کد خبر: ۴۸۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵ 25 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وزیر صنعت، معدن و تجارت که از شب گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد به سر می برد ، صبح امروز با آیت الله ملک حسینی دیدار کرد و گزارشی از وضعیت صنعت استان و برنامه های این وزارت برای توسعه صنعتی استان ارائه داد.
در این دیدار ، عدل هاشمی پور ، زارعی و وکیلی به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، حضور داشتند.
غیور مردان لر و غیور زنان لر
10:30 در بخش پایانی این نشست وزیر صنعت ، معدن و تجارت به بیان دیدگاه های خود پرداخت.
محمد شریعتمداری در جمع بندی پایانی نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در دولت شهید رجایی و باهنر سه محور وجود داشت.
وی گفت: شهید رجایی به معنای کلمه پرهیز از گناه داشت و به مسلمان بودن تظاهر نمی‌کرد که این بزرگترین فضیلت انسان است.
وزیر صنعت افزود: امروز می‌بینیم که مردم چه قدر مناسبت‌ها شرکت می‌کنند و از عمق جان مومن هستند و باید در همه نشست‌های خود بگوییم تقوا مهم ترین راه حل برای رفع مشکلات است.
وی با بیان این که چرا بعد از مدتی نماز شهید رجایی به تمسخر گرفته شد، اظهار کرد: آن شهید با وضو وارد کار می‌شد و نماز خود را سر وقت می‌خواند و لذا ما که معتقد به معنویات هستیم باید هم در زبان و هم در عمل به معنویات توجه کنیم.
شریعتمداری به نظم شهید رجایی اشاره کرد و گفت: به معنای واقعی به نظم اعتقاد داشت چرا که همه پایه‌های توسعه و پیشرفت به نظم بستگی دارد.
این وزیر دولت دوازدهم تصریح کرد: شهید رجایی زندگی منظمی داشت و باید از این نظم الگو بگیریم و همچنین نباید جلوی چشم مردم نباید حرکاتی داشته باشیم که مردم رویگردان شوند.
وی گفت: شهید رجایی تشریفات را به حداقل می‌رساند و خیلی در لباس پوشاندن هم منظم و ساده بود که همین خصوصیات فردی به همراه برنامه‌ریزی از ایشان الگو ساخته بود.
شریعتمداری در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: هر مدیر باید برای خود اولویتی تعیین کرده و به نتیجه برساند تا بتواند برای کشور خود سودمند باشد و بدانیم که عمر مدیریت‌ها کم است.
وزیر صنعت و معدن و تجارت با بیان این که مدیران باید از خرد جمعی و مشارکت‌ها استفاده کنند افزود: باید با برنامه زمان‌بندی روشن بتوانیم برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم.
وی با بیان این که در انتخابات‌ها شوری در بین مردم ایجاد می‌کنیم، اظهار کرد: این شورها لازم است که نباید در آن بی‌اخلاقی کنیم و بعد از آن به فکر خدمت هر چه بیشتر به مردم باشیم.
 
بازاریان می گویند افزایش نرخ مالیات با وجود رکود را نمی فهمیم! /  در حال بروزرسانی... 
 
وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : مدیران باید با برنامه باشند و نه اینگونه باشند که فقط دنبال این باشند که چند صباحی مدیریت کنند و اگر حال کار کردن را ندارد کنار بروند تا کسان دیگری کار را ادامه دهد چرا که مردم طلبکار هستند ، مردم باید حق و حقوق خود را بدانند. شما باید به مردم پاسخگو باشید. باید کار مردم را رواج دهید . این حقوق شهروندی است .
وی درادامه گفت : باید همانگونه که می گویید غیر مردان لر ، بگویید غیور زنان لر ! و به دو گروه یعنی زنان و جوانان اعتماد کنید و به مسئولین استان توصیه می کنم از این دو گروه در مدیریت استان استفاده کنید چرا که توانایی بالایی دارند .
شریعتمداری در ادامه افزود: عمل به مشی اعتدالی در اقدام و عمل داشته باشیم و مشی شما اعتدالی باشد چرا که اعتدال به معنای رعایت عدالت است و اعتدال یعنی هر چیز در جای خود قرار بگیرد.
وی گفت: تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی مهم است که باید از توان تشکل‌های مردم نهاد استفاده کرد و آن‌ها را رشد داد و باید به فکر توانمندسازی آن‌ها باشیم.
این مسؤول گفت: استفاده از نظرات دانشگاهیان و علما امری لازم است و نکته دیگر شفافیت در فعالیت‌های دولتی است که نباید به سرگردانی مردم رضایت دهیم.
وی گفت: نباید کلک سوار کنیم و باید با مردم صادق باشیم تا خداوند به ما برکت دهد و اگر این گونه نشد دولت‌ها شکست می‌خورند و باید هر کاری می‌کنیم به غیر از امور امنیتی همه را مردم بدانند.
وزیر صنعت و معدن و تجارت به مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: باید جلوی فسادهای خرد را بگیریم چرا که فساد فقط ۳ هزار و ۸ هزار میلیارد تومان نیست بلکه منشا آن‌ها همین فسادهای خرد است چرا که فساد ریشه کشور را می‌سوزاند و ما در این زمینه خوب عمل نکردیم.
شریعتمداری در ادامه گفت: باید به سمت اصلاح سیستم‌ها برویم و از همه مهم‌تر باید به دنبال خدمت هر چه بیشتر به مردم باشیم و باید در هفته دولت موضوع رعایت حقوق شهروندی را بیشتر تبیین کنیم و به آن تنها نگاه سیاسی نداشته باشیم.
 

گزارش سفر شریعتمداری به کهگیلویه و بویراحمد / بازاریان می گویند افزایش نرخ مالیات با وجود رکود را نمی فهمیم!  در حال بروزرسانی...

۹:۱۵ آغاز شورای اداری استان با نواختن سرود ملی و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید

باید شرایط رقابت برای جذب منابع توسعه ملی تغییر کند
سید موسی خادمی با تبریک هفته دولت اظهار کرد : این حضور به توسعه استان کمک خواهد کرد.
خادمی در ادامه اظهارات خود با بیان دو مطلب گفت: یکی بحث سرمایه‌گذاری سازمان‌دهی و توسعه‌ای است که باید به استان ما توجه بیشتری داشته باشند.
وی گفت: دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان در بحث رونق و ۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه رونق  که از این مقدار ۱۵۰۰ میلیارد تومان سهم استان است که باید رفع محدودیت منابع و مصارف را در استان داشته باشیم که به غیر از این نمی‌توانیم چنین مبلغی را جذب کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کمک ۱۴۰ میلیارد تومانی است که از محل کمک‌های فنی و اعتباری باید به استان ما اختصاص داده شود و همچنین برخی بانک‌های خصوصی که منابع بسیار خوبی در استان دارند و مصارفی در زمینه فعالیت‌های صنعتی ندارند.
وی به صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم در جذب منابع با استان‌های برخوردار رقابت کنیم بلکه باید این رقابت بین ما و استان‌های هم سطح باشد.
آقایان تعارف را کنار بگذارید ! راهکار عملی ارائه دهید
هاشمی‌پور : آقایان چرا نمی‌گوید در این استان معادن پنهان و آشکار زیادی داریم و ۴۰ سال است که فقط نام یک معدن برای شهرستان چرام مانده است.
نماینده کهگیلویه بزرگ خطاب به مدیران کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعارفات و پنهان‌کاری را کنار بگذارید و برای برون رفت استان از این وضعیت راهکار عملی ارائه دهید.
عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه من پیشنهادی دارم، اظهار کرد: آقایان مسوول در استان کهگیلویه و بویراحمد تعارفات را کنار بگذاریم و بعد از اینکه کلی گویی کنیم، یک راهکار عملی برای پیشرفت و توسعه این استان ارائه دهیم و برای یک بار هم که شده مطالب را دسته‌بندی و جمع‌بندی کنیم و موانع را برای برون رفت از وضعیت موجود برداریم.
 
 گزارش سفر شریعتمداری به کهگیلویه و بویراحمد / بازاریان می گویند افزایش نرخ مالیات با وجود رکود را نمی فهمیم!  در حال بروزرسانی...

هاشمی‌پور با بیان اینکه آقای شریعتمداری عمری را در مباحث مختلف سپری کرده است و تجارب زیادی دارد، اظهار کرد: آقایان چرا نمی‌گوید در این استان معادن پنهان و آشکار زیادی داریم و ۴۰ سال است که فقط نام یک معدن برای شهرستان چرام مانده است. ضمن اینکه معدن فسفات چرام و معدن سرفاریاب هم بدون هیچ کاری رها شده‌اند.
وی خطاب به شریعتمداری وزیر صنعت و معدن گفت: آقای شریعتمداری از حضرتعالی استدعا دارم، کارگروهی را جدا از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد را در این استان مستقر کنید تا هم تصمیم‌ساز و هم تصمیم‌گیر باشند. که چرا یک معدن که می‌تواند ۵۰۰ نفر را صاحب شغل کند، دولتی‌ها آن را فراری دادند و شرکت سرمایه‌گذار رفت و دیگر هم نیامد.
هاشمی‌پور گفت: آقای شریعتمداری تدبیری برای وضعیت معادن این استان کنید و یقین دارم که قدمتان برای کل کشور و به ویژه استان کهگیلویه و بویراحمد خیر است.
 استان ما کلکسیونی از ظرفیت های خدادای است
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از وزیر صنعت صمیمانه تشکر کرد که اولین سفر استانی را به این استان اختصاص داد.
وی گفت: مجلس سه فراکسیون دارد که در فراکسیون مستقلان بالای ۸۶ درصد به ایشان رای دادند و فراکسیون امید هم به ایشان رای دادند که پشتوانه بزرگی برای ایشان است.
این نماینده مجلس گفت: استان با وجودی که سابقه صنعت آن بعد از انقلاب است و به دلیل محرومیت‌های گوناگون استان بیشتر اعتبارات معطوف به زیرساخت‌ها بوده و به همین دلیل سهم ما از صنعت در کشور کمتر از یک درصد است.
وی خاطرنشان کرد: این استان کلکسیونی از ظرفیت‌های خدادادی است که می‌تواند زمینه ساز توسعه صنعت باشد و باید به این ظرفیت‌ها توجه شود تا سهم صنعت ما را در کشور از یک درصد به ۴ درصد برسانیم.
تعامل بخش خدمات رسانی و مشترکین باید دو سویه باشد
مدیر عامل ، شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ، به عنوان نماینده دستگاه های خدمات رسان دولت ، به بیان مهمترین مشکلات این دستگاه ها در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.
رحمان خادم گفت : در خصوص تعامل با بخش های صنعتی ، دستگاه های خدمات رسانی مانند ، شرکت گاز،شرکت آبفا و شرکت توزیع نیروی برق ، بیشترین همکاری را داشته اند اما آیا تعامل نباید دوسویه باشد؟
خادم افزود : ما در تحقق شعار سال حرکت می کنیم و همه باید در این خصوص تلاش نمایند ، اما ما هم اعتباراتمون و همچنین میزان موفقیت کاریمون بخشی بر اساس میزان دریافت مطالبات تعیین می شود در صورتیکه عدم پرداخت مطالبات ما از طرف ، سی ان جی ها ، صنعت و بخش تجاری بسیار بالاست ضمن اینکه حدود هزار میلیارد ریال از پول یارانه ها را وزارت نیرو پرداخت می کند.
خادم گفت ما در شرکتی کار می کنیم که سی ان جی ها هر 1273 روز ، بخش صنعت هر 1286 روز و بخش تجاری هر 1995 روز ، یکبار بدهی خود را پرداخت می کنند.
مخترعی که مورد حمایت قرار نگرفت
یوسف نیکروز رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت : مرکز ثقل اقتصاد مقاومتی استفاده از فناوری های دانش بنیان در توسعه صنایع است که با توجه به وجود به وجود ۱۰۰ هزار نفر شاغل در شرکت های دانش بنیان استان که اکثرا دانشجویان، نخبگان و اساتید دانشگاه ها می باشند ، توانایی عظیمی برای کمک به توسعه صنعت در راستای اقتصاد مقاومتی دارند.
نیکروز در ادامه افزود : اهمیت دادن و استفاده از اختراعات نخبگان می تواند کمک کار صنعت در راستای اقتصاد مقاومتی باشد اما متاسفانه ما مخترع داشته ایم که در اینحا به اختراعش اهمیتی داده نشد ولی در جاهای دیگر مورد استقبال قرار گرفته و با وی قرارداد بسته اند و حمایت نموده اند.
 
گزارش سفر شریعتمداری به کهگیلویه و بویراحمد / بازاریان می گویند افزایش نرخ مالیات با وجود رکود را نمی فهمیم!  در حال بروزرسانی... 
 
نیکروز گفت: صنعت ما سنتی و ناکارآمد و کند حرکت می کند در صورتی که برای رقابت نیاز به نوآوری صنایع داریم و الان بپرسید که چه تعداد از از شرکت های ما  نوآوری و بروز رسانی شده اند ؟
نیکروز در پایان سخنانش پیشنهاد ، داد ، تسهیلات حوزه ی توسعه اقتصادی را مشروط به بروزرسانی صنایع و فن آوری های نوین اختصاص دهند تا قدرت رقابت آنها بالا رود.
نیاز به یک سامانه واحد صادراتی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان مهمترین مشکلات بخش کشاورزی مرتبط با حوزه وزارت صنعت پرداخت.
گوهرکانی گفت: ما در زمینه تولیداتی که مربوط به امنیت غذایی است، مشکلی نداریم اما با توجه به زیرساخت هایی که داریم ، بحث واسطه ها و نوع نظارت ها بر رو رکود تولید اثر می گذارد و باعث کاهش  تولید می شود و سعی شود سیاست ها در سطح خرد و کلان به گونه ای باشد به یک مرکز کنترل و نظارت تبدیل شود.
گوهرکانی افزود : در زمینه ارائه محصولات هم باید یک سامانه واحد و متمرکز وجود داشته باشد تا در این زمینه  محصولات منظم به بازار عرضه شود.
وی بخش دیگر مشکلات را مربوط به صادرات محصولات کشاورزی دانست و افزود : عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در موضوع صادرات محصولات کشاورزی باعث ایجاد مشکلاتی شده است که انتظار داریم مسئولین کلان حوزه ی صنعتی در زمینه تامین سرمایه چه از طریق بخش دولتی چه از طریق بخش خصوصی زمینه سرمایه گذاری در این بخش را مهیا می کنند.
گوهرکانی در پایان افزود: انتظار این است که سامانه ای صادراتی  راه اندازی شود که بتوانیم از ابتدا ورود به بازار تا انتهای آن ، محصولات را پیگیری کنیم.
 تشریح وضعیت صنعتی استان
رئیس سازمان صنعت و معدن در ابتدای نشست به تبیین شرایط اقتصادی استان پرداخت و گفت : مسوولان استان حمایت خوبی از صنعت در استان دارند.
دیودیده افزود : وزیر برنامه‌های خوبی در ارزش افزوده برای توسعه معادن و توسعه تجارت در سطح داخل و هم خارج دارند و تولید و تجارت را که لازم و ملزوم هم هستند به موازات هم دیده‌اند.
 
گزارش سفر شریعتمداری به کهگیلویه و بویراحمد / بازاریان می گویند افزایش نرخ مالیات با وجود رکود را نمی فهمیم!  در حال بروزرسانی... 

وی گفت :  ۱۳ شهرک صنعتی در حال عملیاتی شدن است و ۸ شهرک مصوب دارد و سایت نمایشگاه در دست احداث است و همچنین یک مورد منطقه ویژه اقتصادی برای استان مصوب شده است.
رئیس سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد افزود : سهم شاغلان ما در صنعت ۲۹ درصد است و از نظر پروانه بهره‌برداری ۶۴۵ مورد با اشتغال بیش از ۸ هزار نفر است که ۴۹ درصد در شهرک‌های صنعتی هستند.
وی گفت : مهم‌ترین صنایع ما ماشین‌سازی و فولاد و صنایع گیاهان دارویی است و همچنین ۱۵ واحد آب معدنی داریم که در حاضر ۷۳۰ ملییون لیتر تولید واحدهای آب معدنی استان است.
دیودیده بیان کرد : از نظر پهنه‌های معدنی در زمینه فسفات و بوکسیت ظرفیت مناسبی وجود دارد که در حال اجرایی شدن است که در ۵ هزار کیلومتر مربع این کار انجام می‌شود. با ۸۱ میلیون تن ذخیره ، فسفات بیشترین ذخیره معدنی ماست و بعد از آن بوکسیت قرار دارد.

دیودیده در پایان گفت : صندوق توسعه ملی از سال ۹۲ به بعد تسهیلات بسیار خوب ارزی و ریالی در اختیار استان قرار داده است. ضمن اینکه کلیه فعالیت‌های ما در استان بخش خصوصی است که می‌تواند نوید خوبی برای رونق داشته باشد.

بازاریان می گویند افزایش نرخ مالیات با وجود رکود را نمی فهمیم!
۸:۱۵ آیت الله ملک حسینی در دیدار صبح امروز خطاب به وزیر صنعت گفت :  سختترین مسئولیت ها را در بحث اقتصاد مقاومتی شما بر عهده دارید .
نماینده ولی فقیه در استان افزود : بازار امروز بسیار متلاطم است. بازاریان همه معتقد هستند رکود بر آن حاکم است اما مالیات افزایش می یابد و بازاریان این را نمی فهمند که با وجود رکود چرا مالیات افزایش می یابد ! در صنعت هم همینگونه است . صنعتگر می گوید ، اگر سود ۱۰درصد است اما بهره ی بانکی ۳۰ درصد است. 
آیت الله ملک حسینی در ادامه گفت : برخی کشورها با کاهش مالیات درآمد بیشتری کسب می کنند و به این دلیل است انگیزه پرداخت مالیات افزایش می یابد و فرار مالیاتی کاهش می یابد.
 
گزارش سفر شریعتمداری به کهگیلویه و بویراحمد / بازاریان می گویند افزایش نرخ مالیات با وجود رکود را نمی فهمیم!  در حال بروزرسانی... 
 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت:باید سایه سیاست از سر اقتصاد برداشته شود و تحقق این مسئله موفقیت های اقتصادی را رقم خواهد زد. اگر سایه شوم سایه سیاست را از سر اقتصاد کوتاه کنید ، این خود یک پیشرفت است. 
 آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان کاهش هزینه های سرمایه گذاری در استان مورد تاکید قرار گرفت، که امید است این مسئله در دولت دوازدهم محقق شود.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: خام فروشی در صادرات غیر نفتی کار مناسبی نیست و اگر در حوزه هایی مانند معادن خام فروشی انجام می شود، این کار با فروش نفت خام تفاوتی نخواهد داشت.
آیت الله ملک حسینی بهره برداری قانونی از منابع معدنی را لازم دانست و افزود: عمق بهره برداری در معادن باید مشخص شود و قانون در رابطه با بهره برداری از معادن اجرایی شود و اگر نیاز به وضع قانون وجود دارد، نسبت به ساماندهی حوزه معادن اقدام شود.  
وی با اشاره به ظرفیت های استان گفت: استان ظرفیت های بسیاری برای توسعه دارد و در بسیاری از نقاط نیازمند اجرای طرح های نوین و یا ادامه طرح هایی است که وجود دارد.
 
 گزارش سفر شریعتمداری به کهگیلویه و بویراحمد / بازاریان می گویند افزایش نرخ مالیات با وجود رکود را نمی فهمیم!  در حال بروزرسانی...
 
وی با اشاره به موضوع رکود و مالیات عنوان کرد: افزایش و کاهش این دو حوزه باید متناسب با هم باشد.
آیت الله ملک حسینی با تاکید بر حذف واسطه ها در بخش تولید محصولات بیان داشت: تسهیل در فرایند تولید لازم است و باید به این حوزه توجه شود.
نماینده ولی فقیه در استان بر بهره گیری از ظرفیت کارگروه هایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد و افزود:ارائه تسهیلات  نیز باید به نحوی مناسبی باشد.
آیت الله ملک حسینی افزود : برای رسیدن به موفقیت ، واسطه ها باید کاهش یابد که اگر صنعتی هم راه نیوفتد ، همین کاهش واسطه ها خود یک موفقیت است.
برنامه مناسب راهبرد توسعه کشور تهیه شده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این دیدار  گفت: برنامه مناسب راهبرد توسعه صنعتی کشور تهیه شده و در این سند، مجموعه طرح  هایی برای هر استان پیش بینی شده و به طور عملی در استان ها اجرایی می شود.
محمد شریعتمداری  افزود:تلاش دولت دوازدهم این است که در استان هایی که نیاز به تلاش بیشتری است خدمات بهتری ارائه دهی
وزیر صنعت با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد گفت: علیرغم منابع ارزشمندی که  استان دارد، استان  نسبت به ظرفیت ها از برخورداری مناسبی بهره مند نیست.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در بخش صنعت استان تصریح کرد:  ۱۳ هزار میلیارد تومان با پیشرفت صفر تا بیست درصد  و در حوزه  پیشرفتی بیشتر از چهل درصد، پنج هزار میلیارد  تومان در استان  سرمایه گذاری شده است، که مجموعا حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری صنعت در استان است.
 
گزارش سفر شریعتمداری به کهگیلویه و بویراحمد / بازاریان می گویند افزایش نرخ مالیات با وجود رکود را نمی فهمیم!  در حال بروزرسانی... 
 
شریعتمداری همچنین افزود: اگر این موضوع محقق شود،  سهم صنعتی استان در کشور افزایش پیدا می کند و منجر به پیشرفت و ترقی استان می شود.

وزیر صنعت گفت: ما بسیار امیدواریم که در این دولت با تلاش و همت بیشتر، به اهداف بزرگتر برسیم و  تلاش دولت  بر این است که مجموع فعالیت های اجرایی برای رفاه و بهبود وضعیت مردم محقق شود.

وی از برنامه ریزی برای و بهبود وضعیت معادن خبر داد و گفت: قوانینی در حوزه بهره برداری از منابع معدنی نیز وجود دارد، که باید به نحو صحیح اجرایی شود.

شریعتمدرای با اشاره به شهادت شهیدان باهنر و رجایی و تاکید بر ارزش های والای این دو شهید تصریح کرد: امید است توفیق حرکت در راه شهدا را داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار