مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از حضور 80 راوی فرهنگی فعال دفاع مقدس در مدارس نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰ 27 August 2017
به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم اظهار کرد: 1400 واحد آموزشی در استان وجود دارد و کمتر مدرسه ای بوده که در طول سه سال گذشته یادواره شهدا در آن برگزار نشده باشد.

وی افزود: دراین مدت توانستیم فضای ذهنی مدارس را در راستای تقویت یاد و خاطره شهدا تقویت نموده و از نظر زیرساختی نیز برنامه هایی را از قبیل شناسایی شهدای منسوب به دانش آموزان و شهدای دانش آموز مدارس، به مورد اجرا گذاشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین اعزام سالانه 10 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور را مدنظر قرار داد و خاطرنشان ساخت: از دل این اردوها برخی دانش آموزان نیز به عنوان راوی تربیت و شناسایی شدند و از حضور آنها در برنامه های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت در مدارس استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه کارکردن برای شهدا، افتخاری بس بزرگ است، یادآور شد: در این راستا کارگروه هایی تشکیل شده که توانستیم به کمک مدیران مدارس و حتی همکاران بازنشسته خاطرات و اسناد و مدارکی از شهدای دانش آموز را جمع آوری نماییم.

شیخ الاسلام، شهید شاخص «محمدحسین فهمیده» را از افتخارات بزرگ کشور و قم نامید و گفت: هر چند خانواده معظم شهید فهمیده، چند ماه منتهی به شهادتش به کرج منتقل شده اند، اما محل تولد وی روستای سراجه قم بوده و دوران ابتدایی و سال و اول و دوم راهنمایی را در مدارس منطقه یک قم گذرانده است.

وی پناهگاه های احداثی مدارس را یکی از آثار ماندگار دوران دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: پناهگاهی که در محوطه خانه معلم قم ساخته شده می تواند به نمایشگاهی جهت بازدید زائران فرهنگی تبدیل شود؛ پناهگاه دبیرستان ماندگار امام صادق(ع) نیز به موزه دفاع مقدس تبدیل شده است.

شیخ الاسلام همچنین یادآور شد: 120 نفر از فرهنگیان رزمنده استان قم در دوره های روایتگری شرکت کردند که از بین آنها 80 نفر، در زمینه روایتگری دفاع مقدس برای اردوها و محافل دانش آموزی فعال هستند.

وی بخش تحقیقات معاونت برنامه ریزی آموزش و پرورش استان را دارای ظرفیت بالایی برای نوشتن مقالات علمی دانشنامه دفاع مقدس اعلام کرد و ادامه داد: در صورت افتتاح موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بخشی از اردوهای دانش آموزی به بازدید از موزه اختصاص خواهد یافت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار