کد خبر: ۴۸۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 25 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ نمایندگی دائم کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به بیانیه نمایندگی دائم آمریکا درباره سفر نیکی هیلی به وین و دیدار با مسوولان آژانس نسبت به عواقب مخرب هر گونه فشار غیرقانونی به آژانس در اجرای وظایف خود هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: همانگونه که در نامه دکتر ظریف به آقای آمانو و خانم موگرینی آمده است اهداف و نتایج اعلام شده برای این سفر با مفاد مختلفی از برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت در خصوص نقش آژانس و ضرورت صیانت از استقلال آن و حفاظت از اطلاعات حساسی که در معرض اطلاع آژانس قرار می گیرد، در تعارض است.

در بیانیه‌ای که از سوی نمایندگی کشورمان در وین منتشر شده، تاکید شده است که جمهوری اسلامی ایران کاملا به وظایف و مسوولیت های خود در ان پی تی، موافقتنامه پادمان، برجام و پروتکل الحاقی آشنا است و به این مسوولیت‌ها پایبند بوده و خواهد بود، اما هرگز اجازه سوءاستفاده از این قوانین را برای اغراض سیاسی بیمارگونه یک کشور خاص نخواهد داد. در عین حال ضروری است برای تدوام برجام همه اطراف به تعهدات خود پایبند باشند.

بیانیه نمایندگی کشورمان در وین همچنین اظهار داشته است: ادعای دولت آمریکا مبنی بر اینکه "گزارش‌های آژانس به اندازه میزان دسترسی که ایران به بازرسان می دهد معتبر خواهد بود"، ادعایی عجیب و سخنی کاملا اشتباه است که در حقیقت به طور کامل اعتبار آژانس و گزارش‌های آن را نه تنها در مورد ایران که در مورد همه کشورها زیر سوال می‌برد. چنین ادعایی به معنای غیرقابل اعتماد بودن آژانس و گزارش های آن است و به نظر می‌رسد تنها در اثر کم اطلاعی و بی تجربگی تیم سیاسی جدید در آمریکا اظهار شده باشد.

نمایندگی کشورمان همچنین در پاسخ به این سخنان که نگرانی های آمریکا هنوز ادامه دارد، گفت: نگرانی آمریکا از به اصطلاح عدم اجرای تعهدات ایران در چارچوب برجام در حالی که گزارشات متعدد آژانس حکایت از پایبندی کامل ایران به تعهدات برجامی خود دارد، حکایت از سیاست شکست خورده آمریکا در ترویج ایران هراسی است.

 در پایان بیانیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین ضمن ابراز خرسندی از گزارش‌های آژانس در خصوص اجرای تعهدات ایران در برجام، که همگی آنها دلالت بر پایبدی کامل ایران به این توافق دارد، تاکید شده است که جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازرسین و متخصصان آن همچنان با امانتداری و حرفه ای گری کامل به اجرای وظائف و ماموریت های خود در قبال برجام ادامه دهند. //ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار