کارگاه تخصصی تکنولوژی قصه گویی که با حضور «سیدعلی کاشفی خوانساری» برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 24 August 2017

 

به گزارش تابناک ایلام؛ حبیب‌الله بخشوده در افتتاحیه‌ی کارگاه تخصصی تکنولوژی قصه گویی که با حضور «سیدعلی کاشفی خوانساری» برگزار شد، با مهم خواندن قصه گویی و بر شمردن اهمیت کار قصه گویانی که در این عرصه گام نهاده اند ، اظهار کرد: قصه پردازی و قصه گویی کلید واژه ی ورود به فعالیت های کانون به شمار می رود .

 مدیر کل کانون استان ضمن تقدیر از کاشفی در باره این نویسنده افزود : خوانساری که هم فضیلت ذاتی وهم فصیلت اکتسابی دارند.منتقد مترحم شاعر فعال در عرصه مطبوعات کودک ونوجوان هستند .

 بخشوده در ادامه با اشاره به این که قصه گویی برند بزرگ و جهانی کانون است ، گفت: در دنیای امروز که بر پایه سرعت و شتاب شکل گرفته و همه ی عوامل دست در دست هم گذاشته اند تا ما بر مدار سرعت به تمامی هستی نگاه کنیم قصه گویی می تواند با ورود به دنیای  ذهنی مخاطبان مبشر رنگ ودرنگ باشد وما را به آرامش و دقت در هستی دعوت کند.

 قصه گویی و قصه نویسی نه روایتی براساس خیالبافی صرف که تکنیکی برای جلوه دادن حقیقتهای پیرامون ماست

در راستای ترویج فرهنگ قصه گویی و بالابردن سطح علمی قصه گویان و آشنایی بیشتر با قصه گویی مدرن ، کارگاه تخصصی تکنولوژی قصه گویی در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون ایلام برگزار شد .

 در این کارگاه که سید علی کاشفی خوانساری از نویسندگان و روزنامه نگاران مطرح کشور تدریس ان را برعهده داشت مربیان در یک دوره 8 ساعته با پیشینه و کارکرد قصه گویی،ملاک ها و معیار های قصه گویی موفق ،تکنولوژی قصه گویی ، به کار گیری مناسب حرکت بدن در قصه گویی و حرکت در قصه گویی آشنا شدند.

 براساس این گزارش این کارگاه در مسیر یک برنامه ی کشوری پیش می رود که هر استان یکی از موضوعات چند گانه ی مربوط به قصه گویی را انتخاب می کند و کارگاهش را با دعوت از اساتید توانای آن موضوع برگزار می کند که ایلام با دعوت از کاشفی خوانساری نویسنده و روزنامه نگار توانا این مهم را به سرانجام رساند.

  این نویسنده که مهمان یک روزه ی ایلامی ها بود از بیست سالگی به طور رسمی به روزنامه نگاری پرداخته. و تاکنون بیش ازدویست مقاله و یادداشت تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و بیش از 900 اثر مطبوعاتی منتشر کرده است. سر­دبیری مجلات تخصصی در این حوزه از دیگر فعالیت های او بوده است .

  از کاشفی تاکنون 76 عنوان کتاب منتشر شده  که عمدتاً در حوزه مسائل نظری ادبیات کودک و نوجوان، تاریخ ادبیات و مطبوعات کودکان ایران و ادبیات دینی بوده است. وی در ادارات و سازمانهای دولتی و غیر دولتی مسئولیتهایی در حوزه ادبیات، تئاتر و مطبوعات داشته است .

 قصه گویی در ایلام به عنوان فعالیتی مهم برای مخاطبین کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در تمامی مراکز استان اجرا می شود و هر ساله نیز قصه گویانی از ایلام در ردیف برگزیده های جشنواره بین المللی قصه گویی قرار می گیرند که نشان از توانایی ایلامی ها در هنر قصه گویی دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار