رئیس پلیس فتای استان سمنان:
رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: شهروندان به دریافت پیامک و تصاویر فیش های واریزی اعتماد نکنند و با گرفتن استعلام از بانک مربوطه از صحت واریز وجه به حساب خود مطلع شوند.
کد خبر: ۴۸۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 25 August 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی انتظامی سمنان، سرهنگ حسین صادقی کاشاناز شگرد جدید کلاهبرداری خبر داد و ابراز داشت: در پیگیری چند فقره پرونده در پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری سایبری از تعدادی شهروندان با شیوه و شگردی نوین مشخص شد برخی کلاهبرداران برای فریب صاحبان مشاغل و فروشندگان کالا یا خدمات شیوه جدیدی را به کار می‌برند.

کلاهبرداری اینترنتی - کراپ‌شده

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته مشخص شد در همه کلاهبرداری های صورت گرفته که مجرم قادر به فریب فروشنده کالا یا خدمات شده است، وجه را به صورت واریز به حساب پرداخت و بدین طریق فروشنده را قانع کرده که وجه مورد نظر به حساب فروشنده واریز شده است.

رئیس پلیس فتای استان سمنان ابراز داشت: فرد کلاهبردار با مراجعه به بانک و فعال سازی پیامک حساب بانکی خود شماره تلفن فردی که از قبل وی را شناسایی کرده یا اصطلاحاً قربانی مورد نظر را در اختیار بانک قرار می دهد، بنابراین هنگام واریز وجه به حساب خود پیامک واریز وجه به شماره تلفن قربانی ارسال می شود.

صادقی کاشان تاکید کرد: فروشندگان و صاحبان مشاغل بهتر است در این گونه موارد بلافاصله از بانک استعلام گرفته و حساب خود را بررسی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار