رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خط اعتباری ویژه‌ای برای حمایت از محصول پسته و صادرات آن از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۸۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 27 August 2017
محمدرضا پورابراهیمی امروز در جلسه ستاد عالی پسته استان کرمان که با حضور شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی کشور در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد اظهار داشت: در سال گذشته بانک کشاورزی در حمایت از محصول پسته موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال پیشنهاد شده است که هم مسیر صادرات پسته هموارتر شود و هم مکانیسم بورس پسته تسهیل شود گفت: استاندارد‌سازی تولید پسته و فرآوری آن از ویژگی‌های پسته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بورس پسته تامین مالی برای صادرات ساده‌تر می‌شود خاطرنشان کرد: شرکت در بورس ریسک ناشی از عدم پرداخت تعهدات را نیز کاهش می‌دهد.

پورابراهیمی با اشاره به جلسه هفته گذشته با حضور استاندار کرمان و برخی مسئولان کشوری در تهران در ارتباط با صادرات پسته گفت: خط اعتباری ویژه‌ای برای حمایت از محصول پسته و صادرات آن از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بحث سپرده ارزی نیز برای استفاده بخش صادراتی پسته پیگیری می‌شود افزود: منابع داخلی بانک کشاورزی نیز باید به عنوان یکی از بانک‌های موفق و موثر در این حوزه به کمک تولیدکنندگان و صادر کنندگان پسته بیاید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این هفته برنامه عملیات استقرار بورس پسته در کرمان آغاز می‌شود تصریح کرد: تشکیل صندوق پسته نیز برای اولین بار در کشور در کرمان کلید می‌خورد.

پورابراهیمی شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، راور، زرند و کرمان را پنج شهرستان پسته‌خیز استان کرمان نام برد و افزود: انتظار می‌رود بانک کشاورزی در این شهرستان‌ها فعا‌ل‌تر عمل کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار