نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: تراز بخش اقتصادی گردشگری کشور ۶ میلیارد دلار منفی است که باید در راستای رفع تراز منفی در حوزه گردشگری گام برداریم.
کد خبر: ۴۸۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 27 August 2017
محمدرضا پور ابراهیمی در جلسه کارگروه  گردشگری استان کرمان، اظهار کرد: بحث گردشگری از بعد اقتصادی در مجلس مهم است و این در حالی است که در استان یک تحرک خوبی در سه حوزه  میراث، گردشگری و صنایع دستی داشته ایم.

وی افزود: باید در حوزه گردشگری اتفاقات زیربنایی رقم بخورد که در الویت های اول در طی چهار سال آینده باشد به گونه ای که در بخش اقتصادی در حوزه گردشگری تراز منفی رفع شود.

 وی با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون گردشگر به ایران  سفر می کنند به این معنا که  پنج میلیارد دلار منابع ارزی برای ایران ایجاد کرده است، گفت: در سال ۹۵، ۹ میلیون نفر برای امر گردش از کشور خارج شده اند به این معنا که ۱۱ میلیارد دلار ارز از کشور خارج کردند و این در حالی است که تراز بخش اقتصادی گردشگری شش میلیارد دلار منفی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: باید در راستای مثبت  کردن تراز اقتصادی گردشگری تلاش کنیم به گونه ای که باید ظرفیتی ایجاد کنیم که افرادی که از استان کرمان به کشورهای دیگر مسافرت می کنند، در حوزه گردشگری و معرفی جاذبه های استان به آن کشور موثر باشند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از درآمدهای ارزی کشور ها از حوزه گردشگری تامین می شود، افزود: در قانون ششم توسعه تلاش کرده ایم، قوانین و مقررات در حوزه گردشگری را اصلاح کنیم.

پور ابراهیمی با تاکید به اینکه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری میتواند به اندازه یک وزارت نفت برای ما درامد زا باشد، عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از سند چشم انداز دنیا در حوزه گردشگری عقب هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یکی از آسیب های وارد شده به بخش گردشگری را تغییر مدیران سازمان میراث فرهنگی  طی چهار سال گذشته دانست و گفت: یک خلا در اقتصاد بخش گردشگری نبود قانون منسجم در حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ دستگاه متولی در حوزه گردشگری داریم، گفت: در راستای چرخیدن موتور اقتصادی حوزه گردشگری، نیاز به یک قانون منسجم به عنوان سند گردشگری داریم.

وی پیشنهاد کرد: استان کرمان به عنوان پایلوت می تواند پیش نویس قانون نظام جامع گردشگری را به مجلس ارائه کند و کمیسیون اقتصادی مجلس در مصوب و اجرایی شدن این قانون اعلام آمادگی می کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار