مدیرکل تعاون کار گلستان خبر داد:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ظرفیت خوب موجود در تعاونی ها استان، اظهار کرد: از تعاونی های توانمند حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۸۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ 24 August 2017
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ظرفیت خوب موجود در تعاونی ها استان، اظهار کرد: از تعاونی های توانمند حمایت خواهیم کرد.

دکتر سعید مازندرانی امروز در نشست کارشناسان تعاون گفت: مبحث اشتغال اولویت اول کشور است و بخش تعاون به عنوان یکی از بخش های اشتغالزا، از موضوعات مهم وزارت تعاون کار محسوب می شود.

وی افزود: یکی از اهداف تعاونی ها فراهم آوردن شغل برای افرادی از جامعه است که امکانات و تجهیزات ندارند و این ظرفیت باعث می شود تعاونی ها فرصت های برابر و عدالت اقتصادی را به وجود بیاورند.

وی با اشاره به ضرورت نگرش پیشرونده در تعاونی ها، تصریح کرد: تعاون بخش قوی است که از ظرفیت های آن استفاده نشده است و تا تحقق سهم 25 درصدی تعاونی ها از اقتصاد خیلی فاصله داریم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: مدیریت ضعیف، نداشتن تخصص،عدم وجود فرهنگ کار جمعی و همچنین نظارت ناکافی باعث انحراف برخی تعاونی ها و عدم موفقیت آنها شده است.

وی با اشاره به اقدمات مثبتی که در حوزه تعاون استان انجام گرفت، خاطرنشان کرد: از سال گذشته طرح انحلال تدریجی تعاونی های راکد را در استان عملیاتی کردیم که خوشبختانه از این طرح به همراه طرح خوشه تعاونی مبل عطاآباد، در کشور به عنوان طرح های الگو یاد می شود.

مازندرانی با تاکید براینکه 20 درصد از منابع اشتغال امسال برای بخش تعاون است، افزود: در اقتصاد مقاومتی برش مهمی برای تعاونی ها در نظر گرفته شده است و تشکیل تعاونی های سهامی عام، تعاونی ها روستایی، تعانی های توسعه عمران، دانش بنیان و دانشجویی در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: طرح 60 روستا 60 تعاونی و همچنین فعال کردن تعاونی های دهیاری از دیگر اولیت های بخش تعاون است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت بیش از 75 میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های استان در سال95، تصریح کرد: از تعاونی های توانمند با ارائه تسهیلات، آموزش، مشاوره و ... حمایت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روستای بدون بیکار از کارهای مهمی است که تعاونی ها در این موضوع وارد شوند و ظرفیت ها و مزیت های پیشرو در روستاها را شناسایی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک همه بخش های خصوصی، بتوانیم کارنامه درخشانی را در بخش تعاون استان رقم بزنیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار