این روزها تب و تاب فعالیت زنان در سطح مدیریت کلان شهرها در کشور بالا گرفته است تا جایی که در شورای شهر حضور پر رنگ زنان دیده می شود و این روزها زنان به شهرداری رسیده اند.
کد خبر: ۴۸۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 26 August 2017
به گزارش تابناک : این روزها تب و تاب فعالیت زنان در سطح مدیریت کلان شهرها در کشور بالا گرفته است تا جایی که در  شورای شهر حضور پر رنگ زنان دیده می شود و این روزها زنان به شهرداری رسیده اند. در شهرهایی چون اسپکه نیز حضور زنی شهردار که تنها  29 سال دارد به چشم خورد؛ از این رو در روزهای اخیر شاهد کمپینی برای حضور زنان دیگر در شهرداری ها هستیم. اما آیا مطالبات زنان به حضور تنها زنان ختم می شود و بحث توانمندی ها به حاشیه رانده شده است؟

بر این اساس چندین ماه گذشته جمعی از کنشگران زن و فعالان اجتماعی و زنان در بیانیه ای، مطالبات زنان از شهر آینده را اعلام و بر ضرورت توجه به آن از سوی مدیریت آتی پایتخت تاکید کردند.  همچنین شورای شهر تهران در انتخاب شهردار آینده این موضوع را مد نظر قرار دادند.
در این راستا، نجفی شهردار جدید تهران از دیدارش با جمعی از نماینده‌های زن مجلس، نماینده‌های زن شوراى شهر و فعالان امور زنان خبر داد و در صفحه شخصی خود نوشت: برای تلاش براى رفع تبعیض و تغییر چهره زمخت و بیش از حد مردانه تهران بحث و تبادل نظر شد.

از این رو زنان باید توجه داشته باشند اگر افرادی که به شوراهای شهر وارد می‌شوند تخصص کافی در حوزه شهری،اجتماعی و فرهنگی داشته باشند می توانیم از آنان مطالبه کنیم. در حقیقت فردی که قصد دارد پا به این عرصه بگذارد باید جامعه،اقشار مختلف و وضعیت اجتماعی را بشناسد اما گاهی افرادی وارد پارلمان شهری می‌شوند که گویی در این جامعه زندگی نمی کنند و از خواسته‌های مردم آگاه نیستند. از این رو مطالبه گری صرف حضور زنان می تواند جامعه زنان را در آینده با چالش مواجه کند. زیرا اگر زنان توانمند در این جایگاه قرارنگیرند؛ راه عبور برای سایر زنان را سد می کنند و این مطالبه گری می تواند با مشکل مواجه کند و خواسته های زنان را عقیم کند.

از آنجایی که نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند؛ حضور زنان نماینده از حساسیت بالایی برخوردار است و جامعه زنان نسبت به انتخاب نمایندگان باید به دقت رفتار و مطالبه گری کنند. 








منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار