رایزن بازرگانی سفارت بنگلاش در اتاق بازرگانی بوشهربا اعلام علاقمندی برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر گفت: بر اساس قابلیت‌های این استان آمادگی لازم برای مشارکت سرمایه‌گذاری را داریم.
کد خبر: ۴۸۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 27 August 2017
صبور حسین‌محمد بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان اتاق بازرگانی و صنعت، معدن و تجارت  استان بوشهر با بیان اینکه این استان از ظرفیت قابل توجهی در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری برخوردار است اظهار داشت: استان بوشهر مزایای خیلی زیادی دارد که بنادر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های این استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای منابع مهمی در عرصه سرمایه‌گذاری و تولیدی است خاطر نشان کرد: ایران و بنگلادش  به عنوان دو کشور مسلمان دارای متخصصان زیادی هستند که می‌توانند با هم تبادل تجارب و اطلاعات کنند.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلاش در اتاق بازرگانی بوشهر با اعلام علاقمندی برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر افزود: بر اساس قابلیت‌های استان بوشهر علاقمند سرمایه‌گذاری در استان هستیم و با توجه به فراهم بودن امکانات لازم آمادگی مشارکت با سرمایه‌گذاران ایرانی در بنگلادش را داریم.

حسین‌محمد میزان صادرات از بنگلادش به ایران در سال گذشته را 36 میلیون دلار  دانست و گفت: میزان صادرات ایران به بنگلادش در سال گذشته افزون بر 75 میلیون دلار بود که  بر اساس برنامه‌ریزی و توسعه روابط تجاری و اقتصادی، صادرات از ایران به بنگلادش افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر توسعه روابط با کشورهای مسلمان افزود: همکاری با کشورهای مسلمان سیاست دولت بنگلادش است که امسال در این راستا، گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران در دستور کار قرار دارد.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلاش در اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به تراز منفی تجاری این کشور خاطر نشان کرد: سالانه میزان صادرات بنگلادش 35 میلیارد دلار و میزان واردات 45 میلیارد دلار است که 10 میلیارد دلار تراز منفی تجاری در این کشور وجود دارد.

حسین‌محمد با اشاره به جمعیت 160 میلیون نفری بنگلادش افزود: با توجه به ظرفیت علمی این کشور، بیش از 98 درصد نیاز دارویی در داخل کشور تامین و تولید می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار