت محصولات نانویی مانع مصرف بی‌رویه آب و آلودگی هوا شویم .

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به دلیل این‌ که عموم مردم فکر می‌کنند که نانو یک ماده است و برای انسان ضرر دارد، محصولات نانویی در بازار مصرف مورد استقبال چندانی قرار نمی‌گیرد.

میرجلیلی با اشاره به لزوم بکارگیری ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در راستای توسعه محصولات نانویی، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق در زمینه تولید محصولات نانویی با کمترین مصرف آب و آلودگی، سرآمد شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار