تابناک: پنج محصول نوآورانه در نخستین رویداد طرح امید به همت اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی شد.
کد خبر: ۴۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 16 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در این مراسم که شامگاه گذشته (دوشنبه) در محل اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار شد، از پنج محصول "روغن‌های بکر"، "نانوکامپوزیت‌های PVC"، "طرح آب شیرین کن خورشیدی" و "ماسک‌های پزشکی و صنعتی نانوالیاف" رونمایی شد.

مدیر فروش شرکت عصاریا پیرامون تولید و عرضه روغن‌های بکر به عنوان محصول نوآورانه شرکت عصاریا گفت: وجود دانش فنی میان جوانان، بهتر بودن پیشگیری از درمان، داشتن محیط زیست سالم و ... شرکت عصاریا را بر آن داشت تا در جهت ارایه یک محصول نوآورانه حرکت کند.

علی‌زاده با بیان اینکه در این محصول استخراج انواع روغن بکر با روش cold press (فشار سرد) انجام می‌شود، اظهار کرد: بحران‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت، سرطان و ... در میان برخی افراد جامعه ما را بر آن داشت که طرح روغن‌های بکر را اجرا کنیم.

علی‌زاده به ویژگی‌های روغن های بکر اشاره و تاکید کرد: در اینگونه روغن‌ها، هیچگونه مواد افزودنی وجود ندارد، رادیکال آزاد تولید نمی‌کند، کاملا طبیعی است و طیف گسترده‌ای از مواد پرارزش و آنتی اکسیدان‌ها را در بردارد. همچنین تولید در حضور و نظارت مشتری، مقرون به صرفه بودن و ایجاد یک برند معتبر ملی و بین‌المللی از دیگر ویژگی‌های روغن‌های بکر به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه این محصول و همچنین برند عصاریا ثبت شده است، اضافه کرد: برخی از روغن‌های تولیدی شرکت عصاریا تاثیر مثبت بر روی سلامتی می‌گذارد و حتی برخی از محصولات روغنی می‌تواند به عنوان کرم دور چشم و تقویت کننده پوست به طور مستقیم مصرف شود.

همچنین محمد علی آبادی فراهانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان آریا پلیمر پیشگام، پیرامون تولید نانوکامپوزیت‌های PVC جهت کاربرد در لوله، اتصالات و پروفیل در و پنجره UPVC به عنوان یک محصول نوآورانه گفت: PVC ماده‌ای با قیمت مناسب، دسترسی آسان، خواص مناسب و فرآیندپذیری عالی است، اما شکست پذیری آن به عنوان مشکل محسوب می‌شود. شرکت آریا پلیمر پیشگام به سمت حل این مشکل با استفاده از تکنولوژی نانو حرکت کرد.

وی ادامه داد: محصول نوآورانه تولیدی شرکت به صورت پودر است و باعث استحکام لوله خواهد شد و قابلیت انعطاف با استفاده از تکنولوژی نانو در آن وجود دارد.

علی آبادی فراهانی با اشاره به ویژگی این نوع نانوکامپوزیت‌های PVC، اضافه کرد: این محصول با کاهش دو تا چهار درصدی ضایعات، افزایش سرعت تولید، در برخی موارد کاهش قیمت را نیز در پی داشته است.

همچنین کوروش خسروی، استاد دانشگاه اصفهان پیرامون طرح آب شیرین کن خورشیدی به عنوان طرح نوآورانه شرکت فناوران انرژی سبز به بیان مطالبی پرداخت.

وی با بیان یکی از بحران‌های امروز ایران و دنیا، تامین آب شیرین است، اظهار کرد: تکنولوژی استفاده شده در دستگاه آب شیرین کن شرکت، از لوله‌های خلا (vacuum tube) است و نحوه کار این دستگاه به این گونه است که نو خورشید جذب لوله می‌شود و در پی آن لوله به شدت گرم خواهد شد و به دلیل وجود خلا در لوله، انرژی‌ای هدر نخواهد رفت.

این استاد دانشگاه به ویژگی‌های دستگاه آب شیرین کن اشاره و اضافه کرد: پساب بسیار اندک، غیر وابسته بودن به شوری آب ورودی، فناوری بسیار ساده، هزینه مصرف انرژی صفر و هزینه تعمیر و نگهداری ناچیز از جمله ویژگی‌های این دستگاه است.

علی آبادی فراهانی افزود: این طرح در اداره مالکیت صنعتی ثبت شده است، همچنین طرح آب شیرین کن خورشیدی به صورت پایلوت در شرکت آبفار و یک دامداری اجرا شده است.

هم‌چنین نسیم شهبازی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان نانوتارپاک در خصوص محصول نوآورانه شرکت خود، ماسک‌های پزشکی و صنعتی نانوالیاف گفت: در برابر آلاینده‌های ریز و ریزگردها ذراتی با ابعاد میکرونی هستند، این ذرات در محیط‌های کار صنعتی، بیمارستانی و شهرهای صنعتی به وفور وجود دارد و از طریق ریه وارد بدن انسان می‌شود و بیماری‌ها و آسیب‌هایی را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک‌ها با یک لایه محافظ، کارآیی ماسک‌ها را تا 100 برابر افزایش می‌دهد، خاطر نشان کرد: این ماسک‌ها در سه مدل شش لایه و هفت لایه برای محیط‌های صنعتی و ماسک‌های پزشکی برای افرادی که ایمنی بدن پایین دارند، ارایه شده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان نانوتارپاک به ویژگی‌های این نوع ماسک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: راندمان فیلتراسیون بالا، طول عمر حداقل چهار برابری نسبت به ماسک‌های معمولی، استفاده از تکنولوژی نانوالیاف و قیمت بسیار پایین نسبت به نمونه‌های همرده خارجی از جمله ویژگی‌های ماسک‌های نانوالیاف به شمار می‌آید.

شهبازی اضافه کرد: گواهینامه ثبت اختراع دستگاه تولید نانو الیاف، گواهینامه ثبت نام تجاری "نانوتارپاک"، آزمون انجام شده مبنی بر فیلترنیگ ذرات میکرونی توسط پژوهشکده علوم و فنون هسته‌ای ایران، آزمون SEM توسط آزمایشگاه نانو شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از جمله مستندات و گواهینامه‌های این ماسک‌ها است.

در پایان نیز، اکبر مقدم، مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین (ع) پیرامون مسابقه 1-2-3 به عنوان یک محصول نوآورانه اظهار کرد: این مسابقه در استان اصفهان در سه حوزه امور خیر، اشتغال و پیشگیری از اعتیاد در گروه‌های سنی از مهد کودک تا دانشجویان دانشگاه‌ها و کارآموزان فنی و حرفه‌ای انجام خواهد گرفت. و به کسانی که بتوانند در این مسابقه در یکی از موارد ذکر شده، فعالیت موثری انجام دهند، جوایزی اهدا خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار