نماینده مردم قم در مجلس:
نماینده مردم قم در مجلس با تاکید براینکه مسیر توسعه قم از احداث نیروگاه حرارتی نمی‌گذرد گفت: ما گیوه‌ها را برای گرفتن سهم اشتغال قم ور کشیده‌ایم؛ زیبنده نیست که جوانان تحصیل‌کرده و با استعداد قم بیکار و آواره دیگر شهرها باشند.
کد خبر: ۴۸۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 27 August 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوز در مراسم افتتاح 4 طرح صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه قم به اولویت‌های و سیاست‌های دولت در بخش دولت اشاره کرد و اظهار داشت: مشکل اقتصاد کشور در یک جمله خلاصه می‌شود "در اقتصاد و صنعت، دولت آنجا که باید باشد نیست و آنجا که نباید باشد هست."

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم اجرای اصل 44 یکی از مشکلاتی است که سبب عدم تقویت بخش خصوصی می‌شود عنوان کرد: در گذشته برخی دولت‌ها اگر کاری با اقتصاد و صنعت نداشتند قطعا حال و روز امروز صنعت بهتر بود.

وی برخی مواقع حضور دولت در صنعت و اقتصاد را معضل و مانع برشمرد و تصریح کرد: از آنجا که دولت‌ها به کر و شیر نفت وصل هستند از همین رو رقیب بدی برای بخش خصوصی محسوب می شوند، این در حالی است که دولت باید به جایگاه سیاست‌گذاری کلان با نظارت، کنترل، حمایت و پشتیبانی برود.

ذوالنور ورود دولت در بخش صنعت را مانع جان گرفتن بخش خصوصی دانست و افزود: معافیت مالیاتی یکی از اختیاراتی است که دولت دارد و لازم است برای واحدهای تولیدی از این اختیار استفاده کند، تا سود سرمایه به واحدهای تولیدی برنگردد دریافت انواع مالیات‌ها فشار مضاعف بر این واحدها است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درخواست معافیت مالیاتی از سوی تولیدکنندگان را امری معقول و منطقی برشمرد و گفت: مالیات برای زمانی است که واحدها به سود آوری برسند، همه تلاش‌ها باید برای کاهش هزینه‌های تولید باشد تا تولید داخل توان رقابتی داشته باشد.

وی ممانعت از پدیده شوم قاچاق افسار گسیخته و حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی با سرمایه در گردش را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: البته واحدهای تولیدی نیز باید در به‌روزرسانی و توجه به تقاضای بازار تولید داشته باشند.

ذوالنور با تاکید بر توجه دستگاه دیپلماسی به دیپلماسی اقتصادی افزود: در ساختار وزارت خارجه قرار است معاونت اقتصادی تشکیل شود، با توجه به سطح روابط خارجی از آنجا که بسیاری از کشورها همین میزان صنعت را هم ندارند از همین رو باید به این موضوع توجه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به موقعیت ویژه قم به جهت همجواری با پایتخت و قرار گرفتن در میان شهرهای صنعتی کشور اشاره کرد و یادآور شد: از آنجا که استان قم موقعیت مناسبی برای دامداری و کشاورزی ندارد از همین رو توجه به صنعت به دلیل ایجاد زمینه‌های شغلی امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه صنایعی مثل بازیافت باتری‌های فرسوده و صنایع آب‌بر برای استان قم از نظر زیست محیطی و تامین آب مناسب نیست عنوان کرد: راه رشد قم از مسیر ایجاد احداث نیروگاه حرارتی که تنها آلایندگی آن برای مردم قم می‌ماند هم نیست، در قم باید صنایعی راه‌اندازی شود که بیشترین اشتغال، کم‌ترین آلودگی و مصرف آب را داشته باشد.

ذوالنور در ادامه به آمارهای دولت در زمینه اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: دولت اعلام کرده که بیش از 3 میلیون اشتغال ایجاد کرده که در حسابی دو دوتا چهارتا به ازای هر 100 هزار نفر سهم قم 38 هزار نفر می‌شود، حالا این رقم اگر به نسبت جمعیت قم محاسبه شود قطعا رقمی بالاتر است اما در عمل چنین چیزی در قم رخ نداده، سوال ما این است سهم قم از این آمار کجا است؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یا آمار حقیقی نیست و یا سهم قم داده نشده خاطرنشان کرد: ما این سهم را مطالبه می‌کنیم، حق قم باید داده شود از همین رو ما گیوه‌ها را برای گرفتن سهم اشتغال قم ور کشیده‌ایم؛ زیبنده نیست که جوانان تحصیل‌کرده و با استعداد قم بیکار و آواره دیگر شهرها باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار