نماینده مردم قائم شهر نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس
خوشبختانه سرمایه گذاری خوبی در پایانه نفتی نکا صورت گرفته تا سوآپ تقویت شده و تعداد بیشتری کشتی در این پایانه پهلو بگیرد که انجام آن نیز درآمد خوبی برای کشور به همراه دارد.
کد خبر: ۴۸۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 25 August 2017
به گزارش تابناک مازندران، نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه سوآپ تا سقف ۵۰۰ هزار بشکه از طریق ترکمنستان وجود دارد.
 
بر اساس این گزارش، سید علی ادیانی با اشاره به از سرگیری سوآپ نفتی در کشور گفت : یکی از اشتباهاتی بود که در حوزه نفت دریای خزر و سیاست های وزارت نفت رخ داد مقطع چند ساله ای سوآپ نفتی از دریای خزر بود که سبب شد ایران برخی از بازارهای گذشته خود را در این بخش از دست دهد و در طول این زمان نیز برخی کشورها جایگزین ایران شدند.
 
نماینده مردم قائم شهر ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوآپ نفتی از پایانه نفتی نکا اتفاق می افتد افزود : با حمایت های کمیسیون انرژی و مجلس و تلاش های وزارت_نفت و اتخاذ سیاست های صحیح بحث سوآپ_نفت مجدداً انجام شد و تاکنون حدود 4 کشتی سوآپ در پایانه نفتی_نکا پهلو گرفته اند.
 
سید علی ادیانی ادامه داد: سرمایه گذاری خوبی در پایانه نفتی نکا صورت گرفته تا سوآپ تقویت شده و تعداد بیشتری کشتی در این پایانه پهلو بگیرد که انجام آن نیز درآمد خوبی برای کشور به همراه دارد.
 
وی با بیان اینکه این سوآپ از ترکمنستان انجام می شود یادآور شد: شرکت ملی خطوط نفت به همراه شرکت پایانه نفتی مستقر در نکا ، سوآپ را انجام می دهند و از کشور ترکمنستان نفت خریداری را خریداری کرده و در جنوب و بخش های دیگر کشور استفاده می کنند.
 
نائب رییس کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد : میزان سوآپ در کشور متفاوت بوده و ظرفیت بسیار بالایی برای گسترش، توسعه و جابجایی آن تا سقف 500 هزار بشکه نیز وجود دارد که می تواند درآمد قابل توجهی نصیب کشور کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار