اولین جلسه شورا برگزار نشد؛
این ذهنیت که یک نفر در انتخاب شهردار تعیین کننده باشد در شورای پنجم جایی ندارد و قرار نیست تجربه تلخ ادوار گذشته شورا که همه دعواها متمرکز به انتخاب رئیس بود، تکرار شود.
کد خبر: ۴۸۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 26 August 2017
اولین جلسه شورای شهر اهواز برگزار نشد و بجای آن رئیس شورای شهر اهواز در جمع خبرنگاران حاضر شد تا بگوید که چرا "مهدی جمالی نژاد" بجای اهواز به شهرداری یزد رفت.

به گزارش خبرنگار تابناک، صبح امروز شنبه چهارم تیر، محمد جعفر فلسفی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی بین انصراف "مهدی جمالی نژاد" شهردار سابق اصفهان برای اینکه خود را در معرض رای اعضای شورای شهر اهواز قرار دهد با فشارهایی که به این شورای برای انتخاب شهردار جدید وارد می شود، وجود دارد یا خبر، بیان داشت: در حال حاضر هیچگونه فشاری به شورای شهر اهواز برای انتخاب گزینه شهرداری وجود ندارد و اگر امروز جمالی نژاد به عنوان شهردار یزد انتخاب شده است به این دلیل است ایشان انتظار داشتن برای شروع کار در اهواز باید اجماع 10 یا 11 نفره اعضای شورا را برای انتخاب خود داشته باشند که این امر محقق نشد.

وی گفت: با رایزنی هایی که طی این مدت صورت گرفت، تنها هشت نفر از اعضاء به اجماع نهایی در خصوص جمالی نژاد رسیده بودند.

 فلسفی یادآور شد : در مدت زمانی که مجموعه اعضا با جمالی نژاد ارتباط داشتن و نقطه نظرات خود را به وی منتقل می کردند، خیلی چیزها را از او یاد گرفتیم و می توان گفت این مدیر شهری از توانایی ها و ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است و همین پرکاری و تلاش شبانه روزی ایشان برای ما جالب بود تا جایی که خود جمالی نژاد می گفت، کار بی وقفه جزئی از ژن من است.

رئیس شورای شهر اهواز، خاطرنشان کرد: با این وجود دست ما برای معرفی شهردار توانمند در اهواز بسته نیست و باید تاکید کنم که بومی و غیربومی بودن مبنا قرار نگرفته و داشتن روحیه جهادی و پرکاری از جمله ملاک های ما برای انتخاب خواهد بود.

وی گفت: در ابتدای جلسه همانطور که مشاهده شد تعدادی از اعضای شورا بنده را همراهی و بعد از مدت کوتاهی شورا را برای پیگیری رایزنی ها ترک کردند و قرار است همین امروز با حضور اعضا اقدام به بررسی گزینه های دیگر کنیم تا در جلسه علنی شورا به نتیجه نهایی در این زمینه برسیم.

نباید در جامعه القاء شود که دعوای مسئولیت داریم
فلسفی در بخش دیگری از سخنان خود به روند انتخاب رئیس شورای شهر اهواز اشاره کرد و گفت: این ذهنیت که یک نفر در انتخاب شهردار تعیین کننده باشد در شورای پنجم جایی ندارد و قرار نیست تجربه تلخ ادوار گذشته شورا که همه دعواها متمرکز به انتخاب رئیس بود، تکرار شود.

وی همچنین بدون اشاره به برگزاری جلسه انتخاب رئیس شورای شهر بدون حضور خبرنگاران، عنوان کرد: انتخاب رئیس شورای شهر در فضایی کاملا طبیعی و دوستانه انجام شد و نباید در جامعه القا شود که دعوای مسئولیت داریم.

نماینده مردم اهواز در شورای اسلامی این کلانشهر خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شهروندان توصیه های زیادی به ما می کنند و این امر را نوعی حق برای مردم قائل هستیم در عین حال، اجازه دخالت در انتخاب شهردار را نخواهیم داد.

لغو اولین جلسه علنی بخاطر اهمیت حضور همه اعضاء بود
رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به اینکه ظاهرا دعوت نامه جلسه شورا به دست برخی از همکاران نرسیده بود، عنوان کرد: علیرغم اینکه  اطلاع رسانی لازم برابر تبصره ماده هفت قانون شوراها و شهرداری ها مبنی بر اینکه دستور جلسه باید 24 ساعت قبل از برگزاری به دست اعضا برسد، صورت گرفت، اما به دلیل اهمیت جلسه به این نتیجه رسیدیم که مجدد روند اطلاع رسانی به اعضا تکرار و در وقت دیگیری این جلسه برگزار شود.

وی تصریح کرد: اهمیت برگزاری این جلسه با حضور همه اعضا به این دلیل است که باید همه اعضا در انتخاب شهردار جدید تاثیرگذار باشند.

هنوز رسما بدهی شهرداری اهواز به اعضای جدید اعلام نشده است
فلسفی در ادامه این نشست و در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه شورا و شهرداری به چه نحوی قرار است پرداخت بدهی ها را پیگیری کنند، بیان داشت: روایت های مختلفی از میزان بدهی های شهرداری وجود دارد که از جمله آنها می تواند به بدهی 350 ، 450 و 500 میلیارد تومان اشاره کرد اما تا کنون میزان بدهی به صورت رسمی به ما اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: یکی از ملاک ها اعضا در رایزنی با گزینه های مطرح شهرداری نیز همین نحوه پرداخت بدهی ها است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار