مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم خبر داد
مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم از ثبت‌نام مبلغان ويژه دهه ولايت در سامانه سمتا از اول تا هشتم شهريور امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵ 27 August 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام یحیی کمال با اشاره به برنامه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اعزام مبلغ در مناسبت‌های دینی و ملی یکی از برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی است تا به این وسیله تعمیق باورهای دینی در بین نسل جوان و همچنین گسترش معارف اسلامی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایام ولایت یکی از مناسبت‌ها است که از عید قربان تا عید غدیر را شامل می‌شود. دفتر تبلیغات اسلامی براساس وظیفه برای تبیین فرهنگ غدیر، بحث ولایت و مباحثی در این زمینه به اعزام مبلغ به سراسر کشور می‌پردازد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعزام‌ها منوط به درخواست‌هایی است که سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور از دفتر تبلیغات دارد گفت: اکنون مقدمات اعزام فراهم شده و بر همین اساس مبلغان از اول تا هشتم شهریور امسال می‌توانند با مراجعه به سامانه سمتا برای اعزام در ایام دهه ولایت ثبت‌نام کنند و به درخواست صدور حکم برای اعزام بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان از نهم تا هجدهم شهریور در مناطق تبلیغی حضور پیدا می‌کنند تعداد اعزام نیز به میزان استقبال بستگی دارد بنا است از مبلغان دارای رتبه‌ بالاتر و تخصص مرتبط با امر تبلیغ غدیر، اهل بیت(ع)، تاریخ اسلام، شیعه‌شناسی، کلام و مذاهب استفاده شود.

کمال عنوان کرد: اولویت اعزام با مبلغان بومی هر منطقه است بنابراین حتی الامکان سعی می‌شود مبلغان بومی هر منطقه اعزام شوند و از اعزام مبلغان غیربومی به مناطق دیگر جلوگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت مناسبت ایام ولایت گفت: به دلیل آنکه فرهنگ غدیر ارزشمند است باید فعالیت بیشتری انجام شود تا فرهنگ غدیر در جامعه بین جوانان و نسل جوان گسترش پیدا کند و نقش غدیر در اصلاح جامعه، ارتقای سطح دینی جامعه، اعتقاد مردم به ولایت و اهل بیت(ع) و نقش محبت اهل بیت(ع) در جامعه برای مصونیت‌سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی برای مخاطبان تبیین شود.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: در کنار تبیین محبت و سیره اهل بیت(ع)، بحث غدیر و فرهنگ غدیر راهکارهای دینی مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز از سوی مبلغان مطرح می‌شود تا جامعه از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و ... نجات پیدا کند.

وی یادآور شد: مباحث ولایت فقیه و امامت بر اساس آیات و روایات، احکام دین و معارف اسلامی، ضرورت اتحاد و همبستگی امت اسلامی و سبک زندگی اسلامی در بین خانواده‌ها از دیگر مباحث مورد نظر مبلغان است.

کمال دعوت مردم به زندگی ساده و اسلامی، دوری از تجمل و چشم و همچشمی، مقابله با افزایش هزینه‌های زندگی، توجه به مبانی دینی در بحث زندگی و ارتباط زن و شوهر و تربیت فرزند را از دیگر مباحث مورد توجه مبلغان ذکر کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار