همتی خبر داد:
استاندار قزوین با اشاره به ساماندهی صندوق توسعه کشمش در تاکستان از واریز 20 میلیارد تومان اعتبار به صندوق توسعه کشمش این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 26 August 2017
به گزارش تابناک قزوین، فریدون همتی، استاندار قزوین پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله اسلامی امام جمعه شهرستان تاکستان بر لزوم مهار آبهای سطحی در این شهرستان تأکید و  اظهار کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و احداث سد ازجمله مهم‌ترین اقدامات و راه‌های اساسی برای مهار آب‌های سطحی است.
وی افزود: احداث سد نهب و بالاخانلو در استان قزوین نیز با توجه به کمبود آب در استان و نیاز به مهار آبهای سطحی است و امیدواریم با افتتاح این پروژه ها شاهد رفع بحران اب در استان باشیم.
همتی با اشاره به ساماندهی صندوق توسعه کشمش شهرستان تاکستان، از تخصیص300 میلیارد ریال  اعتبار به این صندوق خبر داد و عنوان کرد: تاکنون 200 میلیارد ریال به این صندوق واریزشده است.
وی همچنین داربستی کردن باغات انگور در استان با را در راستای افزایش میزان بهره‌وری و کاهش مصرف آب دانست و تأکید کرد: با داربستی کردن 30 هزار هکتار از باغ‌های انگور استان تولید کشمش استان از 300 هزار تُن به 900 هزار تُن افزایش خواهد یافت.
استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به کمبود اعتبار برای داربستی کردن باعات انگور، به دنبال جذب سرمایه‌گذار و حضور مردم در این بخش هستیم.
وی تصریح کرد: اجرای یک هزار هکتار گلخانه را در نودهک شهرستان تاکستان آغاز شده که برای افزایش تولید و اشتغال استان بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.
همتی در پایان خاطرنشان کرد: آبگیری سد نُهُب تاکستان نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار