رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: که این استان با توجه به وجود دریای خزر و ساحلی بودن و امکان استفاده از آب های نامتعارف؛ فرصت جهش صنعتی را در آینده دارد.
کد خبر: ۴۸۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ 26 August 2017
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: که این استان با توجه به وجود دریای خزر و ساحلی بودن و امکان استفاده از آب های نامتعارف؛ فرصت جهش صنعتی را در آینده دارد.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان  در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: در سند راهبردی بخش صنعت گلستان استفاده از آب دریای خزر و آب های نامتعارف با توجه به محدودیت منابع آبی در دستور کار قرار گرفته و اقدام هایی هم در این زمینه آغاز شده است.

وی گفت: اکنون واحدهای صنعتی استان مشکلی از بابت کمبود آب ندارند ولی برای توسعه صنعت در آینده ، امکان استفاده از آب های زیرزمینی وجود نداشته و برای جبران آن در حوزه بهره مندی از سیستم های آب شیرین کردن سرمایه گذاری می شود.

به گفته وی؛ به تازگی تفاهم نامه ای برای تولید برق 25 مگاوات و آب به میزان 100 لیتر برثانیه در گمیشان با شرکت مبنا با سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری امضا شده است که همراهی دستگاه های مرتبط را برای اجرایی شدن می طلبد.
وی همچنین از درخواست همکاری قرارگاه خاتم الانبیا برای سرمایه گذاری در تولید آب شیرین در سفر اخیر فرمانده این قرارگاه به استان و بازدید از روند پیشرفت فیزیکی سد نرماب واقع در مینودشت خبر داد.

قوانلو در خصوص جایگاه صنعت گلستان در کشور هم گفت: این استان رتبه 18 را در بخش صنعت کشور دارد که این مهم طی چهار سال اخیر به دست آمده است.

به گفته وی؛ طبق گزارش مرکز آمار ایران رشد بخش صنعت استان از رتبه 26 در سال 91 به 22 در سال 93 ، 19 در سال 94و 18 در سال گذشته بوده است.

وی افزود: طی 4 سال اخیر در استان گلستان 424 واحد صنعتی با سرمایه گذاری هفت هزار و 840 میلیارد ریال پروانه بهره برداری دریافت کرده است که این آمار نوید رشد صنعت در استان را می دهد.

قوانلو به اثر مثبت فعالیت کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و گفت: این کارگروه سال قبل به جز تسهیلات بانک ها، چهار هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار به بخش صنعت استان تزریق کرد که تاثیر مطلوبی در رونق تولید داشت.

به گفته وی؛ امسال هم این طرح برای رونق بخش صنعت و تولید استان تداوم دارد که از ابتدای امسال 238 طرح به میزان سه هزار و 270 میلیارد ریال برای تزریق اعتبار مصوب و به بانک های عامل در استان معرفی شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار