مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت:
به گزارش تابناک سمنان، مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت جهانی پسته دامغان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تاکنون ۳۱کالا و محصول ایرانی در مجامع جهانی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۴۸۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 25 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید مهدی میر صالحی صبح جمعه در جلسه بررسی ثبت جهانی و بین‌المللی پسته دامغان به میزبانی سالن جلسات صنعت، معدن و تجارت این شهرستان ضمن بیان اینکه به دلیل ارزش و اهمیت پسته ایرانی در بین محصولات کشاورزی با همکاری مسئولان به دنبال ثبت جهانی و بین‌المللی آن هستیم، ابراز داشت: تاکنون ۳۱کالا و محصول استراتژیک جمهوری اسلامی ایران شامل رطب بم، انار ساوه، فرش و دستباف استان‌های خراسان، آذربایجان شرقی، قم، اردبیل، همدان، کرمان و شهرهای خوی، نائین و کاشان به ثبت جهانی و بین‌المللی رسیده است.

ویبابیان اینکه همه مسئولان باید برای ثبت ملی، بین‌المللی و نشان جغرافیایی محصول استراتژیک و طلای سبز پسته دامغان همراهی کنند، افزود: این محصول با توجه به کیفیت و اهمیت بالای آن از برند خوبی در سطح جهانی برخوردار است و این نشان ازمرغوب بودن آن دارد لذا باید حمایت‌های لازم به کار گرفته شود.

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه پرونده‌های دیگر محصولات استراتژیک جمهوری اسلامی ایران برای ثبت جهانی و بین‌المللی در دست بررسی قرار دارد، اظهار داشت: این محصولات خاویار ایران، عسل اردبیل، زعفران خراسان و پسته دامغان را شامل می‌شود که در زمره محصولاتی هستند که برای ثبت جهانی مراحل خود را طی می‌کنند.

میر صالحی بابیان اینکه دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای به ثبت رساندن پسته دامغان همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت، تصریح کرد: ثبت پسته دامغان به‌عنوان یکی از بهترین کالاهای مهم و استراتژیک تا حصول نتیجه نهایی دنبال شود.

وی افزود: دامغان دارای ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ پسته است و میزان تولید آندر این شهرستان ۳۰ تا ۴۰ تن در هر هکتار و سه هزار تن در سال و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزان منطقهدرآمد دارد لذا به نظر می‌رسد با ثبت جهانی این محصول بتوانیم با بسته‌بندی‌های مناسب ارزآوری خوبی را برای منطقه و کشور شاهد باشیم.

در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های بخش خصوصی و فعالان صنعت پسته حضور داشتند و پیرامون ثبت جهانی این محصول دامغان بحث و تبادل‌نظر شد.

برچسب ها: پسته ، ثبت جهانی ، دامغان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار