امام جمعه مسجد محمد مصطفی(ص) دولت آباد شهر کرمانشاه گفت: مسجد پایگاه و خواستگاه انتشار وحدت پیام بین شیعه و سنی است.
کد خبر: ۴۸۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 24 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،ماموستا اسامه مرادی با اشاره به اهمیت مسجد در اسلام و حضور مسلمانان در این مکان امن الهی  اظهار داشت: مسجد پایگاه و خواستگاه انتشار پیام وحدت بین شیعه و اهل سنت است و با در صحنه بودن و احداث و حضور در مسجد باعث ناامیدی و نقش بر آب کردن فتنه دشمنان علیه اسلام و مسلمین شوند.

امام جمعه مسجد محمد مصطفی(ص) دولت آباد شهر کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان برای از بین بردن مسجد و قبله اول مسلمانان نقشه‌های زیادی دارند بیان کرد: مسجد فرصت خیلی بزرگی است برای اینکه افراد با ایمان و خدا دوست با حضور و اهتمام بخشیدن به این مکان الهی ایمان و حب خود را به خداوند متعال و پیامبر اسلام نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه به مصداق صریح قرآن کریم بزرگترین دشمن اسلام قوم یهود است که امروز مانع حضور مسلمانان به مسجد الاقصی می‌شوند افزود: از بین 54 کشور مسلمان دنیا فقط جمهوری اسلامی ایران و پنج کشور دیگر این حرکت صهیونیستها را محکوم کرده‌اند و بقیه کشورهای اسلامی که ادعای پرچم‌داری و حافظ حقوق مسلمانان هستند در برابر این پیشگیریها کور، کر و لال شده‌اند و این مایع ننگ آنها است که فقط باید افراد بالای 50 سال وارد مسجد الاقصی شوند و اقامه نماز کنند.

مرادی با اشاره به اینکه از نشانه‌های ایمان مسلمانان ساختن مسجد و تلاش و تکاپو برای آبادانی و زینت آن است گفت: آن چیزی که مسجد را پویا می‌کند توسعه فیزیکی و معنوی آن است.

وی با بیان اینکه مسجد صرفا جایگاه اقامه نماز یومیه و نماز جمعه و تزیین ظاهری نیست بیان کرد: مسجد را با حضور و پرورش انسانهای با تقوا باید تزیین کنیم تا پرچم بزرگ اسلام را بر افراشته و پیام‌رسان رسالت پیامبر گرامی برای تمام دنیا باشیم.

امام جمعه مسجد محمد مصطفی(ص) دولت آباد شهر کرمانشاه با اشاره به این فرمایش پیامبر اسلام که هر کسی خانه‌ای برای خداوند بسازد پروردگار متعال در بهشت برای او خانه‌ای می‌سازد و این نشانه آن است که سازنده مسجد نزد خداوند منزلت خاصی دارد و از برکات و نعمتهای بیکران خداوند چه در این دنیا و چه در آخرت بهره کافی و وافی را می‌برد.

وی با بیان اینکه مسجد دانشگاهی معنوی است بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام در بدو ورود به شهر مدینه اقدام به تأسیس مسجد کردند و این نشان می‌دهد که مسجد رکن اصلی و اساسی در اسلام دارد و مسجد نبی جایگاهی شد برای پرورش صحابه و بزرگان برای دینی که عالم‌گیر شد.

مرادی با اشاره به جایگاه مسجد در صدر اسلام گفت: مسجد در صدر اسلام پایگاهی نظامی و اقتصادی بود و در ابتدای ظهور اسلام دادگاه و جای قضاوت بود و جایگاه اجرای احکام شرعی و قانون بود.

وی با اشاره به اینکه در این مکان مقدس بود که پیامبر گرامی توانست شاگردانی را تربیت و پرورش دهد که هر کدام پرچم برافراشته‌ای برای افتخار اسلام شدند عنوان کرد: متأسفانه 
امروزه در جامعه برای ساخت مدرسه، همه اقشار جامعه کمک می‌کنند ولی برای ساخت مسجد افراد کمتری کمک می‌کنند و در امر ساخت این مکان مقدس قدم بر می‌دارند و باید این موضوع را بدانند که آن چیزی که در مدرسه تدریس می‌شود و آن کسی که تدریس می‌کند پرورش و رشدیافته مسجد است و در این مکان امن الهی به این جایگاه رسیده است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار