شهردار منتخب مشهد:
شهردار منتخب مردم مشهد گفت : آستانه صبر و تحمل من در برابر انتقادات رسانه‌ها همچون پُتک است و علاقه بسیار به دیدار مستمر با رسانه‌ها که بیانگر حرف مردم هستند دارم، البته باید منطقی و منصفانه باشد.
کد خبر: ۴۸۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶ 26 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، نخستین نشست خبری شهردار منتخب مشهد با سنت شکنی متفاوتی همراه بود، خبرنگاران و عکاسان مطبوعات و رسانه ها به دبیرستان حکیم نظامی در خیابان امام خمینی 8 دعوت شده بودند تا اولین جلسه دیدارو آشنایی را با شهردار شهر مشهد داشته باشند، همان دبیرستانی که سالها پیش شهردار امروزشان درس خوانده بود و امتحان داده بود.

اصحاب رسانه پس از ورود به مدرسه با صندلی های مدرسه مواجه شدند که پشت سر هم در سالن مدرسه چیده شده بود، در اولین روزهای ماه شهریور، حال  و هوای ماه مهر، همه فضا را پر کرده بود.

شهردارمنتخب دولت تدبیر و امید دربخشهایی از صحبتهایش وقتی در جایگاه دانش آموز قرار گرفته بود، گفت:این مدرسه را به این دلیل انتخاب کرده  چون در این مدرسه درس خوانده است و تا حکم وی از وزارت کشور نیاید در ساختمان شهرداری مستقر نخواهد شد.

قاسم تقی‌زاده‌خامسی وقتی در جایگاه معلم  و رو به خبرنگاران حاضر در کلاس شهید رجایی قرار گرفت، سخنانش را با این جملات آغاز کرد: به نام اول معلم عالم و پیامبر عظیم الشان و تقاضای رحمت و سعادت دارم و به رسم ادب کلاس شهید باهنر را برای خدمت به مردم انتخاب کردم تا به معلمان بگویم، به دنبال خدمت به مردم هستم که عاقبت به خیری را در پی دارد.
شهردار منتخب مردم در پاسخ به سوال خبرنگاری که دلیل این نشست چه بوده، گفت: از بس شما زنگ زدین این جلسه بیشتر برای آشنایی بیشتر با اصحاب رسانه است و در پاسخ به سوالات شما به شکل کلی پاسخ خواهم داد تا در نشست دیگری بعد از صدور حکم به آن بپردازیم.

خامسی درباره شهردار و شورای شهر قبلی افزود:از شهردار قبلی  و شورای چهارم تشکر می کنم؛ خوبست که همه ما سنت تشکر از خدمتگزاران را ادامه بدهیم و اینکه از کارهای خوب دیگران تمجید نکنیم خوب نیست،بلکه نقد سازنده کار خوبی است.
وی موکدا با بیان اینکه قانون مدار است از خبرنگاران خواست که وی را شهردار منتخب خطاب کنند،و  شهردار جدید مشهد را به کار نبرند.

شهردار منتخب مشهد خود را دانش آموزی خواند که دلش می خواهد بیاموزد و از خبرنگاران خواست، نقد سازنده رااز وی دریغ نکنند.

خامسی چشم اندازهای کاری شهرداری را توانمندسازی مدرن و شهری شهروند محور و بدون فساد با هوشمندسازی شهری و محیط زیست  و تعامل سازنده با مدیران عنوان کرد و از خبرنگاران خواست،اگر مدیران شهری و مدیران میانی خوبی برای همکاری با شهرداری می شناسند به وی معرفی کنند.

وی افزود: درحال حاضر مدیران شهرداری را ارزیابی می کنم و نتیجه ارزیابی نسبت به این تغییرات اعلام خواهم کرد و اصلا بنا ندارم از تهران نیروی انسانی به مشهد بیاورم، زیرا پس از 30 سال یاد گرفتم اتوبوسی رفتار نکنم.
خامسی درباره ایجاد فضاهای مناسب برای زائران گفت: شهر مشهد را از لحاظ فرهنگی به شکلی برای زائران می سازیم که نتیجه آن عاید مجاورین مشهد الرضا شود.
وی به جلسه ای که  با سرمایه گذاران خارجی داشت اشاره کرد و گفت:سرمایه گذاری در مشهد کار سختی نیست، البته نباید فرا ملی فکر کرد و اینکه سرمایه گذاری که فقط برج سازی و مجتمع تجاری نیست،بلکه مشهد ظرفیت سازی زیادی برای گردشگری دارد.

شهردار منتخب درباره الیت گفت:  همه هوشمندسازی به سخت افزار و نرم افزارنیست،بلکه مقوله ای ترکیبی ازهمه این بحث هاست،البته الیت را هنوز بررسی نکردم، درهیچ کجای دنیا این شکل نیست که تا ماشین را پارک کنی  یکی بالای سرت پیدا بشود،البته از مردم شنیدم که از طرح الیت ناراضی هستند.

خامسی تاکیید کرد و گفت: چه دلیلی دارد 700 نفررا استخدام کنیم و اسمش را هوشمندسازی بگذاریم و این اولین بار است که هوشمدسازی را به این شکل در دنیا دیدم.
وی خطاب به خبرنگار روزنامه شرق گفت: چرا ما اینهمه مقاله دادیم درشرق درج می شود.

شهردار منتخب موقعیکه خبرنگارخراسان سوالش را مطرح کرد علاقه قلبی خودش را به روزنامه خراسان اظهارداشت و گفت: من خیلی روزنامه خراسان را دوست دارم و در تهران هم آنرا مطالعه می کنم، از نوستالوژیهای من روزنامه خراسان است و کانال روزنامه خراسان و اخبارمشهد و تریبون مشهد را هم پیگیری می کنم.

خامسی درباره تامین نیروی انسانی در شهرداری افزود: هم ژنرال لازم داریم هم گروهبان و هم سرباز لازم داریم،اما من برای جوانان و زنان استثناء قائلم که در صورتیکه متخصص باشند، در شهرداری به کار گرفته شوند.

وی اولویت کاری خود را خطوط مترو عنوان کرد  و نارضایتی خود و مردم را از میدان شهدا بیان کرد و گفت:ساخت و سازهای نیمه تمام  میدان شهدا مانده، باید این بساط را جمع کرد ، دراین شهر به شکل نمی شود امام رضا ع را حس کرد، میدان شهدا در گذشته محل تجمع مردم بود و میدان شهدا کنونی درشان مردم مشهد نیست.

شهردار منتخب مشهد با اشاره به شهرداری ۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: هزینه‌های مختلفی صرف شده که یکی از آن‌ها ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خطوط قطار شهری بوده است.

وی در ادامه ضمن یادآوری خاطرات گذشته خود درمشهد که با زنگ ساعت و نقاره حرم مطهر امام رضا(ع) همراه بود گفت: رویکرد من به شهرسازی رویکرد کارشناسی است،رویکرد اصلاح طلبی و تعامل دارم.

تقی‌زاده‌خامسی خاطر نشان کرد: اینکه بگویم ۷۰ درصد بدهی‌ها را یکجا صفر خواهم کرد منطقی نیست، اما تمام تلاشم این است که به‌صورت هدفمند در حوزه‌های مختلف گام‌به‌گام حرکت کنم.

وی افزود: با دولت و اعضای هیئت وزیران رابطه خوبی  دارم و در موضوع توسعه خطوط مترو و دیگر موضوعات شهری به امید خدا حمایت دولت را شاهد خواهیم بود و در بحث بلندمرتبه‌سازی هم به‌گونه‌ای عمل خواهم کرد که برج‌‌سازی تداوم نیابد، هرچند که مخالف ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه نیستم، اما هرکاری باید به‌صورت منطقی و متناسب با طرح تفصیلی آن منطقه انجام شود.

شهردار منتخب مشهد در باره ادامه فعالیت روزنامه شهرآرا، گفت: روزنامه شهرآرا رسانه شهرداری مشهد است و در گذشته رویکردی اصولگرا داشت و اکنون که شورا و شهرداری اصلاح‌طلب در مشهد مستقر شده هم معتقد نیستیم که تغییر رویه سیاسی بدهد، اما می‌خواهم که بدون نگاه سیاسی سخن حق را بیان کند و همچون دیگر رسانه‌ها یار و همراه شهرداری مشهد باشد و فعالیت این روزنامه تعطیل نخواهد شد.

تقی‌زاده‌خامسی با بیان اینکه کوچه‌های بمب‌بست یک معضل است، گفت: این کوچه‌های بسته معضلی برای افزایش فساد و اعتیاد شده و بستن کوچه‌ها به صلاح نیست.
وی افزود: من درباره مسائل و موضوعات قضائی مشاوران شهردار اظهار نظر نمی‌کنم و در این رابطه باید دستگاه قضائی پاسخگو باشد.

شهردار منتخب مشهد با تاکید بر اینکه استقرار من در شهرداری پس از صدور حکم خواهد بود، بیان کرد: حداقل زمان صدور حکم توسط وزارت کشور و ارسال آن به استانداری و فرمانداری ۱۵ روز است و در دوره‌های قبل حتی تا ۴۵ روز هم داشته‌ایم.

تقی‌زاده‌خامسی  افزود: کارمندان شهرداری به کار خود ادامه می‌دهند و مدیران شهری هم با تصمیم شهردار انتخاب می‌شود و اعضای شورا گزینه تحمیلی در این رابطه نخواهند داشت.
شهردار منتخب مشهد با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مغفول زیادی در مشهد وجود دارد،

 وی خاطرنشان کرد: برای بحث استفاده مردم از طبیعت در طول سال به‌خصوص ایام آخر هفته برنامه ویژه‌ای خواهم داشت و برای هوشمندسازی نیاز به همکاری مدیران محلی داریم و حق و حقوق را در شرایطی مساوی برای مردان و زنان، به‌ویژه نخبگان جوان قائل هستم.

تقی‌زاده‌خامسی گفت: در ۱۲ سال گذشته یک پست دولتی نداشتم و مسئولیت فعلی‌ام هم هیچ ارتباطی به سمت‌های قبلی‌ام ندارد و در دوره جدید مدیریت شهری هم تعامل بسیار خوبی با تمامی مسئولان شهر و استان به‌خصوص نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خواهم داشت و با آستان قدس رضوی هم تعامل بُردبُرد خواهیم داشت.

شهردار منتخب مشهد در رابطه با مهمترین اولیت‌های کاری خود، بیان کرد: اولویت اولم توسعه خط یک قطارشهری و اولویت دوم ایجاد نمادی متناسب با نام میدان شهدا در این نقطه از شهر بوده و متاسفانه وضعیت فعلی زیبنده نیست و حتی نشانی از امام رضا(ع) هم در این نقطه و دیگر نقاط محدوده حرم مطهر رضوی وجود ندارد.

تقی‌زاده‌خامسی گفت: مشهد از ظرفیت‌های بزرگی همچون امام رضا(ع)، مردم، رسانه‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی برخوردار است و باید زمینه ورود سرمایه‌گذاران فراهم شود.

پایان بخش صحبتهای شهردار منتخب این شعر بود: " چون غرض آمد، هنر پوشیده شد"

درزمان برگزاری نشست خبری شهردارمنتخب مشهد، حضور و ازدحام شهرداران در کلاس درس و حضور عکاسان و تصویربرداران  که برای ثبت اولین نشست خبری وی ، در مدرسه حس و حال  دوران مدرسه برای همه حاضران تداعی شده بود و شهردار در جایگاه معلم پشت میز قرار گرفته بود و همه در تب و تاب ارسال و تایپ اخبار بودند، گویی که مهر و فصل درس برای شهرداری مشهد و خبرنگاران حوزه شهری امروز آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار