رئیس اداره توسعه انجمن‌های مدارس کشور شرایط مشارکت‌های مالی اولیا که در قالب کمک به مدرسه پرداخت می‌شود را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۸۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 26 August 2017
به گزارش تابناک : محمدرضا ولی‌زاده، رئیس اداره توسعه انجمن‌های مدارس کشور درباره الزام برخی مدارس درخصوص پرداخت وجه کمک به مدرسه گفت: مشارکت مالی اولیا در مدارس طبق اصلاحیه قانون ماده 11 شورای اساسی وزارت آموزش و پرورش امری قانونی است، اما در این قانون شرایطی جهت پرداخت وجه کمک به مدرسه برای اولیا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مدارس تحت رعایت سه شرط می‌توانند از اولیا وجه کمک به مدرسه دریافت کنند. اول اینکه کمک به مدرسه باید خارج از فصل ثبت‌نام انجام شود و همچنین پرداخت وجه نقد باید به صورت داوطلبانه از سوی اولیا انجام شود و در نهایت اولیا باید توجه داشته باشند در ازای پرداخت وجه باید رسید یا فاکتور از مدارس دریافت کنند.

ولی‌زاده با تاکید بر اینکه در صورت عدم رعایت این سه شرط، دریافت وجه کمک به مدرسه جنبه غیرقانونی پیدا می‌کند، یادآور شد: مدارس نباید اولیا را به پرداخت وجه کمک به مدرسه اجبار کنند.

رئیس اداره توسعه انجمن‌های مدارس کشور با توجه به وظایف مدیر مدرسه در قبال دریافت وجه مشارکت‌های مالی اولیا، عنوان کرد: مدیر مدرسه باید برنامه‌های آموزشی و پرورشی خود را برای یک سال تحصیلی تدوین و به انجمن اولیا تحویل بدهد. از آنجایی که انجمن اولیا منتخبان ولی دانش‌آموزان و از بدنه آنها است، موظف هستند برنامه‌ مدیر را بررسی و در صورت صلاحدید به مدیر اجازه دریافت وجه مالی را بدهند.

وی افزود: اگر انجمن اولیا پس از بررسی‌های انجام شده اعلام کرد که مدیر می‌تواند وجه نقدی به صورت داوطلبانه از اولیا دریافت کند، مسئولان مدرسه حق دریافت اجباری وجه نقدی را ندارند، زیرا در قانون نیز تاکید شده پرداخت هرگونه وجه نقد از سوی والدین دانش‌آموزان باید به صورت داوطلبانه باشد.

ولی‌زاده با توجه به اجبار برخی از مسئولان مدرسه برای پرداخت کمک‌های نقدی عنوان کرد: هرگونه اجبار برای پرداخت این‌گونه هزینه‌ها خلاف قانون است و با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اولیای دانش‌آموزان باید از مدارس مطالبه‌گری کنند، خاطرنشان کرد: اولیای دانش‌آموزان در ازای پرداخت هرگونه وجه می‌توانند برنامه مدیران را در اختیار داشته باشند که در صورت عدم تمایل و یا ناتوانی در پرداخت آن، می‌توانند از پرداخت این وجه انصراف دهند.

ولی‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه برخی مدارس ثبت‌نام را منوط به پرداخت وجه نقد می‌دانند، یادآور شد: اولیا در این صورت باید مساله را به اداره ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش منطقه اعلام کنند تا کارشناسان علاوه بر بررسی، با فرد خاطی برخورد داشته باشند.





منبع : آنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار