هفته دولت ،بهشت کلنگ وقیچی!
بیایید به جای پر کردن برنامه های هفته دولت وروی آوردن به افتتاح طرحهای کوچکی نظیر فلان مغازه و نجاری و....در این هفته به مردم گزارش بدهید که در طول این چند ساله برای آنها چکار کرده اید؟از نداشته ها و عدم توان برای عبور از سختیها بگویید ،باور کنید مردم خوب ما از شما خواهند پذیرفت .
کد خبر: ۴۸۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 25 August 2017

تابناک ایلام ::اگر به گذشته های نه چندان دور برگشته وبه خصوصیات وویژگی های اخلاقی رایج در جامعه آن زمان مروری بیندازیم، قطعا صفا وصمیمت،یکرنگی ،سادگی وصداقت ودینداری بدون ریا ،بعنوان خصایص حسنه وبرجسته مردمان آن دوران در اذهانمان زنده خواهد شد.

همه چیز براساس حقیقت و بدور از تشریفات و خود نمایی در حال جریان بود .مردم به همدیگر وبه مسئولینشان و یا بالعکس اعتماد داشتند .کارها هم براساس صداقت وبا نیت خدمت رسانی دنبال می شد،اگر مسئولین به هردلیل ،قادر به انجام خدمتی نمی شدند ویا  کاستی هایی وجود داشت ،روراست با مردم در جریان می گذاشتند ،مردم هم خالصانه و با قناعت پیشگی می پذیرفتند.

در حوزه اطلاع رسانی هم شب وروزِ مردم، فقط با یکی دوشبکه تلویزیونی نیمه وقت و چندین روزنامه سراسری سپری می شد ومردم  فقط وفقط اخبار واطلاعاتشان را از همین ابزار رسانه ای موجود دریافت می کردند. آنچه که گفته می شد ،برپایه اعتمادی که به رسانه ها و گفته مسئولینشان داشتند ،چه راست وچه دروغ پذیرا می شدند . برهمین اساس بود که سختی های جنگ وکوپنی شدن ارزاق و..را به جان خریده و سردی های زمستانشان را با چند پیت نفت سهمیه ای سپری می کردند.

به حال بر می گردیم ،سال 96 ،همه چیز تغییر کرده ،رسانه ها وابزار متنوع اطلاع رسانی به وفور یافت می شود ودر عصر انفجار اطلاعات ،خانه ها مملو از  انواع مختلف رسانه ،از تلگرام واینستاگرام و تویتر گرفته تا ماهواره و شبکه های رنگارنگ تلویزیونی و روزنامه وهفته نامه های گوناگون و..شده وانتخاب استفاده اش هم فقط با خود مردم است !

در چنین شرایطی ،کوچکترین اتفاق از دید رسانه ای ها پنهان نمی ماند ،حتی اگر نماینده ای قصد خوردن یواشکی چند گلابی در پشت میز کارش را داشته باشد ویا اینکه بخواهد پنهانی یکی از بستگانش را بر سر کاری بگمارد!یااینکه پسر فلان مسئول  ،چه مدل ماشینی  سوار شود،درکسری از ثانیه تصویرش در دست مردم دست به دست می شود.چه رسد به اینکه بخواهند با افتتاح یا کلنگ زنی چند طرح نافرجام سر مردم کلاه بگذارند!

دهه هاست که درمناسبتهای مختلف شاهد کلنگ زنی ها و افتتاح طرحهای متنوعی در جای جای این مملکت هستیم . درطول چند دهه اخیر ،هر بار که هفته دولت فرا رسیده ، سیاهه ای از افتتاح وکلنگ زنی طرحهای توسعه ای ، اشتغالزایی وخدمات رسانی در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است .مدیران هم با هزاران سلام وصلوات ، بازار افتتاح و شیرینی خوران راه انداخته و در دهه فجر همان سال نیز آش همان آش وکاسه همان کاسه !وتکرار مکررات!

کاری به به هیچ دولت یا جناحی نداریم ،چپ وراست و اصول واصلاح ندارد ،وقتی به دور وبرمان نگاه می کنیم ،بجز سیاهکاری و برنامه های عوامفریبانه تزیین شده باشعار های پوپولیستی، چیزی مشاهده نمی کنیم . طرحهای کلنگ زنی شده سرجایشان ودر حد همان کلنگ باقی مانده وطرحهای افتتاح شده هم نیمه کاره از آب در آمده وبرای افتتاح به مناسبتهای سال بعد موکول می شوند!وطرحهایی هم وجود دارند که تاکنون  چندین بار روبان وقیچی افتتاح را نظاره گر بوده اند !

خواستم این نکته را به مدیران محترم از لایه های بالای قدرت گرفته تا مدیران ارشد استانی متذکر شوم که عزیزان ،این مردم دیگر مردم دهه های گذشته و محروم از ابزار رسانه ای نیستند ،این مردم به حدی از دانش وآگاهی رسیده اند که بخوبی صداقت ودروغ و مسئول بی خیال وپرکار را از هم متمایز می کنند.

باور کنید شیره مالیدن سر چنین مردمی کارسخت ونشدی است ،اگر هم چیزی را متذکر نمی شوند ،یقین بدانید در دل خود به این نمایش های تکراری شما می خندند.مردم نمره عملکرد را براساس چیزی که لمس می کنند به مدیران می دهند، نه بر اساس شمارش افتتاح یا کلنگ زنی طرحهای نقش بسته برروی بنرهای تبلیغاتی !

باورکنید اگر این حجم از افتتاح وکلنگ زنی هایی که از دهه ها پیش تا امروز شاهد آن بوده ایم  واقعیت می داشت ،در هفته دولت امسال ،زمینی برای کلنگ زنی بافی نمی ماند .اگر واقعا این حجم بالای طرح وپروژه کلنگ زنی شده در هفته های دولت و دهه های  فجر عملیاتی می شد ورنگ واقعیت به خود می گرفتند ،آیا اینک لااقل دراستان ما، مشکلی بنام بیکاری یا توسعه نیافتگی  وجود داشت؟؟

بیایید به جای پر کردن برنامه های هفته دولت وروی آوردن به افتتاح طرحهای کوچکی نظیر فلان مغازه و نجاری و....به مردم گزارش بدهید که در طول این چند ساله برای آنها چکار کرده اید؟بجای افتتاح وکلنگ محور کردن هفته دولت ،هفته دولت را مردم محور کنید،از نداشته ها و عدم توان برای عبور از سختیها بگویید ،باور کنید مردم خوب ما، از شما خواهند پذیرفت .

مردم را محرم بدانید وبرایشان بگویید که توانتان رابرای خدمت به آنها گذاشتید ،اما خروجی در حد مقدورات وبضاعت بوده است .برای همیشه به این بدعت ناروا پایان دهید که نباید به هرقیمی که شده در هفته دولت، برنامه افتتاح یا کلنگ زنی داشته باشید ،چون مردم پیگیر نتیجه وخروجی هم خواهند شد.بجای این همه هزینه برای افتتاح یا کلنگ زنی طرحی که وجود ندارد ،دستاوردهای نظام را صادقانه تبیین وبر طرحهای توسعه ای کلان تمرکز کنید.

البته نمی خواهیم وقصد سیاهنمایی هم نداریم ،مردم ما نیک می دانند که از ابتدای انقلاب چی بوده اند وبه کجا رسیده اند ،انقلاب برای آنها ارزش به همراه داشت و برای آنان آزادی و استقلال به ارمغان آورد .اما مردم می خواهند مثل همان دوران دهه شصت با آنها روراست باشید وداشته ونداشته هایتان را در کف اخلاص نهاده وبا آنان درمیان بگذارید .نیازی هم به این همه ریخت وپاش برای افتتاح یا کلنگ زنی طرحهای روی کاغذ هم نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار