چند سال پیش دوستی از وضعیت حجاب و آرایش زنان در ایران گلایه کرد . تعجب کردم ، آخر به او این حرف و نقلها نمی آمد! کارخانه داری بود که ظاهرا به این حرفها نمیخورد.
کد خبر: ۴۸۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 24 August 2017
تابناک رضوی: چند سال پیش دوستی از وضعیت حجاب و آرایش زنان در ایران گلایه کرد . تعجب کردم ، آخر به او این حرف و نقلها نمی آمد! کارخانه داری بود که ظاهرا به این حرفها نمیخورد. 
پرسیدم چرا ؟ 
گفت ما یک نصاب از شرکت هلندی سازنده ماشین آلاتمان دعوت کردیم .
 وقتی او را از فرودگاه تا تهران ، خ گاندی ، دفتر مرکزی میبردیم ، دیدم با تعجب بسیار به دختران و زنان که در رفت و آمد بودند نگاه میکرد. بعد آن هلندی با زبان انگلیسی پرسید: «امروز چه مناسبتی دارید ؟ شما هم مراسم بالماسکه دارید ؟» 
گفتیم:« نه امروز یکروز معمولی است . بالماسکه ؟! چرا میپرسی؟! »
گفت : «آخر زنان کشورتان اینطور با مکاپ غلیظ و #آرایشهای تند و عجیب و غریب بیرون آمده اند ، من در هلند نامزدم را تنها دوبار با کمی آرایش دیدم ،یکبار در مراسم بالماسکه و یکبار کریسمس...» 

آن کارخانه دار ادامه داد: «از آن روز به بعد من متأسف شدم و به همسر و دختر خودم اجازه اینگونه آرایش و لباس پوشیدن را نمی دهم .»
 
دوستان این داستان  بماند .

چند روز پیش در جایی خلاصه ترجمه ای از یک مقاله در  مجله ی اکومد فرانسوی را خواندم. از شدت تأسف و تأثر عرق سردی بر من نشست و دقایقی سرم را میان دو دست گرفتم. 

در آن مجله از قول یک نویسنده فرانسوی که به عنوان توریست از ایران بازدیدی داشته مقاله ای راجع به زنان ایرانی نوشته بود بدین مضمون :

[ زنان ایرانی خودشان را در پشت نقاب سنگینی از آرایش مخفی کرده اند ، با قیافه های مصنوعی که نشان از جراحی های-زیبایی  دارد . 

زنان آرایش کرده ی ایرانی آدم را یاد پورن استارهای آمریکایی می انداخت ، آنچه در خیابانها از زنان ایرانی  به چشم می آمد شباهت عجیب به ستاره های فیلم های پورنو( فیلمهای مستحجن آمریکایی) بود!!

در جامعه ای که اسلامی و مذهبی است و تماما نمادهای #مذهبی تبلیغ میشود تعجب آور بود که از دیدن زنان بیشتر حس شهوت در انسان برانگیخته میشد و.... ]

حالا عزیز هموطن خواهر و برادر من ! دیدگاه خارجی ها در خصوص آرایش و قضاوت آنها را خواندید ! 
من نمی خواهم به مسائل مذهبی و حکومتی و... اشاره کنم اما به عنوان یک ایرانی میگویم:

برادر هموطن! اگر این قضاوت را خواندی و به غیرت، شرافت و نجابت آریایی ات برخورد  خواهش میکنم و استدعا دارم در خصوص نحوه آرایش  ناموست( همسر و دختر و خواهرت) تجدید نظری کن ! گاهی تذکری بده! گاهی غیرتی بجنبان! 

خواهر هم وطن ! عزیز من ! با خودت فکر کن چرا باید آنقدر غلیظ و با رنگهای تند آرایش کنم  که یک خارجی لا مذهب اینگونه در مورد زنان کشورم بنویسد ؟!
پس: 

خواهر عزیز من خودت را همانگونه که آفریدگار هستی خلق کرده بپذیر! 
اعتماد به نفس خود  را بالا ببر!
یک هنر و مهارت فنی و حرفه ای بیاموز که با آن بهتر دیده شوی! 
برای خودت و نجابتت ارزش قائل باش !  عزت کشورت را بالا ببر!  

فقط کمی تأمل  و تفکر و  در نظر گرفتن هویت ایرانی-اسلامی 

امیدوارم این متن را خوانده و برای تمام دختران و زنان سرزمینم بفرستید.

 آرزوی من سربلندی بانوان ایران زمین
زهرا ممتاز
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ایرانی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
واقعا وضع ارایش در جامعه یئ ما مثل مراسم بالماسکه شده. چه تشبیه به جایی .
زنان جامعه ی ما دچار خود کم بینی شده اند و تمام کمبودهایشان را برای جلب توجه اقایان به کار برده و سعی میکنند خود را مانند عروسک خیمه شب بازی ارایش کرده و با به دست تیغ جراحان بسپارند اگر مردان ما توجه کافی به زنان خود بکنند اگر پدران و مادران با توجه خود اعتماد به نفس کافی به دختران خود بدهند دلیل ندارد که این همه خودارایی در یک جامعه اسلامی رواج پیدا کند.
آخر این چه وضعیتی است؟؟؟؟؟
جواهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
هر کس هنری داشته باشد و اعتماد به نفس و خودش را بپذیرد اینطور اغلیظ رایش نمیکند که ادم یاد اجنه و شیاطین بیافتد !!!
نادر
|
United States
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
چرا میگی "و به غیرت، شرافت و نجابت آریایی ات برخورد"
مگه تو ایران فقط آریایی ها زندگی میکنن، خوبه ما نژادمون سامیه، همین کارها رو میکنید که ما عربها یا ترکها خودمون رو جزء این کشور نمیدونیم،
اصلا چرا اسم نژادها رو میارید، مگه ما تو چه عصری زندگی میکنیم؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار