مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: 52 گروه ثابت و سیار متشکل از 15 نفر دکتر دامپزشک، 62 بازرس بهداشت گوشت و 9 ناظر شرعی در روز عید قربان برای نظارت بر دام های قربانی و ذبح سالم و شرعی در سراسر استان فعال هستند.
کد خبر: ۴۸۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 26 August 2017

مهدی حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروههای دامپزشکی به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت قربانی و تامین بهداشت عمومی با هماهنگی های انجام شده با استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد کار نظارت را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه در روز عید سعید قربان تمامی کشتارگاه های استان فعال و آماده ارائه خدمات بهداشتی خواهند بود، افزود: به شهروندان توصیه می شود با توجه به اینکه ذبح دام در خارج از کشتارگاه علاوه بر خطر شیوع بیماری های مشترک، برخی مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند، دام قربانی خود را به کشتارگاه منتقل و از خدمات بهداشتی آنها به صورت رایگان بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: شهروندان حتما گوشت خود را از مکان های مجاز تهیه کنند تا به بیماری های مشترک بین انسان و دام مبتلا نشوند.
وی ادامه داد: شهروندان عزیز از کشتار دام در منازل و معابر خودداری کرده و برای کشتار دام به کشتارگاه های سیستان و بلوچستان که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی هستند، مراجعه کنند.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: با مراجعه به اکیپ های سیار و ثابت دامپزشکی (مستقر در اداره کل، ادارات شهرستان و درمانگاه های دامپزشکی) از خدمات و امکانات موجود برای بازرسی قبل و بعد از کشتار دام های قربانی استفاده کنند.
حسینی ادامه داد: شهروندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شکایات خود با سامانه 1512 تماس حاصل کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با 2 کشور افغانستان و پاکستان همواره مورد تهدید بیماری های دامی مختلف بوده است که هم اینک با توجه خاص دولت به این موضوع و نیز ایجاد فیلترهای مختلف در مبادی مرزی و اعمال قرنطینه دقیق میزان این بیماری ها به حداقل رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار