فرمانده انتظامی استان البرز از انهدام باند کلاهبرداری میلیونی در پوشش بازاریابی و فروش کالا در سایت های اینترنتی با اعتراف به ۶۰ فقره کلاهبرداری در فردیس خبر داد .
کد خبر: ۴۸۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 27 August 2017
به گزارش تابناک : سردار بخشعلی کامرانی صالح با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی ارسال یک فقره پرونده کلاهبرداری اینترنتی از دادسرای عمومی شهرستان فردیس به پلیس فتا این شهرستان، پیگیری موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه، عنوان کرد: در بررسی پرونده مذکور مشخص شد که شاکی به منظور خرید کالا ازطریق سایت های اینترنتی با مراجعه به یکی از سایت ها، با آگهی فروش کالا با قیمت مناسب مواجه می شود که پس از تماس با فرد درج کننده آگهی در خصوص قیمت و کیفیت کالا، آن فرد درخواست مبلغ سه میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت جهت خرید کالا می کند.
وی افزود: شاکی با توجه به کیفیت کالا در تصاویر درج شده در آگهی و قیمت مناسب آن اقدام به واریز مبلغ ودیعه کرده و قرار بر این شد تا مبلغ باقی مانده پس از تحویل در جلوی در منزل وی دریافت شود، اما پس از گذشت یک هفته کالای درخواستی ارسال نشد و تماس های خریدار با فروشنده هیچ نتیجه ای نداشت.
فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: با بررسی پرینت حساب بانکی که مبالغ ودیعه خرید کالا به آن ها واریز شده بود و استعلام ازبانک های مربوطه مشخص شد که حساب بانکی متعلق به یک زن است که نامبرده جهت توضیحات تکمیلی به پلیس فتا دعوت شد.
سردار کامرانی صالح با بیان اینکه طبق اظهارات دارنده حساب، کارت بانکی مذکور در نزد وی نیست و در اختیار فردی است که در حال حاضر نیز هیچ آدرس و مشخصات دقیقی از وی ندارد، گفت: در بررسی های تکمیلی از نامبرده مشخص شد که مدتی پیش به عنوان بازاریاب به استخدام یک شرکت خدماتی در آمده که مدیر شرکت با جلب اعتماد وی از او می خواهد تا در قبال ماهیانه دو میلیون ریال اقدام به افتتاح حساب های متعدد بانکی کرده و سپس کارت های بانکی را در اختیار او قرار دهد.
وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی های ماموران ابتدا منکر هر گونه جرمی شد اما در مواجه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و اقرار کرد که با تشکیل یک باند ۶ نفره در پوشش استخدام بازاریاب ازطریق فضای مجازی اقدام به جذب نیرو در سراسر کشور کرده و از متقاضیان می خواستند تا با افتتاح حساب های بانکی، کارت های بانکی را در قبال دریافت دو میلیون ریال به آن ها واگذار کرده و سپس با نمایش تصاویر انواع کالاها در سایت اینترنتی فروش کالا  از متقاضیان می خواستند تا مبلغ سه میلیون ریال به عنوان ودیعه به شماره حساب هایی که در اختیار داشتند واریز کنند.
سردار کامرانی صالح، گفت : متهمان به جهت عدم شناسایی اقدام به جذب طعمعه های خود و افتتاح حساب در استان های مختلف کشور کرده و در قبال واریز وجه به حساب های بانکی، هیچ کالایی تحویل مشتریان نمی شد.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش ماموران پلیس فتا سایر همدستان متهم، در چند عملیات جداگانه دستگیر و به جرم خود مبنی بر ۶۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند
فرمانده انتظامی استان البرز، خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه خودرو سواری پرشیا، سه دستگاه گوشی تلفن همراه، هفت عدد کارت عابر بانک و ۳۰ عدد سیم کارت کشف شد.
به گفته فرمانده انتظامی استان البرز با توجه به این که تا کنون ۱۲ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند، از سایر شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند خواست تا جهت اعلام شکایت و پیگیری پرونده خود به پلیس فتا شهرستان فردیس به آدرس پل فردیس یعد ازتقاطع انبار نفت، به سمت جاده شهریار، شهرک وحدت، جنب کلانتری ۱۳ وحدت مراجعه کنند.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار