با گروهی از دوستان فعال فضای مجازی جلسه تبادل اطلاعات داشتیم. دغدغه هایمان را با یکدیگر تقسیم کردیم و علی رغم سلایق مختلف پای درد دل های مشترک نشستیم.
کد خبر: ۴۸۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 25 August 2017
تابناک رضوی: شکی نداشتیم که شکست هایمان از موفقیت های جریانی بزرگ تر بوده و داشته ها و پیروزی ها نیز حاصل استعداد شخصی و بکر فعالین جریان انقلاب و تلاش های محدود برای ایجاد هماهنگی اجرایی است. مخلص گفتگو ها این بود:

1-بودجه سایبری نهادهای انقلابی کم نیست، تعداد افراد مدعی مدیریت اکوسیستم نیز احتمالا قابل توجه است اما حقیقت این است که به علت شفاف نبودن فضا آنچه در عمل مشاهده می شود شامل چشم انداز یک بحران بزرگ در حوزه مدیریت علمی گفتمان، توزیع محتوا و تعامل اجتماعی با بدنه است که طبیعتا کسی هم مسئولیت آن را نمی پذیرد!

2-برخلاف "سوشال اکتیویست ها" یا فعالین شبکه های اجتماعی جریان دولت و باندها و لابی های منتقد و معاند نظام، بودجه مشخصی به بچه هایی که در کف میدان مقابل هجمه سنگین داخلی و خارجی می جنگند، نمی رسد! خبر جدی ای از اتاق فکر و آموزش حرفه ای و تیم های داده پرداز و رصدگران کاربلد و تیم فنی پایشگر و متخصصین علوم شناختی نیست. محتوایی در قالب هشتگ و برنامه خبری توزیع می شود و یا حق!

3-بحران بی پولی موجب شده بعضا انقلابی ترین چهره های فعال سایبری برای ارتزاق و دوام ناگزیر از همکاری با تیم های حرفه ای و ثروتمند جبهه مقابل شوند. پرواضح است در سازه ای برآمده از اتحادیه های مشترک المنافع جدا کردن مواضع و خطوط سیاسی متناقض بسیار مشکل است. وقتی درآمد اندک افسران جبهه انقلاب از دشت های تیم آشنایان شناخته شده احیانا تامین شود همراهی های جریانی بی وقت تحلیل پذیر و عادی خواهد شد.

4-نتیجه گیری تکان دهنده است: وضعیت سایبری جریان حزب الله خراب است! مسئولیت با هیچ کس است و طلبکاری و سرزنش همگانی! بودجه هنگفت است و محل توزیع و هزینه کرد آن غیرشفاف! افسران انقلابی شغل ندارند، درآمد ثابت ندارند، آموزش ندیده اند! افسر راهنما ندارند اما ناگزیر از مقاومت آتش به اختیار با محرومیت از ابتدایی ترین اشکال پشتیبانی سایبری هستند. می دانند حریف شان افسران ارتش سایبری موساد و سعودی و تیم نفوذی بی بی سی و لشکر حمایت شده رضا پهلوی است، اما صدایشان به ژنرال ها نمی رسد.

✅ چه باید کرد؟ مسئولیت با کیست؟ تیم رقیب با اطلاع از تکمیل زیرساخت فنی و اطلاعاتی برای رفع فیلتر توییتر و اجرای عام پروژه های اجتماعی با همراهی منتقدین و معاندین کمپین می کند و آرایش جنگی گرفته، صاحب جبهه سایبری انقلاب کیست؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار