رییس دانشکده پلیس راهور دانشگاه علوم انتظامی ناجا :
رییس دانشکده پلیس راهور دانشگاه علوم انتظامی ناجا از کاهش تصادفات منجربه فوت در تصادفات جاده ای در تایباد خبرداد.
کد خبر: ۴۸۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹ 26 August 2017
کاهش تصادفات منجربه فوت در تصادفات جاده ای تایباد
به گزارش تابناک رضوی،همایش  ارتقاء فرهنگ ترافیک باحضور فرماندهان نظامی و انتظامی ، فرماندار، امامان جمعه تسنن و تشیع، اعضای شورای تامین و مدیران دستگاههای اجرایی و خانواده های کارمندان انتظامی تایباد واقع در سالن قصر شیرین این شهرستان برگزار شد.
سید تیمور حسینی ، رییس دانشکده پلیس راهور دانشگاه علوم انتظامی ناجا درباره کاهش آمار تصادفات گفت: کاهش تصادفات شامل یک بسته ترکیبی و کامل است که شامل، مهندسی ترافیک، آموزش، فرهنگ سازی و اجرای مقررات بوده و هریک دارای اهمیت ویژه ای می باشد.
  حسینی افزود: افزایش قانون مداری و نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی مطلوب در اجتماع از جمله برنامه ها و اولویت های فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی در ارتقاء ایمنی محیط ترافیکی است که با رویکرد آموزش همگانی دنبال می شود.  
وی گفت: پلیس در سالهای اخیر با رویکرد اولویت‌بخشی به مسائل فرهنگی و جذب مشارکت‌های دستگاه‌های مختلف گام‌های موثری در زمینه کاهش تصادفات برداشته است. 
این مقام ارشد انتظامی در اين مراسم با اشاره به اینکه همیاران پلیس، پلیس‌یاران جوان و نوجوان و بازرسان نامحسوس نقش موثری در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ترافیک دارند، گفت:‌ امروزه فرهنگ رکن اساسی توسعه در هر کشور بوده و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با رویکرد آموزش همگانی و اطلاع رسانی و با جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به دنبال ارتقای فرهنگ ترافیکی است. 
حسینی با بیان اینکه آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در پنج ماهه اول سال1396 بیش از5 هزار کشته بوده اظهار کرد: سال 1395، 15 هزار و 500 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند و آمار نشان می دهد که در سال جاری کاهش تصادفات منجر به فوت را داشته ایم.
حسین شرافتی راد، فرماندار تایباد بعد از خیر مقدم به میهمانان گفت: مردم این شهرستان امنیت خود را مرهون زحمات بی دریغ مأموران انتظامی و مرزبانی می باشند.
وی افزود: با شرایط حساس منطقه تایباد و وجود ناامنی های کشور افغانستان حضور همیشه در صحنه غیور مردان مرزبانی هنگ مرزی درجه یک تایباد باعث امنیت در مرز و حضور مأموران انتظامی نظم را در شهر به مردم این شهرستان هدیه کرده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان در پایان با اشاره به شاخصه اصلی این منطقه اظهار داشت: از تایباد باید به عنوان پایتخت وحدت ایران و البته جهان نام برد، یکی از شاخصه های اصلی این شهرستان وحدت مداری مردم این منطقه می باشد.
حسن ناگهانی ، فرمانده انتظامی تایباد در همایش ملی طلایه داران فرهنگ ترافیک پلیس راهور شهرستان بیان کرد: رهاورد نیروی انتظامی همواره نظم و انضباط بوده و برای این مهم شهدای گرانسنگی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
وی افزود: حضور، هشیاری و تلاش جان برکفان نیروی انتظامی که برای حفظ این امنیت گام های زیادی را برداشته اند مانع از اجرایی شدن تمام نقشه ها و دسیسه های دشمنان و برهم زنندگان امنیت کشور شده است.
 ناگهانی تصریح کرد:استفاده از همه پتانسیل های موجود جامعه و بهره گیری از خلاقیت و نوآوری در امر فرهنگ سازی ترافیک بسیار مهم و راهگشا خواهد بود و هدف از این همایش هرچند گام کوتاهی در برقراری نظم و فرهنگ سازی آن بوده اما مؤثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار