کد خبر: ۴۸۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰ 24 August 2017
 وزیر نفت با اشاره به گازهای همراه نفت که در خوزستان می‌سوزد، گفت: به مردم می‌گویم که با تأکید دولت این موضوع را در دستورکار قرار داده‌ایم تا سوختن این گازها تا پایان این دولت به نزدیک صفر برسد و برای اجرای آن نیز مجری ویژه قرار خواهیم داد. 
  
بیژن نامدار زنگنه امروز، دوم شهریورماه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سفر به خوزستان به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر انجام گرفت، اظهار کرد: امروز در جلسه‌ای که با فعالان اقتصادی و فعالان حوزه ساخت تجهیزات نفت در خوزستان داشتم، قرار شد تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آن‌ها، زمینه را برای مشارکت حداکثری و آمادگی کامل واحدها برای فعالیت در قراردادهای نفتی آماده کنیم. 
  
وی افزود:با این کار می‌توانیم حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری‌ها را در ایران و خوزستان به ثمر برسانیم زیرا خوزستان ظرفیت عظیمی برای ساخت تجهیزات موردنیاز صنعت نفت دارد. 
  
زنگنه تصریح کرد: در کنار قراردادهای نفتی، برنامه‌هایی برای نوسازی تأسیسات صنعت نفت داریم و در این زمینه از ظرفیت و توان تولیدکنندگان قطعات در کشور و به خصوص استان خوزستان بهره‌مند خواهیم شد. 
  
وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در خوزستان، عنوان کرد: قرار است تا در بحث مشکلات صادرات به کشور عراق جلسه‌ای را با حضور مسئولان خوزستان و مسئولان وزارت صنعت، معدن، تجارت، امور اقتصادی و بانک‌ها در تهران تشکیل دهیم و تا آنجا که ممکن است نسبت به حل مشکلات در این زمینه اقدام کنیم. 
  
زنگنه ادامه داد: مساله دیگر بحث ایجاد شهرک صنعتی صنایع میان دستی و پایین دستی پتروشیمی در منطقه آغاجاری و امیدیه است که استان این مساله را به خوبی پیگیری کرده است و در این زمینه ما نیز کمک می‌کنیم تا کار به سرانجام برسد، زیرا یک کار با ارزش است. 
  
وزیر نفت عنوان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای، بحث راه‌های خوزستان و طرح 550 هزار هکتاری از جمله دیگر مسایلی است که آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد تا شاهد حل مشکلات آن‌ها در خوزستان باشیم. 

زنگنه اظهار کرد: آینده استان خوزستان با توجه به ظرفیت‌ها و گرایشی که دولت دارد و همچنین نامگذاری سال به نام تولید و اشتغال، روشن و خوب است. 
  
وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های نفت، کشاورزی و زیربنایی مانند راه‌ها و همچنین توسعه پتروشیمی که برای آینده مدنظر است، همه باید دست به دست هم دهیم و با امید پیش رویم تا با تجهیز منابع داخلی و خارجی بتوانیم جهش بزرگی به سوی آینده‌ای روشن برای خوزستان رقم بزنیم. 
  
وزیر نفت با بیان این‌که میدان‌های مشترک عمده‌ای در استان خوزستان داریم، گفت: یادآوران، آزادگان، یاران بزرگترین میدان‌هایی است که در استان خوزستان وجود دارند و در این زمینه در حال مذاکره برای توسعه میدان‌های مشترک نفتی غرب کارون هستیم. 
  
زنگنه اظهار کرد: مناقصه میدان آزادگان برگزار شده و در حال اجرا است. شرکت‌های علاقه‌مندی که از آن‌ها دعوت شده بود، با همکاران ایرانی خود حضور یافتند و از این میدان بازدید کردند. امروز مجددا جلسه‌ای تکمیلی با مدیران آن‌ها در تهران برگزار می‌شود که این کار در واقع جزو فرآیند مناقصه است. 
  
وی افزود: بعد از این جلسات زمانی حدود چهار ماه برای ارئه پیشنهادات وجود دارد تا بتوان آن‌ها را بررسی کرد و سپس در یک زمان چند ماهه برنده مناقصه انتخاب خواهد شد. 
  
وزیر نفت با اشاره به گازهایی که در خوزستان می‌سوزد، گفت: به مردم می‌گویم که با تأکید دولت این موضوع را در دستورکار قرار داده‌ایم تا سوختن این گازها تا پایان این دولت به نزدیک صفر برسد و برای اجرای آن نیز مجری ویژه قرار خواهیم داد. 
  
زنگنه خاطر نشان کرد: دستور خواهم داد که وقتی می‌خواهند چاه‌ها را فعال کنند، دیگر هیچ نفتی را نسوزانند و از دستگاه mot استفاده کنند تا بخشی از آلودگی کم شود. امیدواریم این آلودگی‌ها ظرف چند سال آینده با ساخت ان جی ال کاهش پیدا کند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار