فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب گفت: نیازمندی‌های پدافند هوایی با پشتیبانی صنایع وزارت دفاع ساخته می‌شود و اکنون این پدافند به تجهیزات نظامی پیشرفته راداری، سامانه موشکی نوین و فناوری‌های پیشرفته و سامانه جنگ الکترونیک مجهز است.
کد خبر: ۴۸۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 26 August 2017
امیر غلامعباس اسماعیل‌زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) نقش این قرارگاه در عرصه‌های مختلف دفاعی و نظامی مهم دانست و اظهار داشت: کشف اهداف، شناسایی و مشخص کردن اهداف، رصد و رهگیری و مبارزه با دشمنان از ماموریت‌های مهم پدافند هوایی است.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) همیشگی و مداوم است خاطر نشان کرد: کارکنان پدافند همیشه در حال ماموریت هستند و همواره در وضعیت آمادگی بالایی قرار دارند.

فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب، دفاع از حریم هوایی را از ماموریت‌های مهم این پدافند دانست و  تصریح کرد: درگیری با هواپیماهای مهاجم از ماموریت‌های مهم است چراکه در جنگ 8 ساله پدافند هوایی در عملیات‌های مختلف از جمله بیت‌المقدس، فتح‌المبین، والفجر8 و خنثی کردن تجاوزهای هوایی دشمن در مناطق جنگی نقش مهم و تاثیرگذاری داشت.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش افزود: در جریان جنگ تحمیلی پدافند هوایی بیش از 3 هزار کشتی تجاری و نفتکش اسکورت و صدها هواپیمای مهاجم و بالگرد آنان را منهدم کرد.

این مسئول با بیان اینکه پدافند هوایی چهار ماموریت مهم دارد تصریح کرد: کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام از ماموریت‌های پدافند هوایی است.

فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب با بیان ایتنکه تجهیزات و سامانه‌های مورد نیاز پدافند هوایی با پشتیبانی صنایع وزارت دفاع ساخته می‌شود گفت: اکنون این پدافند به تجهیزات نظامی پیشرفته راداری، سامانه موشکی نوین و فناوری‌های پیشرفته و سامانه جنگ الکترونیک مجهز است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه آسمان ایران اسلامی از امن‌ترین آسمان‌ها است خاطر نشان کرد: تامین امنیت آسمان جمهوری اسلامی ایران از افتخارات پدافند هوایی است و به گفته سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) آسمان ایران امن‌ترین آسمان در غرب آسیا است.

وی با تاکید بر افزایش آمادگی دفاعی در پدافند هوایی جنوب تاکید کرد: کارکنان پدافند هوایی منطقه جنوب با آمادگی بالا در دفاع از امنیت این مرز و بوم از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند و آماده جانبازی در راه پاسداری و امنیت کشور است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار