مهنایی در ادامه به موضوع عدم تناسب انتقال نیرو به مرکز استان با دانش آموزان اشاره کرد و گفت : سالانه حدود 2 هزار و 400 دانش آموز به مرکز استان مهاجرت می کنند اما تعداد معلمینی که به استان منتقل می شوند اصلا متناسب با آن نیست ضمن اینکه با توجه به شرایط انتقال معلمان ، معمولا معلمانی که دچار نوعی از مشکلات هستند منتقل می شوند و این خود فشار مضاعفی را بر ما وارد می کند.
کد خبر: ۴۸۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 26 August 2017
با شروع شهریور ماه کم کم تدارک ، آغاز سال جدید تحصیلی دیده می شود و اقدامات اساسی و جدیشروع می شود. در شهریور ماه ، مدیران تقریبا تمام وقت در مدارس حضور دارند و اقدام به ثبت نام دانش آموزان و تهیه ی تمهیدات لازم برای آغاز سال جدید تحصیلی می نمایند.
مسئولین آموزش و پرورش هم در این زمینه برنامه ها و وظایفی دارند که به مرور اقدام به پیگیری و انجام آن ها می نمایند. برای آموزش و پرورش دو مسئله حیاتی برای شروع سال تحصیلی خوب وجود دارد که آموزش و پرورش بدون هر کدام از آن ها تقریبا غیر ممکن است. یکی بحث تامین نیروی انسانی برای کلاس ها است و دیگری هم تهیه ی فضای فیزیکی مناسب که متاسفانه در هر دو مورد معمولا مشکلاتی وجود دارد.
اما در کهگیلویه و بویراحمد ، این دو مشکل در مناطق مختلف متاثر از برخی مولفه های متفاوت است به گونه ای که در برخی نقاط مانند مناطق دور افتاده به علت نبود جاده دسترسی ، امکان تهیه ی فضای فیزیکی مناسب نیست و در جایی مانند یاسوج به علت حجم بالای حمعیت و کمبود منابع ملی و نیروی انسانی ، مشکلاتی به مراتب سخت تر از مناطق دورافتاده گریبانگیر دست اندرکاران آموزش و پرورش است.
سنگینی بار مهاجرت بر گرده ی آموزش و پرورش بویراحمد
معاون آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد در خصوص برخی مشکلات ، حوزه ی آموزش و پرورش این شهرستان به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : وضعیت مهاجرت ، بیشترین فشار را بر روی آموزش و پرورش خصوصا در مقطع ابتدایی وارد کرده است به گونه ای که ما هر ساله باید حداقل پیش بینی ورود 2 هزار و 400 دانش آموز را به شهرستان بویراحمد داشته باشیم .
مهنایی افزود : برای این تعداد ورودی سالانه ، آموزش و پرورش نیازمند تهیه ملزوماتی مانند نیروی انسانی و فضای جدید است که با توجه به کمبود هایی که وجود دارد ، تهیه آن را با مشکلاتی مواجه می کند.
وی افزود : بیشترین مشکلات ما در بخش های حاشیه ای شهر است چرا که بیشتر مهاجرین به حاشیه شهر می آیند و باعث افزایش روز افزون آمار می شوند هر چند ما همه ی امکانات خود را بسیج می کنیم و سعی می کنیم اول مهرماه هیچ گونه وقفه ای در فرایند آموزش مدارس بوجود نیاید.
 
سنگینی بار مهاجرت بر گرده ی آموزش و پرورش بویراحمد / معلمینی که خود بخشی از مشکل می شوند!/ هیچ مدیری حق ندارد به بهانه کمبود فضا دانش آموزان را ثبت نام نکند
 
 
معاون آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد ، افزود در منطقه ای مانند مادوان و بلهزار 18 مدرسه ابتدایی داریم که 4 مدرسه کرایه ای بصورت گردشی اداره می شوند ضمن اینکه برای مرتفع نمودن مشکل فضای آموزشی از کانکس هم استفاده نموده ایم اما باز هم جوابگو نیست و نیاز مبرم به تهیه فضای فیزیکی داریم که امیدواریم مسئولین نوسازی در این زمینه تمهیداتی بیاندیشند تا بتوانیم بر این مشکلات فائق آییم.
چگونگی حل مشکل نیروی انسانی
مهنایی در ادامه به موضوع عدم تناسب انتقال نیرو به مرکز استان با دانش آموزان اشاره کرد و گفت : سالانه حدود 2 هزار و 400 دانش آموز به مرکز استان مهاجرت می کنند اما تعداد معلمینی که به استان منتقل می شوند اصلا متناسب با آن نیست ضمن اینکه با توجه به شرایط انتقال معلمان ، معمولا معلمانی که دچار نوعی از مشکلات هستند منتقل می شوند و این خود فشار مضاعفی را بر ما وارد می کند.
معاون آموزش ابتدایی در خصوص تامین نیروی انسانی مورد نیاز گفت : در خوشبینانه ترین حالت ما به 180 نیروی جدید نیاز داریم که  بخشی از آن را بادعوت به کار از نیروهای بازنشسته و برخی را با تجمیع مدارس ، برخی را با افزایش نرم کلاسی و برخی را هم با تخصصی نمودن کلاس ها در پایه ششم و کمک گرفتن از دبیران تخصصی دروس در مقطع متوسطه ی اول ، برطرف می کنیم .
هیچ مدیری حق رد کردن تقاضای ثبت نام دانش آموزان را ندارد
مهنایی در بخش دیگری از سخنانش گفت : با تمام تفاسیر و صحبت هایی که بیان شد ، آموزش وپرورش همه ی امکانات و راه حل های خود را بسیج نموده تا کمترین مشکلات را در آغاز سال تحصیلی داشته باشیم.
مهنایی در پایان افزود : هیچ مدیری حق ندارد به بهانه نبود فضا ، نسبت به ثبت نام دانش آموزان کوتاهی و یا خودداری کند . این وظیفه ی ما است که از دانش آموزان ثبت نام کنیم و وظیفه ما است که امکانات را مهیا کنیم. و به اولیا محترم هم اعلام می کنم با توجه به محدوده بندی صورت گرفته جهت رعایت حال دانش آموزان با خیال راحت فرزندان خود را ثبت نام نموده و به افزایش کیفیت آموزش دانش آموزان خود بیاندیشند چرا که ما همه ی امکانات آموزشی و پرورشی را در حد توان تهیه می نماییم. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
خدا قوت عرض میکنم خدمت معاونت محترم آموزش ابتدایی که مردمداری واخلاقمداری ایشان زبانزد خاص وعام است وتمام تلاشش را برای مرتفع کردن اولیا ودانش آموزان بکار میبرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار